Sonos Move 2 verbinden via Telenet WiFi

Panda

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik kocht onlangs een Sonos Move 2.

Om deze aan mijn systeem toe te voegen moest het toestel een update doen, maar gaf steeds een foutmelding.

Na alle mogelijke FAQ antwoorden te proberen gaande van reboot, reset, factory reset, modem reset en contact met Sonos support zelf geen oplossing gevonden.

Vandaag heb ik het toestel naar een kennis gebracht die Proximus heeft en daar was de update op 2 minuten in orde.

Toen ik terug thuis was geeft de Sonos app aan dat hij het toestel nog moet koppelen aan mijn account, maar nu lukt dat niet.

Vermoedelijk kan hij de servers van Sonos (eerst update, nu account server) om de één of andere reden niet bereiken.

Online vind ik soms gelijkaardige klachten, maar nergens een concrete oplossing.

Blokkeert Telenet soms iets, want ik ga er van uit van wel?

Wat kan ik proberen wijzigen in de instellingen van mijn Telenet WiFi?

Heb je extenders op je netwerk? De SONOS devices en je smartphone of toestel waarop de app staat moeten in hetzelfde subnet zitten.

Heb je extenders op je netwerk? De SONOS devices en je smartphone of toestel waarop de app staat moeten in hetzelfde subnet zitten.
Ik heb een Telenet modem, een Telenet AP en een TP-link AP.

De Telenet modem en AP zenden een netwerk uit en de TP-link AP een apart netwerk.

Maar gelijk welk netwerk ik neem (app en toestel zet ik steeds op zelfde netwerk) het lijkt niet goed te werken.

Ondertussen heb ik de speaker kunnen toevoegen, geen idee waarom het na 100 keer hetzelfde te proberen nu wel gelukt is.

Enkel blijft hij het toestel als “Niet geregistreerd” tonen. Heb al de app gereset, account in- en uitgelogd. Er loopt toch ergens iets fout op mijn netwerk, die voor hinder lijkt te zorgen.

Kijk eens in mijn telenet onder "verbonden gebruikers"
Daar staan de IP adressen van alle gebruikers die de router van Telenet kan zien.
Misschien staat er bij dat het om een SONOS gaat, misschien niet. Kijk eens of de eerste 3 "octetten" van elke IP adres in dat lijstje hetzelfde zijn?

Wsschl: 192.168.0.xxx

Kijk eens in mijn telenet onder "verbonden gebruikers"
Daar staan de IP adressen van alle gebruikers die de router van Telenet kan zien.
Misschien staat er bij dat het om een SONOS gaat, misschien niet. Kijk eens of de eerste 3 "octetten" van elke IP adres in dat lijstje hetzelfde zijn?

Wsschl: 192.168.0.xxx
Alle verbonden toestellen (op beide netwerken) zitten onder 192.168.0.xxx

Zet je firewall aub niet uit, dat is geen goed idee.
Rebooten hoeft niet, een regel aanpassen kan dynamisch.

Het is moeilijk troubleshooten met "black box" toestellen waarin je niet kan zien wat er precies aan de hand is...

Twee zaken die ik al heb meegemaakt:
- Een printer die niet wou werken zonder upnp aan op de modem -> kan via my telenet en zeker is te testen.
- TP link wou mijn Harman Kardon boxen ook niet aannemen -> na ong 2j gezever met de TP link helpdesk "kunt ge ons u boxen opsturen zodat we onze firmware kunnen aanpassen."
Geprobeerd met een Asus mesh set en het was op vijf minuten geflikt.

Twee zaken die ik al heb meegemaakt:
- Een printer die niet wou werken zonder upnp aan op de modem -> kan via my telenet en zeker is te testen.
- TP link wou mijn Harman Kardon boxen ook niet aannemen -> na ong 2j gezever met de TP link helpdesk "kunt ge ons u boxen opsturen zodat we onze firmware kunnen aanpassen."
Geprobeerd met een Asus mesh set en het was op vijf minuten geflikt.
Upnp stond helaas al aan. Dus die gaat het verschil niet kunnen maken. Maar bedankt voor de tip

Terug
Bovenaan