Punk, hardcore, metalcore en aanverwanten

En nu vergelijk dat eens met dit-> Zelfde band, maar wat een verschil qua stijl

Laatste song komt van het album Where Legend Began. Imho een van de beste technische 'thrash " albums ooit gemaakt. Fast Forward naar 3.40 in de laatste video en jullie snappen me wel.

Laatst bewerkt:
Hebben ook een nieuwe cd, met nieuwe zangeressen. Niet slecht maar niet zo goed als met M
Yeah heb die nieuwe cd beluisterd, trekt op niet veel. Of mogelijks word ik ook gewoon oud en pakt muziek me minder, who knows 🤷‍♂️.

Ceremony - Violence Violence

en dan dit nummer. ( Eerste keer gehoord op school van klasgenoot en knal verkocht!)

Rise And Fall - Into Oblivion

Forked Tongues!

En dan nog ne berg albums waaronder:

Blacklisted - The Beat Goes On / Heavier Than......
Terror - Lowest Of The Low / One With The Underdogs
Converge - ....
Trash Talk - Plagues.. Walking Disease

en nog veel van dat getrek!

Bon, first post made!
Welkom! :love:

Lang geleden dat een hardcore band mij heeft omvergeblazen maar die Whispers uit Bangkok kunnen er wat van. Lekkere H8000 vibe ook.

En ze komen volgend jaar naar Europa, da beloofd!

Our Last Night heeft wel al wat epic covers op hun palmares staan.
Hun muziek zelf vind ik maar so-so eigenlijk.

Ja mannekes, al 20 jaar geleden, mijn eerste festival...
GR2001.jpg

Inkom 15 euro. Jawadde. Dat waren nog eens tijden. Ben naar Dynamo Open Air geweest, ik denk in 1992, kostte toen 1 gulden. Stonden emmers bij de inkom, waar je je geld in moest smijten, geen controle of je idd wel gulden had betaald....

En als je met een groepje ieder 500 frank pot legde, dronk je je zelf in coma....

Inkom 15 euro. Jawadde. Dat waren nog eens tijden. Ben naar Dynamo Open Air geweest, ik denk in 1992, kostte toen 1 gulden. Stonden emmers bij de inkom, waar je je geld in moest smijten, geen controle of je idd wel gulden had betaald....

En als je met een groepje ieder 500 frank pot legde, dronk je je zelf in coma....
Das ver voor mijn tijd. Heb wel wat verslagen gelezen van de eerste DOA edities, geweldig gewoon.

Hier ook maar eens komen binnenvallen.
Ik draai niet veel (vaak) punk meer, maar als er dan toch punk is die ik wel goed vind:

Deze klassieker:

Albums van Green Day toen ze nog wat minder poppunk waren. Allereerste studioalbum:

Dookie, zeker het eerste nummer "Burnout":

Braziliaanse punk:

Aanrader :cool: :

Iets kalmer:

Voor wie het aanstaat, hier een heel album:

Over dikke affiches van vroeger gesproken trouwens.

full.jpg
Nice, maar Ieperfest heeft, voor mij,praktisch altijd affiches om te beginnen kwijlen...
Spijtig genoeg nog nooit daar geraakt, komt altijd wel iets tussen.
Hier ook maar eens komen binnenvallen.
Ik draai niet veel (vaak) punk meer, maar als er dan toch punk is die ik wel goed vind:

Deze klassieker:

Albums van Green Day toen ze nog wat minder poppunk waren. Allereerste studioalbum:

Dookie, zeker het eerste nummer "Burnout":

Braziliaanse punk:

Aanrader :cool: :

Iets kalmer:

Voor wie het aanstaat, hier een heel album:
Awel, Dookie was mijn eerste cd ooit en blijft toch een serieus dikke schijf imo. Daarna heb ik ze eigenlijk niet meer gevolgd. Hebben her en der nog wel een deftig nummer uitgebracht though.

Die Brazilianen moet ik nog eens wat beter checken, klinkt interessant.
Undeclinable.. Nog gezien op de nacht van de 1001 salamanders in Ieper. long time ago
Blijft goed. Paar jaar terug ook nog eens gezien en nog steeds zo goed als 20 jaar terug.

Blindelings cd's kiezen uit de kast leidt soms tot verrassingen: er zijn er een heleboel die ik in het verleden op goed geluk aangeschaft heb, maar waar ik nooit de tijd voor nam om ze deftig te beluisteren.
Zo schalde vandaag "Honeys" van Pissed Jeans uit de speakers (waarschijnlijk tot groot ongenoegen van mijn jazz-liefhebbende buren).
Alle hoeken van mijn living gezien!

Zet deze ook maar op het lijstje, xAnyana:

“Remember Me” is echt zo briljant agressief. :unsure: Album “Burn In The Floodkomt 28 mei uit.

Terug
Bovenaan