Reisverzekering opzeggen

drolf

Active member
Situatieschets:

Ik heb al een vijftal jaar een reisverzekering voor gans de familie via een makelaar. Hierbij konden we goedkoop tot 10 personen op dezelfde polis plaatsen.
Door enkele overnames binnen gans de verzekeringssector kan deze makelaar dit niet meer aanbieden omdat de verzekeringsfirma die dit toen aanbood, overgenomen is.
Hiervoor hebben we eind vorig jaar onderstaand bericht gekregen.
Beste klanten,

Sinds 2007 is [A: lokale makelaar] uw trouwe partner voor uw reisverzekering. We hebben daarvoor steeds samengewerkt met [B: grote verzekeraar], later overgenomen door [C: nog grotere multional verzekeraar].

De wegen van beide partijen zijn onverwachts uit elkaar gegaan.

Al de lopende contracten zijn nog geldig tijdens de looptijd van de overeenkomst vermeld op uw bijzondere voorwaarden.

De verlenging van deze polissen zal dus niet meer via ons verlopen ( = via lokale makelaar).

Voor vragen kan u zich steeds richten tot [C] via emailadres.

De vervaldag van mijn verzekering is 08/05/2021 met 3 maanden opzegtermijn.
In feite zou ik gans de boel willen stopzetten met uiteraard zo min mogelijk kosten. Voor zover ik kan terugvinden op internet heeft [C] zijn kantoor in België gesloten, hun website marcheert niet meer (zowel van [A], en [C]) en kan je hen enkel bereiken via telefoon of een maildres.

Wat doe ik nu best?

=> Wachten tot er een betalingsaanvraag komt en hopen dat er een tariefwijziging is waardoor ik de verzekering kosteloos kan opzeggen omwille van een tariefwijziging?
Bijvraag: Wat als er geen betalingsverzoek komt omdat de firma gestopt is in België?
=> Direct opzeggen

Er is echt geen enkele communicatie te vinden door [C]. Men zou toch verwachten dat je bij een overname op zijn minst een bericht krijgt van [C] met een stand van zaken en wat bijkomende uitleg (alles blijft hetzelfde, FAQ, ...).

Ik heb de namen van de verzekeringsmaatschappijen bewust (nog) niet vermeld.

Voor de gewone opzegging ben je inderdaad te laat..

Je kan inderdaad hopen op een tariefwijziging, waardoor je kan opzeggen.

Wat je ook kan doen is gewoon de premie niet betalen en indien ze er een probleem van maken, dreigen met ombudsman verzekeringen ofzo. Grote kans dat ze voor een dergelijke kleine (daar ga ik toch vanuit) niet de moeite gaan doen om in discussie te treden met de ombudsman.
Wel niet de properste manier natuurlijk:)

Een reisverzekering kan je gemakkelijk laten stopzetten vanaf de vervaldag, zeker nu met corona.
Neem gewoon contact op met de maatschappij.

Anyways: waarom maanden wachten om actie te ondernemen?

Een reisverzekering kan je gemakkelijk laten stopzetten vanaf de vervaldag, zeker nu met corona.
Neem gewoon contact op met de maatschappij.

Anyways: waarom maanden wachten om actie te ondernemen?

Wat laten liggen en niet meer aan gedacht natuurlijk.
Geen flauw idee hoe het zit, maar volgens mij is corona geen geldige reden tot onmiddellijke opzegging.

Wat laten liggen en niet meer aan gedacht natuurlijk.
Geen flauw idee hoe het zit, maar volgens mij is corona geen geldige reden tot onmiddellijke opzegging.
Dat is uiteraard geen geldige reden om uw polis op te zeggen, maar ze weten ook dat niemand nu op vakantie mag/kan gaan. Ze doen niet moeilijk als ge nu uw reisverzekering op de vervaldag wilt stopzetten.

Terug
Bovenaan