willydrama
Well-known member
Ik gok dat ze in hun andere projecten achter en voor de schermen geen H8000 stijfkoppen tegenkomen
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Inderdaad. Ik ga nog maar sporadisch naar lokale HC-shows, maar wat ik nu en dan hoor waaien, amai. PMA en though guy attitude, allemaal goed en wel, maar blijkt toch vooral heel veel drama rond te gaan. De zin om nog eens naar een show te gaan is daardoor wat over (ook wel mede omdat veel bands waarvan ik destijds fan was, ondertussen gestopt zijn + blijkt dat er eigenlijk echt niet veel shows meer georganiseerd worden, maar enfinVoor de rest al geen idee en don't care either.
Hardcore heeft al heel lang soms iets mee van een mix tussen thuis en familie en dat zal niet rap veranderen zeker?
)Ik werk inmiddels al 11 jaar in de nacht en dat heeft wel zijn invloed gehad op concerten bezoeken en organiseren. 2025 was, corona buiten beschouwing gelaten, het eerste jaar sinds heel lang dat ik geen shows heb georganiseerd en ook maar naar een handvol shows ben geweest in heel het jaar. Het organiseren van shows an sich mis ik niet echt. Shows bezoeken wel. Nuja het is hier al verschillende malen aangehaald het aanbod shows is afgenomen en is nu zeer geconcentreerd in een aantal grotere steden die onfortuinlijk genoeg niet echt in de buurt liggen (wat overiges vroeger de directe aanleiding was om zelf shows te organiseren in eigen streek). Om zelf te organiseren is er ergens nog wel goesting maar ook genoeg realiteitszin om te beseffen:Inderdaad. Ik ga nog maar sporadisch naar lokale HC-shows, maar wat ik nu en dan hoor waaien, amai. PMA en though guy attitude, allemaal goed en wel, maar blijkt toch vooral heel veel drama rond te gaan. De zin om nog eens naar een show te gaan is daardoor wat over (ook wel mede omdat veel bands waarvan ik destijds fan was, ondertussen gestopt zijn + blijkt dat er eigenlijk echt niet veel shows meer georganiseerd worden, maar enfin)
Vraag 1: leeft die nog?Dit gezegd zijnde en over HC soaps gesproken iemand nog updates over de avonturen van Rick Ta Life?
HIj heeft blijkbaar nog wel instagram, wa ne weirdo.Ik werk inmiddels al 11 jaar in de nacht en dat heeft wel zijn invloed gehad op concerten bezoeken en organiseren. 2025 was, corona buiten beschouwing gelaten, het eerste jaar sinds heel lang dat ik geen shows heb georganiseerd en ook maar naar een handvol shows ben geweest in heel het jaar. Het organiseren van shows an sich mis ik niet echt. Shows bezoeken wel. Nuja het is hier al verschillende malen aangehaald het aanbod shows is afgenomen en is nu zeer geconcentreerd in een aantal grotere steden die onfortuinlijk genoeg niet echt in de buurt liggen (wat overiges vroeger de directe aanleiding was om zelf shows te organiseren in eigen streek). Om zelf te organiseren is er ergens nog wel goesting maar ook genoeg realiteitszin om te beseffen:
- dat ge als veertiger altijd wat achter de feiten begint aan te lopen als het aankomt op "nieuwere" bands en ge daar ooit vrede mee moet nemen.
- dat de tijden dat elk dorp wel een mogelijke supportband had om bij een tourende band te steken voor wa naftgeld, eten en drank achterhaald zijn. Beginnende bands zonder of met weinig podiumervaring stellen nu condities waarmee ge in 2010 ne belgische of hollandse "headliner" mee kon strikken.
