Punk, hardcore, metalcore en aanverwanten

En toch na paar keer luisteren wel volledig mee met Everblack. Daarover geraken gaan ze waarschijnlijk doen. Beetje zoals met Megadeth, Rust in Peace is geniaal en Countdown to Extinction ook zeer straf maar als je die tweede bij release oplegde na Rust in Peace moet je toch ook gedacht hebben “is dat het”

Holy shit, Blood For Blood en Kickback volgend jaar in Eindhoven (Revolution Calling).
tickets binnen.
Kickback meh, alléja geen al te grote verwachtingen van. Al spelen ze wel weer met een grotendeels originele line-up; Toch in NY onlangs. Als ze vooral van Cornered en Forever War spelen en max nog les 150... maar daarna waren ze mij toch kwijt.

Maar Blood for Blood, nooit gedacht dat het zou gebeuren tot eerder dit jaar de hints.
Show van afgelopen zondag was goed.
Pete van 100 Demons/Forced Reality op zang. Oude Hatebreed en Death Threat drummer op drum. Op sommige nummers dingske van Twitching Tongues. Goeie line-up.

Nieuw album in de maak en nieuw nr alreeds online.
Kga mij terug 18 jaar voelen, erna wss 80

Dus zonder Lind op zang? Ben fan van hun eerste 2 platen en zou ze nog wel eens willen terug zien ( met Lind dus), maar ze spelen op vrijdag en daarvoor ga ik niet overnachten.

Kickback dan. Tja, 1 van mijn favo bands ( inclusief tattoo Pull My Card), dus ik moet wel gaan. Maar vrees idd een teleurstelling. Fantastische herinneringen aan hun oude shows, met die mega grote hoefijzer pits waarin enkelingen de show steelden.

Het helpt trouwens ook niet dat het in dat Klokgebouw is in Eindhoven.
Ben daar 1 keer geweest en dat galmde nog harder dan het Sportpaleis. Sindsdien geen voet meer binnen gezet.

Niet de beste zaal maar om Kickback en BFB nog eens te zien zal er niks anders opzitten.
Benieuwd wat de rest van de affiche nog zal aanvullen, tot hiertoe de enige bands waarvoor ik nog naar Eindhoven zou willen karren.

Dus zonder Lind op zang? Ben fan van hun eerste 2 platen en zou ze nog wel eens willen terug zien ( met Lind dus), maar ze spelen op vrijdag en daarvoor ga ik niet overnachten.

Kickback dan. Tja, 1 van mijn favo bands ( inclusief tattoo Pull My Card), dus ik moet wel gaan. Maar vrees idd een teleurstelling. Fantastische herinneringen aan hun oude shows, met die mega grote hoefijzer pits waarin enkelingen de show steelden.

Rob Lind is erbij.
Tis zonder Buddha.
Rob en Ian van de og lineup zijn erbij maar dus aangevuld met gekende namen.

Het helpt trouwens ook niet dat het in dat Klokgebouw is in Eindhoven.
Ben daar 1 keer geweest en dat galmde nog harder dan het Sportpaleis. Sindsdien geen voet meer binnen gezet.
Idd een kutzaal, en dan zeker als er zo'n dit jaar een pa is die geen snare deftig kan afregelen. Was ganse dag een plof geluid in die ene zaal.

Ook geen zo'n fan van de zaal en het festival (vooral gezien de prijzen) maar bon Cock Sparrer, The Templars en Blood for Blood dan kom ik nog eens buiten. Doe anders nog heel weinig qua shows.
Niet de beste zaal maar om Kickback en BFB nog eens te zien zal er niks anders opzitten.
Benieuwd wat de rest van de affiche nog zal aanvullen, tot hiertoe de enige bands waarvoor ik nog naar Eindhoven zou willen karren.
Je hebt alvast geluk dat beiden op de vrijdag spelen.

Idd een kutzaal, en dan zeker als er zo'n dit jaar een pa is die geen snare deftig kan afregelen. Was ganse dag een plof geluid in die ene zaal.

Ook geen zo'n fan van de zaal en het festival (vooral gezien de prijzen) maar bon Cock Sparrer, The Templars en Blood for Blood dan kom ik nog eens buiten. Doe anders nog heel weinig qua shows.
Ja ook wel geplooid door Blood for Blood.
Alle ttz, ik heb een ticket voor vrijdag. Of ik ga gaan zie ik nog wel alst zo ver is. Dat hangt beetje af van de situatie en wie nog gaat.

