Punk, hardcore, metalcore en aanverwanten

De eerste keer dat ik die Rifle plaat opzette was ik ook niet direct mee denk dat ik de klik heb gemaakt bij het derde nummer van de plaat "Soldier Doll" wat best een catchy deuntje is. De zang was ik direct aan verkocht maar komt waarschijnlijk ook wel omdat ik de Engelse 82punk, anarcho en crustpunk wel kan smaken. Echt smerig strotje in combinatie met de laat ons zeggen aparte tempowissels maken het een niet stereotype oi achtige plaat die mij uitdaagde maar veel voldoening gaf eenmaal ik mee was.
The Chisel vind ik live beter dan op plaat spijtig dat ik moet werken , was graag gegaan. Ultra Sect ben ik dan weer nog niet helemaal mee, toegegeven ook maar een paar geluisterd.
Ik luister die Rifle sowieso nog paar keer. Soms kan het even duren voor ik mee ben met bands.
Bands gelijk Ultra Sect, Battle Ruins en dergelijke zijn ook beetje buitenbeentje natuurlijk. De meer "geschiedenis" gerichte thema's/stijl moeten u al aanspreken.
Battle Ruins bv ben ik enorm zot van, een maat vind er dan weer geen hol aan.

Chisel is echt een live band, meermaals gezien en op cd toch iets minder. Zelf ook meer fan van de 80's oi! invloeden zoals RIxe en Beton Armé, die laatste komen overigens ook nog eens deze kanten op na de zomer.
Voorts nog Agnostic Front en een paar andere kleine shows op de planning in't kort.

Nieuwe Converge is *chef's kiss*
Ik luister zo'n muziek quasi nooit. En ik vind het zot hoe ik in dat eerste nummer gegaan ben van 'ugh, weer dat geschreeuw' naar 'amai, dees scheurt temenes hard'.
Hij is *ok* voor me, met enkele hele goeie uitschieters (Bad Faith) , maar ook wel wat nummers die na al die jaren voor me aanvoelen als meer going through the motions.

@Crock, ken je hun ouder werk? You Fail Me of Axe To Fall eens proberen dan!

Hij is *ok* voor me, met enkele hele goeie uitschieters (Bad Faith) , maar ook wel wat nummers die na al die jaren voor me aanvoelen als meer going through the motions.

@Crock, ken je hun ouder werk? You Fail Me of Axe To Fall eens proberen dan!
Axe To Fall is alvast goedgekeurd. Toch wel veelzijdige band. Vaak erg stevig, maar met voldoende ademruimtes. De afsluiters Cruel Bloom en Wretched World zijn in zo'n albumcontext dan ook echt wel verfrissend voor mij, omdat ze de voet echt van het gaspedaal durven halen. Then again, ik ken quasi niks uit dat genre, dus misschien is dat schering en inslag, gaat het klikken bij tal van andere bands in het genre en heb ik nu massa's luisterwerk voor de boeg (oh no :music:) .

You Fail Me en Jane Doe volgen alvast spoedig.

Ik weet niet sinds wanneer maar toevallig gezien dat NoMeansNo éindelijk op de streamingdiensten te vinden is!

Wie de band niet kent: Wrong is een dikke dikke dikke aanrader. Fantastische plaat, alsof de ritmesectie van een jazz ensemble zich van dag en locatie vergist heeft en toevallig op een punkoptreden terecht kwam. Zorgt voor een manische mix van heavy gitaren, bijtende vocals en zeer strakke bas en drums die zich mogen uitleven met wisselende tempo's.

Damn, de nieuwe single van Social Distortion is wel een banger, de heren zijn terug! Benieuwd naar meer op hun nieuw album dat 8 mei uitkomt.

Social D, mijn favoriete band. Ondertussen alle versies in pre-order staan.

Kickback niet meer op revolution calling 😥
Persoonlijk vind ik het jammer, zag er wel naar uit om ze nog eens te zien en de shows in de US zagen er goed uit.

Los van de bullshit die ze soms uitkramen en doen. En waar het toegegeven soms een heel dunne lijn en onduidelijk is of het nu provoceren is of niet, gewoon goeie band (toch tot en met Les 150 Passions...).

Terug
Bovenaan