- jh shows zijn in zijn geheel verdwenen bijna. Het wordt mensen ook niet makkelijk gemaakt. Ik weet goed de eerste shows die ik in een jh organiseerde puur organisatorisch was dat prachtig om te beginnen. Personeel voor achter de toog werd meestal voorzien, van de lokale jh werking kwamen er altijd wel 20 nieuwsgierigen en vaste klanten af, een geluidsman kon vaak op kosten van het jh geregeld worden en geluidsinstallatie was aanwezig. Moest ik nu als 16 jarige in dezelfde stad willen beginnen met hc shows organiseren : dan kan ik aan gunsttarief van 200 euro een zaalke voor 100 man huren van het jh, de geluidsman zelf contacteren en bekostigen en betaal je ook nog eens meer aan de bands zelf terwijl het publiek veel volatieler is geworden dan 15 of zelfs 10 jaar geleden. Organiseren wordt dan al direct een financieel risico voor een zestienjarige en dan zwijg ik nog over de toegenomen regulitis qua geluidsoverlast, vergunningen etc... Waar het JH vroeger een betrekkelijk laagdrempelige safe space was om mensen hun eerste stappen te laten zetten in het organiseren van shows zonder onoverkombare financiele risico's daar is dat vandaag de dag een heel ander verhaal. Als ik nu 16 was, acht ik de kans klein dat ik hetzelfde traject zou afleggen op vlak van shows organiseren.
- commercieel circuit : het aantal podia / cafes neemt af sinds corona en de regelgeving verstrengt terwijl er tegenwoordig in iedere straat wel ergens een verzuurde buur woont die bij de minste scheet de flikken laat afkomen voor (geluids)overlast etc...
Dit gezegd zijnde en over HC soaps gesproken iemand nog updates over de avonturen van Rick Ta Life?

Kennis van mij die op een lokale radio mocht draaien. Leuke playlist!
Opgegroeid met een broer die volle bak in de hachtduizend zat en er een aversie voor gekweekt. Het meest hokjesdenkend en gatekeepend volk ooit. Hoeveel van die pezewevers die indertijd uit de hoogte deden omdat ze straight edge waren zouden er nu nog rondlopen met dezelfde waarden als toen? Niet teveel denk ik.
*Triggered![]()
Goed nieuws dan, want ze touren binnekort door EU en op 21 maart spelen ze op kaiserfest.Album van de Maand: Rifle -Rifle (2026 - year 0001)
Tot nu toe was het een redelijk kalm jaar voor mij op Punk / HC vlak zowel qua concertbezoeken als qua nieuwe releases checken. De nieuwe Burning Heads was leuk maar ook niet veel meer dan dat, idem voor de Pre Emptive Strike demo. Enter Rifle.
Deze Londense band deelt op haar gelijknamig debuut 12 luide uppercuts uit in net geen 23 minuten. Verwacht echter geen ultrasnel afgehaspelde plaat die in rotvaart aan je voorbijsnelt maar eerder een moderne interpretatie/mix van 80's hardcore, Oi! en UK82 punk. Dat levert een verrassend fris klinkende en brutale plaat op die ik direct na luisteren in pre-order plaatste. Voor wie op zoek is naar een iets primitievere rauwere variant van The Chisel (wiens zanger op het nummer "Worthless" een gastbijdrage levert) is dit gelijknamige album van Riffle een must have. Verschijnt binnen 11 maanden sowieso ergens in mijn lijstjes!
Ik had het gezien, Dry Socket speelt daar ook, wil ik ook graag ne keer zien. Verrassende combi die line up van KaiserfestGoed nieuws dan, want ze touren binnekort door EU en op 21 maart spelen ze op kaiserfest.
Ik ga vooral voor Shadow of Intent eerlijk gezegdAan alle deathcorefans die vrijdag afzakken naar de bunker die Vorst is voor Lorna Shore, probeer zeker op tijd te komen om Humanity's Last Breath te zien.
Zal wat te zien zijn hoe hun sound gaat uitpakken in die zaal, maar met een beetje geluk krijg je daar een dijk van een show om de avond mee te beginnen.
