Waar spreek ik ergens over 121 km/u rijden?Ik heb eerder al mijn mening gegeven in deze thread. En ik heb helemaal geen woorden in je mond gelegd. Die staken er al in.
Als jij iemand dood rijdt wanneer je bewust de snelheidsregels overtreedt, dan ben je wat mij betreft een moordenaar ja. Dan is dat geen ongeluk. Je beslist doelbewust om de wet te overtreden en de veiligheid van omstanders in gevaar te brengen. Het is toch enkel in het verkeer dat dat op schouderophalen wordt onthaald? Beeld je dat eens in met zowat eender welke andere overtreding? Dat is waarom ik daar fors op reageer, en omdat we in dit land nog altijd veel te veel verkeersslachtoffers tellen. Het leeuwendeel daarvan komt omwille van zij die hun "vrijheden" hebben laten primeren boven die van de veiligheid van hun omgeving en boven de wet.Ik vraag me oprecht af wat jouw persoonlijke kruistocht tegen hardrijden heeft getriggerd, je reageert steeds als door een wesp gestoken als het over snelheid gaat.
Alcohol en drugs in het verkeer kunnen ze wat mij betreft niet hard genoeg bestraffen. Maar ik durf wel eens harder te rijden dan toegestaan, ben ik daarom een moordenaar, een terrorist? Dat zijn toch wel heel zware beschuldigingen.
Ik was onlangs naar Texel geweest, dan moet je een groot stuk van Nederland doorkruisen, het viel op dat ik bij 104 km/u op de cruise control veel minder aandachtig was dan toen het 19u werd en ik eindelijk 130 km/u kon rijden.
De staat van de huidige auto’s helpt hier ook niet bij, als ik met mijn eerste auto (Renault Clio uit 1992) 120 km/u reed, viel die bij wijze van spreken uit elkaar, nu voel je dat amper dat je zo snel gaat.
En opnieuw: het kan zijn dat jij je alerter voelt als je sneller mag rijden, maar dat zegt alleen iets over jouw rijvaardigheden. De wetenschappelijke lectuur ondersteunt het idee dat het veiliger is om rapper te rijden absoluut niet. Integendeel.
. Misschien moet België zich wat harder instellen daarin.