Rob Lind is erbij.
Tis zonder Buddha.
Rob en Ian van de og lineup zijn erbij maar dus aangevuld met gekende namen.

Ik denk dat we den Buddha niet meer gaan zien, waren er geen geruchten van aanranding van een minderjarige destijds?

Dieje Lind wat een genie op muzikaal vlak.
Ramallah en Saints&Sinners mogen ook nog wel eens passeren.

Ook wel een goeie keuze van Pete 100 Demons op zang te zetten.

Ik denk dat we den Buddha niet meer gaan zien, waren er geen geruchten van aanranding van een minderjarige destijds?

Dieje Lind wat een genie op muzikaal vlak.
Ramallah en Saints&Sinners mogen ook nog wel eens passeren.

Ook wel een goeie keuze van Pete 100 Demons op zang te zetten.
Klopt. Dus idd Buddha zien we niet meer.
Waren ook meldingen dat het uiteindelijk om valse aantijgingen ging. Maar bon als band wil je uzelf daar niet aan verbranden.

Sinners & Saints wil ik nog meer zien dan B4B. B4B gezien vroeger dus op zich kan ik er mee leven maar S&S is zo goed.
Die plaat "The Sky Is Falling" ligt hier nog heel regelmatig op.

Gisteren nog een doos met bandshirts gevonden die door onze verhuis nog verloren stond in de garage en daar nog 2 shirts van Code Orange in gevonden.

Wat is er eigenlijk met die gasten gebeurd? Forever en I Am King vond ik topplaten, de 2 erna wat minder maar zeker niet slecht. K herinner mij dat ze wat hard de artsy fartsy toer opgingen met de laatste plaat, maar verklaart precies toch niet waarom die compleet van de aardbol verdwenen zijn nu?

Gisteren nog een doos met bandshirts gevonden die door onze verhuis nog verloren stond in de garage en daar nog 2 shirts van Code Orange in gevonden.

Wat is er eigenlijk met die gasten gebeurd? Forever en I Am King vond ik topplaten, de 2 erna wat minder maar zeker niet slecht. K herinner mij dat ze wat hard de artsy fartsy toer opgingen met de laatste plaat, maar verklaart precies toch niet waarom die compleet van de aardbol verdwenen zijn nu?
"hiatus" van onbepaalde duur. Oa door gezondheids issues, leden die met andere projecten bezig zijn,....

Een van de betere platen uit 2025, Ameretat's selftitled debuut op La Vida Es Un Mus. Iraanse diaspora punk, lekker rauw en door de Oosterse invloeden ook wel een plaat die opvalt tussen de stapel punkreleases. Niet ieders meug, maar de moeite om te checken!

Traditionelere Hardcore met Combust maar evenzeer een topplaat van 2025: Belly of the beast op triple B records

Meer into metallic d-beat/Crust en is de Franse Taal geen obstakel? Dans la Fournaise van Bombardement ook een plaat uit 2025 die aan te bevelen valt!

En onder het motto support your locals: Ulrikes Dream bracht een leuke EP uit waarop de band meer dan ooit terugkeert naar haar grindcore roots. In tegenstelling tot hun debuut 7" zijn deze 6 nummers wel voorzien van een meer dan deftige productie wat het luisterplezier wel bevordert!

Laatst bewerkt:
Gisterenavond ontdekt dat er een remaster bestaat van Neglect - Pull The Plug

Samen met Blood For Blood - Spit My Last Breath, het beste wat hardcore te bieden heeft.

Youth Avoiders - Defiance (2026)
Een nieuw album van de Franse hc/punks Youth Avoiders heeft me nog nooit teleurgesteld. Weinig verrassend dat dit na 14 dagen 2026 het eerste album is dat richting shortlijst gaat voor de eindejaarslijstjes, niet omdat deze plaat schokkend vernieuwend zou zijn (een overroepen criterium) wel omdat het een heel energiek en herkenbaar album is geworden dat de liefhebbers van de band perfect levert wat zij verwachten : een potje rechttoe rechtaan melodieuze hc punk die blijft hangen en goed geproduceerd is.

Preemptive Strike - Promo (2026)
3 stompende en hard beukende hardcorenrs in 3 minuten 30, preemptive strike beperkt zich tot de essentie en levert een zeer vermakelijke promotape af met boze youth crew meets powerviolence.

Terug
Bovenaan