Dat is enkel maar een serieuze misopvatting omdat je maar een deel van de zin quote

Dit was de volledige zin:
En daar is het dus een correcte opvatting zoals
@Caracalla ook aankaart:
Verder heb je nog maar
enkele dagen een thuisbatterij, dus met welke glazen bol bekijk je de jaartotalen al? En dan heb ik het niet enkel op je eigen verbruik maar ook energieprijzen die een grote onbekende zijn.
Goed dat jij er tevreden over bent, maar je moet je aankoop niet verbloemen naar anderen toe om jezelf gelukkig te maken. En ook goed dat het in jouw situatie een mogelijkheid is, maar dat moet je dan niet extrapoleren en als absolute waarheid afdoen. Je zit in een vrij unieke situatie zoals je zelf zegt (met je groot sluimerverbruik en geen elektrische verwarming/wagen).
nee jij haalt 2 dingen door mekaar.
Ik zeg dat een batterij in de winter niet nutteloos is want je kan zelf in de winter je batterij aan negatief/ spotgoedkoop tarief vullen, dus je warmtepomp er x tijd gratis mee doen draaien en er zelf betaald voor worden.
je kan ook je batterij vullen op het goedkoopste moment van de dag en laten bijstoken op batterij op het duurste moment van de dag.
al minstens 2 manieren om die batterij in de winter te doen renderen zonder een spikkeltje zonne energie.
Carracela zegt dat geen negatieve factuur gaat hebben met een WP en EV. Wat klopt, maar dat heeft niets te maken met het al dan of niet nuttig zijn van ee batterij in de winter.
Het enige wat je kan zeggen is dat ze minder redabel is in de winter, maar nutteloos? verre van.
Ik heb hier een random dag in januari gepakt :
tussen 12 u snachts en 6 u sochtends was de energieprijs zo goed 0. Tussen de 0,25 cent per kwh en 2 cent per kwh. hoogste tarief van de dag is 14 cent.
dus wat doe je in dat geval met je warmtepomp? snachts goed stoken op dirt cheape energie van het net, + de batterij vullen. Op de duurdere momenten van de dag heb je dan je 10-15 kwh ( meest gezette batterij capaciteit) buffer om de duurdere uren op te vangen.
Ik heb hier geen WP maar wel vloerverwarming. en zelf in januari draait die maar een 12-13 uur per dag. dus de helft van uw stooktijd is al gecoverd door uw nachtverbruik die al een pak goedkoper is dan mensen die een variabel of vast contract hadden die dag.
Idem voor je wagen. laad die snachts op aan 1-2 cent per kwh....
Akkoord, dat heeft weinig met die batterij te maken, en de grootste winst zit hem daar in dat dynamisch tarief, maar je hebt wel die batterij nodig om de veel duurdere pieken op te vangen van een dynamisch contract.
Het zit hem allemaal in de slimme sturing....