Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat zal wss wel mogen.Zelf ken ik er niet veel van. Wanneer je die 2 panelen aansluit op een batterij van 800 watt en dan de batterij in het stopcontact steekt dan mag dat niet?
Ok duidelijk antwoordBegin er niet aan... wacht gewoon af. Als een batterij toch interessant wordt kan je altijd nog een plug en play batterij plaatsen (of 2, of 3 of 4).
. Nu het voordeel hier is wel door de week ben ik altijd thuis en in het weekend is de madam thuis om overdag de was en de plas te doen.Wel raar hoe 2 homewizards van 2.7kwh het stuk meer energie kunnen leveren dan 1 grote van 10kWh. Wel meer cycles nodig, dus qua levensduur is dat dan wel minder.
![]()
Uw efficientië ligt heel hoog voor alle batterijen. Je zult maximaal 80% RTE halen met alle configuraties.
En normaal zou die 10kW minstens even hoog moeten scoren dan de rest. Of zijn ze niet op dezelfde dag toegevoegd?
Ik zou er niet van verschieten moesten ze die regel gewoon uitgevonden hebben om mensen tegen hun eigen stommiteiten te beschermen. En dan nog ga je er hebben die denken dat ze zich niet aan de regeltjes moeten houden en zonder deftige kennis van elektriciteit vooral dik hun eigen goesting doen.Dat zal wss wel mogen.
Niet EN 2 zonnepanelen van 800 watt direct in het stopcontact EN een thuisbatterij.
Rechtstreeks de panelen op de batterij zal je maar max 800 watt kunnen injecteren door de electronica v d thuisbatterij.
In het andere geval kan dit wel 1600W worden.
Maar wat dan met mensen die al zonnepanelen hebben die alleen al bvb 3000 w injecteren ?? Komt toch op hetzelfde neer??
Of is de 800w max puur voor de bescherming v de kringen en stopcontacten die het moet "passeren" ?
Volgens mij zijn er toch ergens parameters verkeerd hoor. Uw 2x HW doet het ook een stuk beter dan Huawei 5kwh terwijl dat ongeveer gelijk zou moeten zijn.
De netto bruikbare capaciteit is 2,47 kWh van die homewizard batterij (in het allerbeste geval).de 2x HW staat op
capacity: 2x de value van 1 HW
charge 0,8
discharge 0,8
efficiency heb ik default gelaten op 95
de huawei heeft 5kW capacity, 2,5kw in en uitgaand en 99% efficient (was een predefined battery)
Dan kan je zoals in NL reguleren dat het max 800W is "tenzij je het boeltje op een aparte zekering zet". Dat lijkt me nog altijd heel duidelijk, ook voor Jan Modaal?Ik zou er niet van verschieten moesten ze die regel gewoon uitgevonden hebben om mensen tegen hun eigen stommiteiten te beschermen. En dan nog ga je er hebben die denken dat ze zich niet aan de regeltjes moeten houden en zonder deftige kennis van elektriciteit vooral dik hun eigen goesting doen.
De meeste mensen hier snappen dat als ze op een kring nen hoop van die plug & play zonnenpanelen insteken op ne stekkerblok en dan op een ander stopcontact in die kring nen hoop zware verbruikers hangen dat dat foute boel kan zijn met die 2,5mm² die in de muren steekt. Maar dat ga je aan Jan Modaal moeilijk uitgelegd krijgen. Het gaat nog altijd over elektriciteit en zonder op zen minst een soort van basis kennis blijft dat nog steeds levensgevaarlijk.
Ja moet eigenlijk uw capacity voor 90% rekenen (HW neemt 8% buffer en je gaat al snel 2% deg hebben)de 2x HW staat op
capacity: 2x de value van 1 HW
charge 0,8
discharge 0,8
efficiency heb ik default gelaten op 95
de huawei heeft 5kW capacity, 2,5kw in en uitgaand en 99% efficient (was een predefined battery)
Klopt. Het systeem van mijn ouders komt momenteel aan een 80% met een hybride omvormer.Ja moet eigenlijk uw capacity voor 90% rekenen (HW neemt 8% buffer en je gaat al snel 2% deg hebben)
En RTE is eerder 70% best case uit metingen van gebruikers op Tweakers.
Charge en discharge mag je op 1.6kW zetten
Ik zou 70% RTE zetten voor AC systemen en 80% voor hybride omvormers met batterij.
Zijn die plug in's in verhouding niet duurder dan panelen met omvormer? Ik zou er enkele willen leggen op ons bijgebouw maar ik kan de vergelijking niet maken met geïnstalleerde panelen qua prijs. Ik zou ze door de elektricien ook direct op de kast laten aansluiten op een aparte zekering.
5 minuten zoeken en ik vond alle onderdelen hierboven opgelijst voor €439 (ex verzending van de MPPT & fusion frame.![]()
Glampère FlatFix Fusion - Plug and play zonnepaneel landscape 9501157314657
Plug & Play set naast elkaar bestaande uit 2x 465Wp zonnepaneel met stekker, Esdec FlatFix Fusion onderstel en APsystems EZ1 micro-omvormer.glampere.be
Zelfde "probleem" natuurlijk als met je batterij oplossing die je in elkaar geknutseld hebt: leuk als je de kennis hebt of de tijd/moeite wilt doen om het op te zoeken. Het is niet moeilijk, maar veel mensen gaan al stoppen bij je laatste zin die niet specifiek genoeg is.5 minuten zoeken en ik vond alle onderdelen hierboven opgelijst voor €439 (ex verzending van de MPPT & fusion frame.
MC4 connectoren en wat draad er bij en je bent er vanaf voor €20 extra.
Was ook maar wat aan het rond googelen...5 minuten zoeken en ik vond alle onderdelen hierboven opgelijst voor €439 (ex verzending van de MPPT & fusion frame.
MC4 connectoren en wat draad er bij en je bent er vanaf voor €20 extra.
Hier was ik dus naar op zoek!Ik zit hier te kijken naar Zendure en dat ziet er hem een stuk interessanter uit dan de HomeWizard. Zowel op vlak van prijs per kWh opslagcapaciteit als in mogelijkheden. Je kan er zonnepanelen op aansluiten als je dat zou willen en er zit een offgrid aansluiting op om apparaten van stroom te voorzien bij stroomuitval. Voorlopig nog iets moeilijker te installeren gezien geen P1 support maar dat zou er ook aan komen (via een eigen solution). Vooral via in Duitsland ophalen heel interessant precies voor wie het risico wil nemen gezien er daar 0 percent btw op is en de prijzen er ook lager liggen...
Verschillende configuraties mogelijk, voor 1397eur heb je bv 3840Wh. 1920Wh voor 799eur. Leuke speeltjes...
Hier was ik dus naar op zoek!
Staat hoog op de de lijst om aan te kopen met de black Friday deals.
Bron: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2281796/15Dolf_Tweakers
![]()
Voor Belgische Tweakers:
Heb zonet de nieuwe lijst van gehomologeerde toestellen voor België gedownload.
https://www.synergrid.be/...c10_11_ed2_1_12_2019.xlsx
Geen enkel plug-in-toestel in de lijst gevonden maar kijk het zelf ook nog even na.
Dat is wel een grote teleurstelling.