the_fox
Well-known member
Sure, gezond verstand voor sommige mensen. Ik ken echter een aantal mensen waar dat niet zo logisch voor is; inclusief mensen met hoger diploma. Veel mensen hebben gewoon 0.0 kennis daarvan. Mensen die hun zekeringskast wel weten staan maar schrik hebben om een zekering op of af te zetten bv...Toch een paar dingen die je met gezond verstand kan weten he. Ik veronderstel dat Pardal ook zijn clienten gaat helpen daarmee en niet gewoon een set aan hun deur afschaft.
Leg 1 zekering af en test de stopcontacten met een haardrogen ofzo. Dan weet je snel als je 2 aparte kringen gevonden hebt.
Dimensioneren moet je niet veel van kennen. Dat zijn 2 zonnepaneeltjes met een omvormer van 800W. Veel meer moet je daar niet van kennen. En hou het bij 1 of 2 setjes.
P1 meter connecteren in kinderspel en enkel nodig voor die thuisbatterij. In een appartement gaat het moeilijk zoals eerder aangegeven. Ik hoop dat je als huurder ook een Mijn Fluvius account hebt? Lijkt me anders lastig om uw eigen verbruik enzo te controleren.
Dimensioneren & positioneren ging mij vooral over kostprijs. Als het gaat over mensen met een beperkt inkomen waar de terugverdiening belangrijk is, is dit eigenlijk wel het belangrijkste.
En ik ging vooral af op deze post:
Daar is niks mis mee om niet technisch onderlegd te zijn; maar als ik dat lees, dan is die technische kennis toch ondermaats om als raadgever op te treden.begrijp ik het verkeerd dat het niet mogelijk is om dit toestel te gebruiken met zonnepanelen met een stekker?
Dus als huurder zonnepanelen met stekker op het terras leggen en de thuisbatterij insteken om op te laden is niet mogelijk? Ik ben niet zo technisch onderlegt.

geeft zo een plug in batterij geen kortsluiting als er spanning v h gewone net op staat?