Punk, hardcore, metalcore en aanverwanten

TBR bedoel je? Ja die hun Brakrock passage vergeet ik niet want toen heb ik een rib gekneusd met het stagediven.
En de dag erna direct naar Punkrock Holiday om daar met een busted rib op de harde vloer te slapen. Goeie tijden. Daar waren ze trouwens fantastisch, op PRH.
Nee, Lillingtons 😁
TBR heb ik er meermaals gezien 😉

Waar is de tijd dat het zulk weer was en je dan heel de tijd liep te stressen omdat volgende week Groezrock was en je iets had van "godverdomme, vorige week was het 20 graden en nu dit weer".

Alsook:

:music:

GR2005.jpg

Allereerste Groez voor mij (2005) en sindsdien ieder jaar geweest. De laatste jaren t/m de indoor editie in 2018 ook mee de merch tent mogen organiseren. En het is idd toch meer koud (en modderig) dan warm geweest in al die jaren. :D

Maar wat een editie.... Alexisonfire, Maroon, The Setup, Lagwagon, Flogging Molly, FATA, Boysetsfire, Modern Life is War, Rise Against, Hopesfall...

Hopelijk komt het de komende jaren terug, maar ik vrees ervoor.

GR2005.jpg

Allereerste Groez voor mij (2005) en sindsdien ieder jaar geweest. De laatste jaren t/m de indoor editie in 2018 ook mee de merch tent mogen organiseren. En het is idd toch meer koud (en modderig) dan warm geweest in al die jaren. :D

Maar wat een editie.... Alexisonfire, Maroon, The Setup, Lagwagon, Flogging Molly, FATA, Boysetsfire, Modern Life is War, Rise Against, Hopesfall...

Wa een fokking affiche! En da voor nog geen 40 euro.

en hoe zalig is GHOST EMPIRE wel niet van Caliban.

sinds die release hebben ze wel nooit meer dat niveau gehaald, maar das nu werkelijk es een album met geen enkel nummer in die je wilt skippen.
hoe vaak kan je dat nog zeggen ....

Ok die eerste en laatste kende ik al. Toch maar eens alle 3 beluisterd. Die komen wel regelmatig op de emonight voorbij.
De tweede is wel leuk, maar omdat ik die boot wat gemist heb, gewoon eentje in een dozijn.
Ja en die laatste is wel goed. Meezingertjeu.
Die plaat (let it unfold you) is wel maar matig geproduced zeg. Vooral de vocals zijn niet zo goed.

Om maar in het genre te blijven, wat vindt ge van FfaF?
Dit zijn wel dijken van nummers. En ook leuk om mee te spelen op gitaar.

Funeral For A Friend was ik grote fan van destijds ! Miljaar, die songs heb ik ook grijs gedraaid. Vooral Hours is echt wel hét beste album vind ik, al is Casually Dressed & Deep In Conversation ook wel top. Toen Ryan Richards FFAF verliet vond ik het wel wat bergaf gaan eigenlijk. Zaten nog altijd kleppers in zoals Waterfront Dance Club maar ik merkte toch wel dat het op aan het raken was.

GR2005.jpg

Je vergeet de beste band te vermelden. Capdown.

Alsook grote fan van 7 Seconds hier, content dat ik ze daar destijds toch 1 keer gezien heb.

Ook Tsunami Bomb in hun beste bezetting nog (Met Agent M nog).

Street Dogs en Strike Anywhere, ook altijd geweldig...

Dit was mijn eerste editie btw:

GR2001.jpg

Met Union 13 als surprise act.

Ceremony - Violence Violence

en dan dit nummer. ( Eerste keer gehoord op school van klasgenoot en knal verkocht!)

Rise And Fall - Into Oblivion

Forked Tongues!

En dan nog ne berg albums waaronder:

Blacklisted - The Beat Goes On / Heavier Than......
Terror - Lowest Of The Low / One With The Underdogs
Converge - ....
Trash Talk - Plagues.. Walking Disease

en nog veel van dat getrek!

Bon, first post made!

Ook Tsunami Bomb in hun beste bezetting nog (Met Agent M nog).
Very random, maar toen ik mijn stage deed (in Engeland) had ik aangepapt met een amerikaanse van Cali. Die kende Emily & Tsunami Bomb persoonlijk. Daar kwam ik achter toen de band 3 optredens kwamen doen in de buurt. En als gevolg heb ik 3 avonden mee gereisd en gefeest. Ik had nog ijdele hoop om een trio te fixen met Emily, maar dat is er raar genoeg nooit van gekomen :unsure:.

alexisonfire.;; strange dat die hier nog niet de revue zijn gepasseerd :o

AIOF was rond 2007 echt een gigantische hype hier bij iedereen, ik heb dat nu eens nooit goed gevonden.

AIOF was rond 2007 echt een gigantische hype hier bij iedereen, ik heb dat nu eens nooit goed gevonden.
Denk ook dat die hun beste tijd reeds voorbij zijn... Ooit zeer populair, maar tegenwoordig.
Vind ze niet slecht, maar zou ze nooit uit mezelf opzetten.
Very random, maar toen ik mijn stage deed (in Engeland) had ik aangepapt met een amerikaanse van Cali. Die kende Emily & Tsunami Bomb persoonlijk. Daar kwam ik achter toen de band 3 optredens kwamen doen in de buurt. En als gevolg heb ik 3 avonden mee gereisd en gefeest. Ik had nog ijdele hoop om een trio te fixen met Emily, maar dat is er raar genoeg nooit van gekomen
Nice!
Heb ze maar 1 keer live gezien, 2002 ofzo in de MOD, samen met the Bouncing Souls als ik me niet vergis.
Hebben ook een nieuwe cd, met nieuwe zangeressen. Niet slecht maar niet zo goed als met M

Terug
Bovenaan