Waarom dat eerste luik? Wat is je verklaring? Waarom dat "kampendenken" in plaats van het gewoon inhoudelijk te houden?
En graag ook het inhoudelijke wat staven :
Het doek valt voor de kernuitstap. De nieuwe meerderheid schrapt donderdag de omstreden wet. Na bijna een kwarteeuw wordt een beschamende politieke geschiedenis afgesloten.
www.demorgen.be
Ja, er is altijd kritiek geweest. Zowel vanuit de industrie, als vanuit andere regeringspartijen. Maar de oorlog in Oekraïne was wel degelijk de katalysator die definitief de ommeslag heeft ingezet, volgens deze informatie.
Edit:
@Nahrtent : Goh, alle begrip voor de vraag. Maar ik weet niet zeker of ik het terug zal vinden. Het was toch niet het reconstructie artikel dat ik voor ogen had, zoals ik hierboven zei. Maar een ander artikel blijkbaar. Maar om dat nu nog terug te vinden zal wel een opdracht zijn. Als ik de tijd er voor vind kijk ik eens.
Het klopt dat in de onderhandelingen naar Engie toe, het naar de Croo is gegaan, over dat gedeelte spreek ik me ook niet uit. Ik kan me ook niet herinneren waarom dat specifiek was, want ik herinner me dat hier ook wat nuance rond was.
Verder akkoord dat vooral Groen het als trofee ziet en vooral Groen hier vragende partij voor is. Maar dit haalt voor mij de verantwoordelijkheid bij alle andere partijen niet weg. Ik vind het persoonlijk een selectieve blindheid om dit in die mate altijd bij Groen weg te zetten terwijl alle regeringspartijen hier gewoon verantwoordelijk voor zijn. Ze hebben hier allen op toegestemd. Al dan dan niet stilzwijgend.