Punk, hardcore, metalcore en aanverwanten

Eerste namen voor JOA 2022 zijn vandaag bekend gemaakt:

191996319_5773877549321427_5085068048050239440_n.png

Jaya the Cat wil ik nog graag eens zien :love:. En Good Riddance staat zo laag/klein op de affiche? Of zijn die veel minder bekend dan ik denk?

Aanwezig! Altijd goeie bands en steeds gezellige sfeer.

En we kunnen het varken uithangen want tis ver van mijn deur (tov Groezrock, Brakrock en Sjock. Altijd teveel getuigen daar)

Mmm valt eens een jaar niet samen met Graspop... Volgend jaar is natuurlijk wel een jaar waarin we terug op reis mogen dus geen idee hoeveel vakantiedagen ik ga kunnen spenderen aan festivals maar kga het wel op het lijstje zetten. Mooie affiche al in elk geval!

Vond Of Mice & Men toch beter met Austin

Restoring Force geweldig album

Nieuwe ADTR ook onlangs beluisterd,is idd tegenvaller.

Ik 1x beluisterd en tis daar bij gebleven, helaas. En ik ben nochtans een dikke ADTR fan, of toch zeker van Homesick, Common Courtesy etc.
Eerste helft van t album vindk wel nice. Maar ja blijkbaar veel mensen niet zo'n fan van dees album.

Ik denk dat ik ergens de grap heb gemist? Want wat is dat hier van nog nooit Rise Against gehoord te hebben?

Dat is lang één van mijn lievelingsgroepen geweest. Maar tegenwoordig ben ik zo snel beu. Het gaat altijd een beetje over hetzelfde bij die mannen hé :unsure:

Nog niet de kans gehad dit album te luisteren.

Rise Against is best wel cool, allez ik kan niet spreken over de latere albums. Alleen kunnen die mannen wel wat teveel zagen over "social issues"...
88 Fingers vond ik wel leuker though.

Ik vind de nieuwe wel leuk eigenlijk. Very much the same natuurlijk maar bon, never change a winning team zeker? En dan liever gewoon blijven door gaan zoals ze bezig waren dan de softe tour op gaan zoals ADTR.
Qua lyrics heb ik eerlijk gezegd geen flauw idee want ik ben death metal fan dus ik luister d'office niet naar lyrics 😅

Goh ja, ik ben bij Rise Against ook eigenlijk van die mening, ik vond die rond mijn 18de ook geweldig en voor mij hoeven die hun stijl zeker niet te veranderen. Er waren een paar nummers, zoals Sooner or Later, die ik wel leuk vond.

Het heeft me een paar dagen gekost om de 45 minuten bij elkaar te sprokkelen om het te kunnen luisteren, maar we zijn er geraakt :woohoo: (Al zal je me op mijn woord moeten geloven want mijn scrobbles komen niet meer door precies).

Tja, puur jeugdsentiment hé. Deed me terugdenken aan de dag dat ik als zestienjarige kort na de release The Sufferer & the Witness op CD kocht.
Door de jaren heen zijn ze niet veel veranderd van stijl, maar dit vond ik nu toch een beetje te monotoon. Je moet voor de grap maar eens door het volledige album skippen, dan hoor je vaak niet dat je in een ander nummer zit!

De legend, Adam D van Killswitch Engage is ook weer samen met de huidige vocalist van KsE, Jesse Leach, als Times Of Grace. Ik weet het al lang maar tis hier nog nie vermeld geweest, denk ik. 16 juli komt hun nieuwe album uit, de eerste single "The Burden Of Belief" is alvast weer een mega bom en pure muzikale genialiteit. Voor wie hun vorige album Hymn Of A Broken Man nog niet beluisterd heeft, ik raad u ten zeerste aan om dat echt te doen. Is voor mij een van dé mooiste en beste albums ooit.

Terug
Bovenaan