Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Via Tweakers loopt er momenteel een actie op de Marstek 2.5 en 5kWh batterij. 1474euro voor 5kWh aan de deur geleverd in BE.
Synergrid keuring is wel nog bezig, dus 't is een beetje een gok, maar verder wel een scherpe prijs.
Hmmm, dit lijkt mij stilaan toch wél interessant. Nog effe een nachtje over slapenVia Tweakers loopt er momenteel een actie op de Marstek 2.5 en 5kWh batterij. 1474euro voor 5kWh aan de deur geleverd in BE.
Synergrid keuring is wel nog bezig, dus 't is een beetje een gok, maar verder wel een scherpe prijs.

Hmmm, dit lijkt mij stilaan toch wél interessant. Nog effe een nachtje over slapen![]()
Ik ook. Na 4.5 jaar break even zonder capaciteitstarief winst mee te rekenen.Eentje besteld.
Benieuwd hoe dat zal werken in combi met solar charging op de Alfen. Worst case moet er een smart stekkertje tussen om de batterij uit te schakelen als er geladen wordt.
Ik ook. Na 4.5 jaar break even zonder capaciteitstarief winst mee te rekenen.
Heb inderdaad me dezelfde bedenking gemaakt. Volgens de ervaringen van anderen op Tweakers trek je 's avonds gewoon de batterij leeg als je aan het solarladen bent.
Je kunt via Modbus of API de Marstek batterij aansturen van uit Home Assistant. Of je stuurt de laadpaal aan via Home Assistant.
Een van de interessante opties is om de thuisbatterij te laten laden aan een fixed rate van 400W terwijl de auto aan het solarladen is. Dan is de batterij vol tegen de avond als de auto de hele dag aan het solarladen is. En zou de laadpaal ook moeten afslaan als de zon onder gaat.
Als het laden van de wagen stopt, dan schakel je terug over naar de automatisch NOM modus. Als je overdag even weg rijdt, gaat de batterij maximaal opladen of 's avonds de meter op 0 houden.
Maar er zijn nog genoeg andere workaround zoals de batterij volledig pauzeren via Home Assistant tijdens het laden of de auto laten stoppen met laden als de zon onder gaat. Of voor X minuten zonsondergang de auto laten stoppen met laden afhankelijk van de SOC van de thuisbatterij zodat de thuisbatterij nog vol geraakt voor de nacht begint.
Ik zal het wel proefondervindelijk ondervinden de komende weken.
3.5k voor panelen en omvormer. 1.8k voor batterij.Ja du-uh
Omdat haar hybride omvormer al in haar PV-offerte inbegrepen zat.
Waar op Tweakers vinden we die?
Wat zijn de gevolgen als dit toch niet goedgekeurd wordt (wettelijk)?Tegen dan is de korting uitverkocht.
Niet twijfelen. Worst case draai je break-even. Aan die prijzen kun je niet veel sukkelen.
Wat zijn de gevolgen als dit toch niet goedgekeurd wordt (wettelijk)?
Is de minimale output van 800w ook miniem of kan je ook bv 300w terugleveren (sluimerverbruik)?
Is de minimale output van 800w ook miniem of kan je ook bv 300w terugleveren (sluimerverbruik)?
Ik dacht dat het probleem met de HW plugin batterij was dat ze hun P1 meter gebruikten om de batterij te regelen, en dat mocht niet want "de digitale meter is eigendom van de netbeheerder dus fikken af" (wat een klucht van een reden is he, maar toch).Ik ga ervan uit dat dit wil in orde komt. Is het niet nu, dan is het binnen paar maanden.
Laat dat nu net zijn wat die Marstek ook doet (ze zeggen toch dat er een P1 meter meegeleverd wordt...)?Een thuisbatterij mag in België niet worden aangestuurd via de P1-poort van de digitale meter. Een gecertificeerde tussenmeter is verplicht.
.Ik dacht dat het probleem met de HW plugin batterij was dat ze hun P1 meter gebruikten om de batterij te regelen, en dat mocht niet want "de digitale meter is eigendom van de netbeheerder dus fikken af" (wat een klucht van een reden is he, maar toch).
Dit staat letterlijk zo te lezen op de site van HomeWizard:
Laat dat nu net zijn wat die Marstek ook doet (ze zeggen toch dat er een P1 meter meegeleverd wordt...)?
Ik heb er niet veel vertrouwen in dat zonder een wijziging in standpunt van de regulator, deze versie dan ineens wel goedgekeurd wordt...
Ja, ik volg volledig.De regulator kan altijd van standpunt wijzigen.
Ik snap nog altijd de redenering niet van de regulator. Waarom zit de P1 poort erin? Om die niet te gebruiken ?
Ale ja, wel om een 60kwh batterij op je oprit op te laden aan 20kw. Maar niet om een batterijtje van 5kwh op te laden aan een fractie daarvan ? Give me a break.
Ja, ik volg volledig.
Ik vraag me gewoon af of het risico van deze ogenschijnlijk goeie Martek deal het waard is gezien die onzekerheid.
En ik beter niet wacht tot een ongetwijfeld volgende deal eens alles legaal is zoals het hoort...