Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zou dat toch behoorlijk hard vinden tenzij je dat simpelweg niet kan om financiële redenen. Een duwtje in de rug is toch een mooi geschenk om aan je kinderen mee te geven. Het leven kent geen startlijn waar iedereen op een gelijke manier kan starten. Er zijn wel voorbeelden van hardwerkende koppels die niets van thuis hebben meegekregen en een kast van een villa neerzetten, maar hard werken levert niet altijd een grote som geld op. Wat je zelf als ouder leert is offervaardigheid en een som geld aan je kind bieden als spaargeld (of "belegd geld") hoort daar in mijn ogen bij.Iemand die bewust niks spaart ?
Iemand die bewust niks spaart ?
Het geld van de pamperrekening hebben we in een aandelenfonds gestoken. Effectenrekening staat op onze naam.Iemand die bewust niks spaart ?
Goh, bewust als in niets op naam voor de kinderen of bewust als in alles zelf opleven en ze hun eigen boontjes laten doppen?Iemand die bewust niks spaart ?

Dit helemaal. Ik ben niet overtuigd van iets speciaal op naam te hebben, maar er komt sowieso hulp hoor. Opties genoeg voor uiteindelijk.Goh, bewust als in niets op naam voor de kinderen of bewust als in alles zelf opleven en ze hun eigen boontjes laten doppen?
1 sta ik nog achter/is een keuze
2 hell no, mijn kinderen krijgen zoveel mogelijk voorsprong mee als ik ze kan geven. Alles wat ik kan investeren in opleiding/vorming enerzijds en financiële voorsprong anderzijds ga ik zoveel mogelijk doen
Dat betekent niet dat ik er een boterham minder voor ga eten, maar als ik zie hoeveel voordelen ikzelf gekregen heb door een financiële voorsprong (wel wegens overlijden van één van mijn ouders) tov leeftijdsgenoten, da's hallucinant hoe hard dat oploopt. Dus alles wat ik kan meegeven, yes please
Dit lijkt idd interessant. Ik heb nog niks vastgelegd en spaar niet maandelijks, er kan later worden afgesplitst.Zelf niets van financiële hulp gekregen van mijn ouders, MAAR mijn vader heeft me uren geholpen aan verbouwingen. Is waarschijnlijk meer waard dan cash.
En dat zal lik voor mijn kinderen (en pluskinderen) ook doen
Merci voor de tips! Zal ook eens kijken in dat andere topic. Wij houden ook liever de controle over het geld zeker tot hij ooit een huis wil kopen, maar heb wel wat schrik dat tegen dan de schenkingsregels veranderd zijn en je dus zal moeten betalen om geld te schenken. Niemand heeft een glazen bol natuurlijk, dus we kunnen ons maar baseren op de huidige regels.
Hij hoeft van ons zelfs niets te weten van dat geld tot hij het krijgt. Heb liever dat hij zelf zo goed mogelijk zijn best doet om iets op te bouwen door te gaan werken naast z'n studies etc. en dat hij ons geld niet nodig heeft om een huis te kopen en kan blijven beleggen met het geld dat wij sparen voor hem. Zelf hebben we ook geen hulp meegekregen van thuis om een huis te kopen en het idee dat je alles zelf gedaan hebt voelt toch fijner, dus we hopen dat hij dat ook zal kunnen. Maar worst case kunnen we hem het geld dan wel geven als hij het nodig heeft om een huis te kopen, anders iets erna zodat hij het kan gebruiken om vermogen op te bouwen zodat hij niet tot z'n 90 zal moeten werken.
Hij zal normaal wel voldoende financieel geletterd zijn aangezien we beiden bezig zijn met beleggen (en dat wat ons betreft bij de belangrijkste taken van ouders behoort aangezien dat op school niet aangeleerd wordt). Maar er is wel een verschil in motivatie bij een puber om te gaan werken om geld bijeen te krijgen voor een huis als hij weet dat hij een hoop geld van z'n ouders zal krijgen. En het is net in z'n pubertijd dat hij het verschil kan maken om vermogen op te bouwen of niet door compound interest. Ik heb niet zo'n schrik dat hij het geld gaat buiten gooien (hoewel je dat nooit weet met jonge gasten), maar vooral dat zijn motivatie minder zal zijn.Als ik dat zo lees, waarom dan alle moeite doen om het toch apart te houden?
