Total War: MEDIEVAL III aangekondigd

SEGA en The Creative Assembly hebben tijdens de 25ste verjaardagsshowcase van Total War flink uitgepakt met enkele indrukwekkende aankondigingen. Drie grote projecten werden alvast voorgesteld: Total War: MEDIEVAL III, Total War: WARHAMMER III - Lords of the End Times, en Warcore, de volgende evolutie van hun game-engine. Alsof dat nog niet genoeg was, werd er ook een mysterieuze derde titel geteased die op 11 december tijdens The Game Awards wordt onthuld.

Het grote nieuws was natuurlijk de aankondiging vanTotal War: MEDIEVAL III, waarmee de reeks eindelijk terugkeert naar zijn historische roots. De game zit nog in een vroege pre-productiefase, maar wordt omschreven als het ultieme middeleeuwse strategiespeelveld. Spelers zullen koninkrijken vormgeven, geschiedenis herschrijven en zich opnieuw volledig onderdompelen in de middeleeuwen. Volgens de makers wordt MEDIEVAL III zowel een eerbetoon aan de legendarische eerdere delen als een frisse, ambitieuze heruitvinding van historische Total War. Met een mix van historische nauwkeurigheid en maximale vrijheid lijkt dit eerder een wedergeboorte dan een simpele sequel.

Over

Bron

1. Persbericht

Hopelijk maken ze er iets goeds van. Dan keer ik nog eens terug naar de total war reeks. De warhammer versies spraken me niet echt aan.

Redactie
Heel benieuwd naar deze! Qua setting vind ik Medieval en Rome toch de meest interessante Total War titels dus laat maar komen. :)

Terug
Bovenaan