Suphafly
Well-known member
Veralgemeen het maar allemaal. Hoe kortzichtig kan je zijn?
Niet willen helpen bij een gestolen fiets =/= we kunnen het doorgeven, maar verder kunnen we helaas niets doen.
Wat ook gewoon volledig normaal is. Denk je dat ze bij de politie voor bepaalde dingen op een knopje kunnen duwen en meteen alles traceren waar je fiets momenteel is?
Volledig akkoord dat je als inspecteur zijnde op voorhand weet dat je weinig vrienden gaat maken, maar door altijd datzelfde gezever te horen van "ze helpen mij niet", "dat ze zich eens met de echte zaken bezighouden i.p.v. hier boetes uit te schrijven",... ga je je werk niet plots nog leuker vinden.
Denk je dat zo'n inspecteur zelf gaat bepalen van "vandaag ga ik daar eens wat snelheidsovertredingen uitschrijven".
Op het einde van de rit wil, door een gebrek aan respect (wat er weldegelijk is), niemand nog bij de politie gaan en krijgt de criminaliteit alle vrijheid. Dan zijn het mensen zoals jij die als eerste gaan wenen waar de handhavers zijn om dit gespuis te stoppen.
En zijn er ook slechte mensen bij de politie, absoluut. Dat kan je niet vermijden en heb je binnen elk bedrijf. Maar die paar slechte mogen uw beeld niet gaan veralgemenen over de +90% goede mensen bij de politie die effectief uw miserie komen (of proberen) oplossen.
Wat verwacht je eigenlijk in zo'n situatie? Dat ze met de combi rondrijden en elke fietser tegenhouden en elke fiets die ergens staat inspecteren? Er zijn 7 miljoen fietsen in Belgie, dat is gewoon zoeken naar een naald in een hooiberg toch? Het enige waarvoor je laat registreren dat je fiets gestolen is, is voor eventuele verzekeringen of als je die online ergens te koop ziet staan dat je daarmee naar de politie kan gaan.
Politie kent meer dan 4000 open posities en elke grootstad kampt met serieuze personeelstekorten. Logisch, kijk naar mensen zoals u. Niks dan disdain voor de politie, en het normaal vinden dat ze uitgescholden worden. Ik zou daar ook voor passen.
Als ze mij niet kunnen of willen helpen, verwacht ik ook dat ze tolerant zijn.
En dan heb ik het niet, over frauderen, dronken rijden of andere overduidelijke misdrijven.
Maar dat ze niet over “bruine apen” spreken of over “mensen zoals jij “die gaan direct gaan wenen””
Of arrogant doen alsof zedenken de wereld een betere plek te hebben gemaakt door mijne pas te controleren als ik van den trein stap.
Nee ik ben niet blij en ga niet lachen als ik gecontroleerd word omdat gij dacht da flik spelen een leuke job ging zijn.
Niet blij zijn & niet lachen =\= onbeleefd of onrespectvol zijn.
Als je mensen gaat controleren op inbreuken, ga ik er vanuit dat je akkoord bent met alle wetten en regels.
Je hebt namelijk zelf gekozen voor de job
.
Ik kan best begrijpen dat je denkt voor je begint dat het een leuke job is.
Maar 1001 redenen om de job niet te doen.
Want uiteindelijk hoeveel agenten zeggen niet “wij doen gewoon ons job meneer/mevrouw”
Maar je hebt ze toch wel zelf gekozen, en als integere flik stade toch overal achter? Hoe kunde anders zo een functie uitoefenen?
Indien dat niet zo is, moet ge iets anders gaan doen, en u niet verstoppen achter “ik doe gewoon mijn job”
maar in een grootstad waar er grotere criminaliteit is willen ze idd allemaal ni gaan werken, want da is “gevaarlijk” en krijgen ze nog minder respect.
Maar dan in een kleine gemeente waarvan ge weet dat de kans klein is op weerspannigheid, daar zijn ze de man.
Tis voor een reden dat zoveel mensen de politie ni graag hebben, en da zijn heus niet allemaal misdadigers.
Wat ik wil? Suck it up, word ge niet met respect behandelt tja pech, maar doe u job correct verder, gij wou een machtsfunctie, goed maar ge moet ze ni misbruiken om respect te krijgen of af te dwingen.
En voor de duidelijkheid, ik scheld geen politie uit, of doe niet onrespectvol.
Ik negeer ze gewoon indien mogelijk, of ontwijk ze, maar ga ze heus niet beledigen.
Een ander doet wat hij wil natuurlijk
En ik denk ook wel dat met een maatschappij die individualistischer wordt en waar de heilige huisjes van weleer sneuvelen, de ordediensten gewoon minder gerespecteerd worden dan vroeger.