Uw kind mag er niet mee doen wat hij wil, en hij mag er enkel over beschikken als het echt nodig is.
Spaar apart en steun hem dan met het bedrag dat je zelf bepaalt op het moment dat voor jullie het beste uitkomt.
Ik heb heel dat verhaal van dat sparen voor de kinderen, maar zeker mag hij op zijn 18de er geen beschikking over hebben! Want hij zou het maar eens moeten opbrassen!
Als uw kind niet financieel geletterd is dan zal hij dat ook niet zijn met zijn eigen geld. Zijn eigen verdiende geld zal er ook aan moeten geloven, en iets opbouwen zal ook niet lukken.
Gewoon een tip die ik meegeef.
Je kan altijd eens pech hebben met slechte vrienden, of een donkere periode in hun leven.Als uw kind niet financieel geletterd is dan zal hij dat ook niet zijn met zijn eigen geld. Zijn eigen verdiende geld zal er ook aan moeten geloven, en iets opbouwen zal ook niet lukken.
Gewoon een tip die ik meegeef.
Ik denk dat het aantal mensen die zelf niet met geld kunnen omgaan, of graag op kap van een ander leven, effectief vrij groot is hoor.Die “slechte vrienden” zijn ofwel met heel veel, ofwel heel populair.
Bizar eigenlijk hoe ze altijd de schuldige zijn en toch zoveel medestanders vinden.
Hij zal normaal wel voldoende financieel geletterd zijn aangezien we beiden bezig zijn met beleggen (en dat wat ons betreft bij de belangrijkste taken van ouders behoort aangezien dat op school niet aangeleerd wordt). Maar er is wel een verschil in motivatie bij een puber om te gaan werken om geld bijeen te krijgen voor een huis als hij weet dat hij een hoop geld van z'n ouders zal krijgen. En het is net in z'n pubertijd dat hij het verschil kan maken om vermogen op te bouwen of niet door compound interest. Ik heb niet zo'n schrik dat hij het geld gaat buiten gooien (hoewel je dat nooit weet met jonge gasten), maar vooral dat zijn motivatie minder zal zijn.
Ahja, was ik vergeten te vermelden, zoals ik het beschreef hebben mijn ouders ook met mij gedaan en dat is ook goed gelukt. Om maar te zeggen dat er allicht niet 1 "juiste" methode zal zijnWij sparen zelfstandig en niet op hun naam. Zij zullen een boost krijgen wanneer dat nodig is in het leven, bij bv. een huis kopen. Voor al de rest zullen mijn kinderen het moeten doen met zakgeld en zelf gaan werken om centjes te verdienen zolang ze studeren. Zo heb ik het zelf ook altijd moeten doen en heb daar goed mijn boontjes met leren doppen.

Merci voor de tips! Zal ook eens kijken in dat andere topic. Wij houden ook liever de controle over het geld zeker tot hij ooit een huis wil kopen, maar heb wel wat schrik dat tegen dan de schenkingsregels veranderd zijn en je dus zal moeten betalen om geld te schenken.
Niemand heeft een glazen bol natuurlijk, dus we kunnen ons maar baseren op de huidige regels.
Hij hoeft van ons zelfs niets te weten van dat geld tot hij het krijgt. Heb liever dat hij zelf zo goed mogelijk zijn best doet om iets op te bouwen door te gaan werken naast z'n studies etc. en dat hij ons geld niet nodig heeft om een huis te kopen en kan blijven beleggen met het geld dat wij sparen voor hem. Zelf hebben we ook geen hulp meegekregen van thuis om een huis te kopen en het idee dat je alles zelf gedaan hebt voelt toch fijner, dus we hopen dat hij dat ook zal kunnen. Maar worst case kunnen we hem het geld dan wel geven als hij het nodig heeft om een huis te kopen, anders iets erna zodat hij het kan gebruiken om vermogen op te bouwen zodat hij niet tot z'n 90 zal moeten werken.