Thermisch ondergoed

Veel hangt van je budget af...
Premiummerken zoals bv Icebreaker zijn echt wel erg goed, maar dan kijk je al snel naar 100 euro voor een legging. Aan de onderkant heb je bv de spullen van Hema, waar je al voor 20 euro een legging hebt. Tussenin zitten merken zoals Craft en Odlo.

Vaak is het duurder naarmate er meer natuurlijke materialen gebruikt worden.
Merinowol is duur, maar heeft veel goede eigenschappen. Het heeft een heel goede regulerende en antibacteriële werking. Synthetische stoffen zijn vaak iets aansluitender, hebben een betere vochtafdrijving en gaan vaak ook wat langer mee.

Wil je het gebruiken voor thuis de verwarming wat lager te kunnen zetten, zou ik eerder voor merinowol gaan. De wol is ook lekker zacht en aangenaam om te dragen.
Wil je het gebruiken voor bijvoorbeeld wintersport zou ik zelf eerder naar synthetische stoffen kijken of een combinatie van beiden.
Wil je het gebruiken voor te gaan hiken met een tent zou ik eerder voor merinowol kiezen, wegens de antibacteriële werking die geurtjes tegen gaat.

Het hangt er dus allemaal maar vanaf wat je budget is en waarvoor je het wil gebruiken...
Sowieso kan ik ook super.natural aanraden. Die hebben een ongeveer 50/50 combinatie van merinowol en synthetische materialen.

Ik heb ook al enkele jaren (wandel)sokken van Bridgedale (Merinowol) en ben er heel erg tevreden van, idd de beste sokken die ik ooit droeg. Maar kost ook wel wat

Ook al jaren tevreden Icebreaker gebruiker. Grote voordeel is dat je merino niet na elk gebruik moet wassen, wat bij synthetische stoffen echt wel moet.
Er is regelmatig korting of bv via Zalando Lounge staan ze ook soms, dan is het moment om in te kopen :)

Het beste dat ik heb is van Burton, weet nu wel niet welke reeks, was wel iets duurder maar die komt bijna droog uit het wasmachine. En is iets tussen trui & t shirt. Verzchiet er altijd van

Is thermisch ondergoed niet slecht voor het zaad? Ervaringen?
Ik vermoed dat er weinig mensen hun zaadkwaliteit geregeld testen, dus veel ervaringen zou ik niet verwachten. Als die warmte effectief een significant negatief effect zou hebben, zal dat zoals bij een bad wel gewoon zolang duren als je alles warm houdt.

Ik vermoed dat er weinig mensen hun zaadkwaliteit geregeld testen, dus veel ervaringen zou ik niet verwachten. Als die warmte effectief een significant negatief effect zou hebben, zal dat zoals bij een bad wel gewoon zolang duren als je alles warm houdt.
En als het heel koud is, ben je ook onvruchtbaar
melting-hiding.gif

Geen idee, maar wol is temperatuur regulerend dus als je je daar echt zorgen om maakt, zou ik voor wollen ondergoed gaan.

Veel vind ik er niet over, maar over het algemeen worden strakke boxers afgeraden omdat het za(a)kje dan te warm wordt.
Toch iets om over na te denken als er een kinderwens is.

Veel vind ik er niet over, maar over het algemeen worden strakke boxers afgeraden omdat het za(a)kje dan te warm wordt.
Toch iets om over na te denken als er een kinderwens is.

Veel hangt van je budget af...
Premiummerken zoals bv Icebreaker zijn echt wel erg goed, maar dan kijk je al snel naar 100 euro voor een legging. Aan de onderkant heb je bv de spullen van Hema, waar je al voor 20 euro een legging hebt. Tussenin zitten merken zoals Craft en Odlo.
Wat vind je van Damart?

Wat vind je van Damart?

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, dus geen idee. Hierboven gaf wel iemand aan er goede ervaringen mee te hebben.
De info die ik eerder gaf blijft wel gelden. Als ik even snel op hun website kijk, lijkt het vooral over synthetische materialen te gaan.

Ik zweer toch ook bij merinowol (ook voor het sporten), heb momenteel Bergans en Woolpower.
Wij staan in de winter vaak 's avonds uren buiten (hondenschool) en merinowol in combinatie met de juiste laagjes erboven werkt hier het beste!
De synthetische dingen die ik heb gehad waren allemaal veel minder ademend en bovendien niet beter aanpassend dan mijn merino ondergoed.

Dat hier nu nog niemand het merinowollen ondergoed van den Decathlon heeft genoemd .. vreemd.
Normaal blijf ik weg van alles uit die winkel, maar als er iets is waar ge echt goed gerief krijgt voor het geld, dan is het wel hun merino thermisch ondergoed. De leggings en shirts met lange mouwen dus.
Kheb er al van icebreacker gehad, goed maar wel dubbel zo duur, veel fragieler (al bevatten hun huidige meer synthetisch materiaal om het toch wat steviger te maken) en super.natural, maar om een of andere reden ben ik nog steeds het meest content van Decathlon thermisch ondergoed. EN getest bij -20 en kouder en boven de 5000m, niet enkel op een koude Vlaamse januaridag fzo.

Blijf wel wel van hun merino boxers, die heb ik ook eens willen testen, maar da's zen geld niet waard en die hebben van de meest mottige rekkers die ik al ervaren heb.
Hun merino bufkes zijn dan wel weer top voor die enkele euro's. Dat even terzijde.

Terug
Bovenaan