rockstar game launcher probleem

TRUMP

Active member
Ik heb GTA 4 zopas gekocht op steam.

nu wil ik die game spelen, installeert hij rockstar game launcher, en wil die launcher een verificatie code sturen naar een oud email adres van me.

geen idee hoe dat oud email adres , hoe ze daar bij uitkomen. Al 15 jaar niet meer gebruikt, maar ja vroeger had ik GTA 4 blijkbaar eens gekocht op DVD discs toen nog, en daarmee gelinkt.

nu start die launcher dus telkens op met de melding dat ik op de verificatie link moet klikken, maar ik heb geen toegang meer tot dat email adres, en kan het ook niet meer opnieuw aanmaken bij gmail zo te zien.

hoe kan ik in godsnaam mijn nieuwe rockstar account (zopas net ene kunnen maken via de website), in die launcher krijgen?

thx

nee ik kan dus niet uitloggen, want ik krijg telkens deze foto.

ik kan wel "rockstar social club " openen, inloggen met mijn nieuw account die ik zopas gemaakt heb;
maar als ik dan daar GTA 4 wil opstarten,
gaat hij weer naar bovenstaande scherm/screenshot.

dus zegt hij dat "gta 4 is gekoppeld aan dat oud email adres". maar hoe dan? ik heb gisteren op mijn nieuwe email adres met werkend steam account, gewoon gta 4 gekocht.

heel bizar , van waar haalt hij dan ingodsnaam mijn oude rockstar account ?? (waar ik niet meer in geraak). Op deze PC staan nergens verwijzignen daar naartoe

Tja en dat staat dus echt los van GTA 4 hé,

als ik ooit GTA 5 of 6 of RDR2 zou willen kopen , ga ik ook met die mizerie zitten.

echt heel bizar dat "het systeem" mijn oud rockstar account weet. verdorie gelinkt aan een oud gmail adres die ik al 15 jaar niet meer gebruik.

Ik gebruik pas steam en deze computer sinds 1 jaar, hoe komen ze daar in godsnaam bij

on a sidenote: echt ongelofelijk dat je die "third party" launchers nodig blijft hebben, buiten steam.... ik zie daar toch echt het nut niet van in.

EDIT/ na heel wat brainstormen ben ik er toch achter gekomen dat het systeem van "rockstar social club" VIA STEAM moet aan mijn oud email adres zijn gekomen. Dit is een nieuwe windows installatie, er zijn echt nergens sporen van dat oude email adres.

Het klote en onbegrijpelijke is, dat je zelf blijkbaar niet of nergens in je steam account die link daarnaar kan verwijderen...
Zelfs niet eens ZIEN ! ik heb nu een ticketje gestuurd naar steam met de vraag om die link naar dat oud email adres te verwijderen. Hopelijk doen ze dat.

Laatst bewerkt:
on a sidenote: echt ongelofelijk dat je die "third party" launchers nodig blijft hebben, buiten steam.... ik zie daar toch echt het nut niet van in.
Geen enkel nut, enkel wat irritatie voor de users.

Voor de publishers daarentegen kan het een waardevolle tool zijn. Zo ben je verplicht om bij hen een account te hebben, waardoor ze zo jouw gegevens hebben. Komt er geen third-party launcher aan te pas, dan hebben ze dat niet.
3rd party Personal identifying information policy

Epic Games Store
• WIP, varies by region and state

Steam
• Developers have no access to PII of their customers.
(bron: Case No. 4:20-cv-05640-YGR / Case Title: Epic Games, Inc. v. Apple, Inc. ▪ Exhibit No. DX-3399)

Een grote bonus is ook wanneer games rechtstreeks worden aangeschaft in de launcher/store, waardoor publishers geen deel moeten afstaan aan Valve. Het probleem van die aanpak is echter dat ze zo een grote groep potentiële kopers mislopen. Het bewijs is er: publishers zoals Bethesda en EA zijn in 2019 teruggekeerd naar Steam. Zelfs bepaalde EA games zoals Dragon Age: The Veilguard en Split Fiction vereisen geen EA app/account.

Trouwens nog een essentiële tip voor GTA 4 op PC: zeker en vast Fusion Fix installeren.

Geen enkel nut, enkel wat irritatie voor de users.

Voor de publishers daarentegen kan het een waardevolle tool zijn. Zo ben je verplicht om bij hen een account te hebben, waardoor ze zo jouw gegevens hebben. Komt er geen third-party launcher aan te pas, dan hebben ze dat niet.

(bron: Case No. 4:20-cv-05640-YGR / Case Title: Epic Games, Inc. v. Apple, Inc. ▪ Exhibit No. DX-3399)

Een grote bonus is ook wanneer games rechtstreeks worden aangeschaft in de launcher/store, waardoor publishers geen deel moeten afstaan aan Valve. Het probleem van die aanpak is echter dat ze zo een grote groep potentiële kopers mislopen. Het bewijs is er: publishers zoals Bethesda en EA zijn in 2019 teruggekeerd naar Steam. Zelfs bepaalde EA games zoals Dragon Age: The Veilguard en Split Fiction vereisen geen EA app/account.

