Steun je goede doelen, zoja de welke ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum

steun je soms?

• ja

Stemmen: 41 51,9%
  • nee

Stemmen: 38 48,1%

• Totaal aantal stemmers
    79
Ik geef consequent elk jaar een paar keer aan een goed doel.

Verder zal ik altijd iets kopen als ik kinderen/tieners met stiften van de Damiaanactie tegenkom.

1000km KOTK al jaren
Misschien niet echt een goed doel maar ik ga ook regelmatig bloed en plasma doneren.
Sta ook geregistreerd als stamcel donor

Als we met de dochter eens op uitstap gaan naar planckendael of PD laten we haar altijd wat cash geld doneren daar.
Spullen die we niet meer nodig hebben geven we weg en oude kledij gaat altijd naar de kledijcontainer.

We sparen de dopjes voor de blindegeleidehonden
Knap! Enkel die kledijcontainers... Die blijken dus soms ook van bedrijven te zijn die de kledij verwerken en doorverkopen in Afrika. Een hard business-model en niet echt goed doel. Omdat ze een schijn van een goed doel uitstralen doneren ze dan een percentage van hun winst aan een goed doel.

Nope, verdwijnt toch in de zakken van de CEO's van de grote organisaties.
Wat ik wel doe is aan de dakloze die voor de supermarkt zit, vragen wat hij wil hebben en dat breng ik dan mee uit de winkel.
Wat wordt er dan zoal gevraagd om mee te brengen?

Ik veronderstel dat je je ok voelt bij voeding maar de wenkbrauwen wel zou fronsen als er een om fles wodka en een slof sigaretten zou worden gevraagd...

Elke maand aan Cliniclowns, al een jaar of 3-4. Mooi doel en sinds ik zelf vader ben vind ik het nog belangrijker.

Dit jaar stonden ze opnieuw aan mijn deur en toen ik zei "ja, ik geef al een maandelijkse bijdrage" voelde ik de drang om bewijsmateriaal te geven :unsure:

Geen vaste, wel ‘als ik ze tegenkom’ gelijk een plantje of als ze leuren via school en ook geen ‘grote’ (dingen zoals Leger des Heils, Rode Kruis, Unicef etc niet want de wantoestanden daar zijn gewoon ontoelaatbaar). Ik geef wel zo vaak ik kan spullen en speelgoed aan het opvanghuis voor vrouwen en kinderen in onze oude buurt. En ik geef aan daklozen met dieren.
Zoals?

Ik neem graag aan dat er dingen mislopen (kan bijna niet anders), maar dat het structureel zou zijn, kan ik moeilijk geloven.

edit: blijkbaar vrij oude post. Als het al aan bod gekomen is: negeer maar.

5 organisaties krijgen iedere maand 12.50 EUR van me (vast bedrag): Unicef, WWF, AZG, AI en vredeseilanden.
En af en toe geef ik nog wel eens wat geld aan een acuut/actueel goed doel .

AZG heeft volgens mij al meer uitgegeven aan folders om mij te overtuigen om hen opnieuw te steunen dan ik hen ooit gegeven heb. Ik word daar onnozel van.

6-8 keer per jaar zit hier wel een folder in de bus, al jaren aan een stuk. Alleen aan postzegels en enveloppen zitten ze al bijna aan het bedrag dat ik hen heb gegeven. 🥴
ze moeten niet betalen voor postbedeling (toch volgens mijn zoekopdracht op ChatGPT zojuist)
Ik vind het ook altijd vreemd, de kosten die ze maken aan drukwerk en dergelijke.

Maar het zijn ook geen idioten. Het brengt vast meer op dan het hen kost, anders deden ze het niet.

Mijn vrouw en ik geven geen kerstcadeaus meer aan elkaar, maar storten jaarlijks een 200 euro aan enkele goede doelen. Dit jaar de Cliniclowns en het UZA als appreciatie voor alle goede zorgen die één van onze kinderen krijgt.

Wij doneren maandelijks bij 3 verschillende organisaties.
Verder zal ik activiteiten, verkopen van lokale (sport)verenigingen altijd steunen. Voor mij ook een soort goed doel. Ik weet maar al te goed hoe moeilijk het is voor zo'n verenigingen.

De chiro of plaatselijke projecten steun ik als ze langs komen of ontbijt organiseren. Promotors van Afrikaanse projecten ofzo doe ik niet aan helft van geld blijft ergens plakken en er is in België genoeg leed en mensen die we kunnen helpen. Dus vind wel dat we onze mensen/ mensen die in België wonen maakt niet uit welke afkomst moeten helpen alvorens we miljoenen zitten de zenden naar andere landen terwijl onze mensen aan hun lot worden overgelaten. Zie overstromingen in Wallonië ze zitten er nog steeds in zak en as.

Terug
Bovenaan