Monkytiger
Well-known member
Crazy, als ik niet thuis ben zit ik rond de 2kWh per dag. In de zomer tussen 1,5 en 2 als sluipverbruik door zonnepanelen wordt gecovered.Mijn zuinigste dag vorig jaar was 23/07. We zaten toen in zuid Frankrijk… 15,78kwh verbruikt die dag, ik zie enkel een warmwater run van de warmtepomp ‘s middags, de rest is aquarium en mss 1kwh voor de frigo en router enzo? Mogelijks draaide de vloerkoeling ook nog, denk niet dat ik die heb uitgezet toen, maar het is passieve vloerkoeling dus dat zou ook niet zo heel veel mogen zijn.
@Vteclover je kan er makkelijk 2 plaatsen ook.
En ik zie dat er ook wel vaak over de piek gesproken wordt, maar inderdaad 1 misstap op de maand en je hebt het vlaggen.
Maar los daarvan, wat weegt het meest door? Die piek of u verbruik met bijhorende distributie,heffingen, etc..
Iemand daar een berekening of idee van?
Sowieso dat al die tarieven nog gaan duurder worden en dat we bijna niets meer gaan krijgen voor injectie.
Dus het is voorlopig een kantje boordje verhaal maar zal hoogstwaarschijnlijk wel gunstiger worden.

) en werd er afgesproken om die maand nadien te verrekenen. Ze heeft nu berekend hoeveel de huurder voor die maand moet betalen, viel een beetje achterover van de kost (€423 trouwens, gas + elektriciteit, niet het beste contract blijkbaar. Was natuurlijk ook maar tijdens de renovatie, dus amper verbruik) en nu begrijpt ze waarom ik ons verbruik en de kosten hiervoor wat nauwkeuriger opvolg dan zij. Misschien dat dit ook gaat meespelen in ons verbruik en onze maandelijkse piek. Ach, wie maak ik wat wijs, natuurlijk niet.
.