Trouwens nog een essentiële tip voor GTA 4 op PC: zeker en vast Fusion Fix installeren.
thx, maar momenteel kan ik dus niets doen.

ik kan enkel maar hopen dat STEAM die "unlinking" kan uitvoeren, dat dit oude rockstar ccount niet meer gelinkt is aan mijn huidige steam.

Ik had hetzelfde probleem, dus heb een nieuwe rockstar account, en ik koop de games rechtstreeks daar.

Je kan op steam een refund vragen, dan ben je dat geld niet kwijt.

Ik had hetzelfde probleem, dus heb een nieuwe rockstar account, en ik koop de games rechtstreeks daar.

Je kan op steam een refund vragen, dan ben je dat geld niet kwijt.
klopt, binnen de 2 weken .

maar heb nog 2 andere rockstar games (max payne 3 en LA noire) die nu ook niet meer gaan werken, omdat ze op steam staan, en met die social club moeten geopend worden.

dus ik hoop nu maar dat ze bij steam of rockstar dat gaan kunnen oplossen.

games bij rockstar kopen is veel duurder (gta 4 bv nu 20 euro, tegenover 6 euro op steam)

eigenlijk maken ze het u zodanig moeilijk, dat je haast beter of gedwongen wordt om de illegale toer op te gaan.... Dat kan toch ook de bedoeling niet zijn.

Terugbetaling ontvangen van mn steamkey van gta 4.

Kan ik eigenlijk een steamkey kopen van gta 4 en die pasten in rockstar club app? Nee zeker...
Kga toch wel geen 20 euro betalen voor 15jaar oude game op hun officiele site.
Iemand anders een idee waar ik een goedkope rockstar key vind ?

een 15 jaar oude game die toen 69,99 euro kostte, zijn geld meer dan waard was, en nog regelmatig geupdated werd. 20€ is echt niet te veel geld voor zo'n game tbh.

een 15 jaar oude game die toen 69,99 euro kostte, zijn geld meer dan waard was, en nog regelmatig geupdated werd. 20€ is echt niet te veel geld voor zo'n game tbh.
bedankt. heb hem al gevonden op G2A voor 6.22 euro.

toch straf dat ik nu met dat platform moet werken (rockstar social club) om mijn games aan te kopen, had liever bij 1 platform (steam) gebleven.

soit, prijs dus quasi hetzelfde, maar weer een extra programma..

EN HET STRAFFE IS DAT IK GTA 4 OOK OP DVD GEKOCHT HEB. dus zopas proberen te installeren, maar ja, bij de game activation loopt die ook vast natuurlijk. iets van "release date verification" , een verouderd proces wellicht, werkt niet meer.

Zo kunnen ze natuurlijk hun game meerdere keer verkopen aan 1 persoon natuurlijk :mad: :mad:

Nu nog mijn max payne 3 en LA noire zien over te zetten naar mijn nieuwe rockstar account, dat wordt wat denk ik... hun helpdesk is quasi onbestaande.

Laatst bewerkt:
Welkom in de wondere wereld van het gamen anno 2015.

(Wacht tot ge 2026 ingehaald hebt, het wordt er niet beter op)

Of gewoon uw account issues proberen op te lossen? Probleem stelt zich voor bij je oud account.. Rockstar support contacteren en de nodige en klare info bezorgen om weer toegang te krijgen tot jouw account.... Moeilijk is dat niet..

Of gewoon uw account issues proberen op te lossen? Probleem stelt zich voor bij je oud account.. Rockstar support contacteren en de nodige en klare info bezorgen om weer toegang te krijgen tot jouw account.... Moeilijk is dat niet..
wel als ze amper een deftige reply geven.

ze verwijzen naar hun website, voor een NIEUW ticket. terwijl ik duidelijke screenshots gaf, met wachtwoord van mijn vorige account ook.
maar ze verwijzen me naar een nieuw ticket voor account restore , maar dit gaat dus niet gaan, want dat oud email adres is ontoegankelijk.

ik vrees dat ik zoals @Tonerider zegt, die games opnieuw moet kopen. gelukkig waren het er maar 2.

Terugbetaling ontvangen van mn steamkey van gta 4.

Kan ik eigenlijk een steamkey kopen van gta 4 en die pasten in rockstar club app? Nee zeker...
Kga toch wel geen 20 euro betalen voor 15jaar oude game op hun officiele site.
Iemand anders een idee waar ik een goedkope rockstar key vind ?
Als het een rockstar key is dat je nodig hebt ipv steam key, op instantgaming staan er nog rockstar keys voor de complete edition voor 8 euro.

Edit: lees nu pas dat je hem al ergens anders gevonden/gekocht hebt.

Laatst bewerkt:
Nee maar van Rockstar krijg ik niets van support, ze verwijzen naar hun website en steeds ander klachtenformulier, maar niemand helpt daar.

en Steam: sorry wij kunnen die linking van rockstar met steam niet veranderen, ligt bij rockstar.

dus met andere woorden: ik moet heel goed oppassen als ik ooit nog een steam game koop. als het geassocieerd is met rockstar heb ik het zowiezo weer vlaggen. ik MOET dus een rockstar account kopen, en op rockstar social club die game activeren.

toch echt bij het haren gegrepen zoiets. dat je dat zelf niet kan veranderen, die linking....

Terug
Bovenaan