Er komt 80€ bij op jaarbasis.
80 euro. Daar lig ik nu eens op geen enkele wijze wakker van. Noch gaat mij dat aanzetten om geld te pompen in een batterij. Als er 500€ of zo zou bijkomen zou ik erover nadenken. Maar 80€ om ten alle tijden stroom te kunnen trekken wanneer ik wil en nodig heb zonder mij iets te moeten aantrekken van dat ik potentieel te veel trek?
Met daarnaast het feit dat dit het geval is voor een gemiddeld gezin, wat ik niet ben

. Waardoor dit potentieel 40e of zo wordt dat er effectief gaat bijkomen?
De miserie die het mij kost om een batterij te zetten, sturing te voorzien (commerciële versie of DIY versie), op te volgen, extra brandrisico ( is een verplichte melding aan verzekeraar), extra kost voor brandverzekering... is het mij allemaal niet waard. Op dit moment. Net zoals ik ook geen domotica heb. Ik heb geen zin in geïntegreerde toepassingen. Abonnementsformule, licentiekosten, etc...
Als ik de omvormer moet vervangen en dat is dan een omvormer + batterij van 3kwh of zo en dat kost 500€ meer (of zelfde prijs omdat het alternatief niet meer voorzien is) zal ik het er wel bijnemen.