Die hun plaat Ashen van een paar jaar geleden is een echte bom en hebben naar mijn weten nog niet in ons Belgenland opgetreden (correct me if I'm wrong)
Daarnaast moet je gewoon Shadow of Intent zien die 1 van de beste platen van vorig jaar hebben afgeleverd. Whitechapel doet mij live om 1 of andere reden nooit echt veel, maar die hun Hymns in Dissonance van vorig jaar was ook terug een streeptje back to basics.
Vorst is een te grote kutzaal om te gaan helaas.Aan alle deathcorefans die vrijdag afzakken naar de bunker die Vorst is voor Lorna Shore, probeer zeker op tijd te komen om Humanity's Last Breath te zien.
Zal wat te zien zijn hoe hun sound gaat uitpakken in die zaal, maar met een beetje geluk krijg je daar een dijk van een show om de avond mee te beginnen.
Die hun plaat Ashen van een paar jaar geleden is een echte bom en hebben naar mijn weten nog niet in ons Belgenland opgetreden (correct me if I'm wrong)
Daarnaast moet je gewoon Shadow of Intent zien die 1 van de beste platen van vorig jaar hebben afgeleverd. Whitechapel doet mij live om 1 of andere reden nooit echt veel, maar die hun Hymns in Dissonance van vorig jaar was ook terug een streeptje back to basics.
Hier ook hoge verwachtingen voor SoI.Ik ga vooral voor Shadow of Intent eerlijk gezegd
Het feit dat die mottige pendelbussen vanaf de P+R te laat vertrekken om zeker te zijn dat ik ze haal geeft me al een hoop stress qua bereikbaarheid (en eerlijk gezegd gewoon spijt dat ik geen verlof heb gepakt en naar Amsterdam ben gereden)
nog paar keer checken, voorlopig nog niet helemaal mee.Album van de Maand: Rifle -Rifle (2026 - year 0001)
Tot nu toe was het een redelijk kalm jaar voor mij op Punk / HC vlak zowel qua concertbezoeken als qua nieuwe releases checken. De nieuwe Burning Heads was leuk maar ook niet veel meer dan dat, idem voor de Pre Emptive Strike demo. Enter Rifle.
Deze Londense band deelt op haar gelijknamig debuut 12 luide uppercuts uit in net geen 23 minuten. Verwacht echter geen ultrasnel afgehaspelde plaat die in rotvaart aan je voorbijsnelt maar eerder een moderne interpretatie/mix van 80's hardcore, Oi! en UK82 punk. Dat levert een verrassend fris klinkende en brutale plaat op die ik direct na luisteren in pre-order plaatste. Voor wie op zoek is naar een iets primitievere rauwere variant van The Chisel (wiens zanger op het nummer "Worthless" een gastbijdrage levert) is dit gelijknamige album van Riffle een must have. Verschijnt binnen 11 maanden sowieso ergens in mijn lijstjes!
Bedankt voor deze.Stuitte vandaag op de Livin' la vida Lokka EP van Lokka uit Australië. Lekker stompende primitieve hc met oi! invloeden, 12 minuten good old skool fun!
De eerste keer dat ik die Rifle plaat opzette was ik ook niet direct mee denk dat ik de klik heb gemaakt bij het derde nummer van de plaat "Soldier Doll" wat best een catchy deuntje is. De zang was ik direct aan verkocht maar komt waarschijnlijk ook wel omdat ik de Engelse 82punk, anarcho en crustpunk wel kan smaken. Echt smerig strotje in combinatie met de laat ons zeggen aparte tempowissels maken het een niet stereotype oi achtige plaat die mij uitdaagde maar veel voldoening gaf eenmaal ik mee was.nog paar keer checken, voorlopig nog niet helemaal mee.
The Chisel kan ik zeker appreciëren. Binnen 2 weken nog eens zien in Aalst, al ga ik daar vooral voor Ultra Sect.