Silence
Well-known member
Dit. Een agent moet beseffen dat hij bij jonge mensen hun toekomstbeeld over de politie bepaalt. Overdreven dreigementen of irrelevante preken bereiken bij veel mensen dan net het tegenovergestelde.
Ik denk dat in het algemeen, de Belgische maatschappij, en dus ook ordediensten vaak sarcastisch en arrogant overkomen. Het is iets wat me vroeger niet vaak opviel, maar het is toch wel iets cultureels denk ik. vooral dan bij de iets oudere generatie.
Alles hangt af van uw "tegenpartij"
Als je de ID vraagt en men zegt "Oei, sorry. Die steekt in men andere jas, die ligt thuis" op een normale toon (na een tijdje kan je dat wel inschatten)
Dan zoek je naar een alternatieve manier voor identificatie: rijbewijs, busabo, it's me, fonetisch zoeken,.. en dan zal er wel gezegd worden "zorgt dat ge in de toekomst altijd iets bij u hebt"
Is de eerste reactie "Waarom?" "Waarom moet ge die hebben?" op een hautain, "stoere" toon. Dan vraag ik nog 1x met de uitleg waarom ik die wil.
Nog ambetant dan ist ook gewoon "oké ge kunt u niet identificeren, dan gaat ge maar mee naar bureau"
En ja dan wordt de schroef wat aangespannen voor die controle. Dan is het droog/sec en strikt. Geen plaats voor een kwinkslag of begrip.
Elke controle wordt bij ons op dezelfde manier aangevat, maar men bepaalt zelf welke kant ze uitgaat hoor, niks met arrogantie of sarcasme te maken