Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Echt top zal WVA wel niet zijn. Dus morgen terug niet mee sprinten?
Als Roglic erdoor zakt zou ik Wout misschien zelfs uit de tour durven halen na 1 of 2 weken. Geen idee of en hoe een lichaam dat 4 weken heeft stilgelegen plots een grote ronde verteert.

Wat Mathieu hier doet is belachelijk gewoon. Ofwel iedereen voorgelogen ofwel zit er een jetpack in die fiets want dit is gewoonweg onzin.

Als Roglic erdoor zakt zou ik Wout misschien zelfs uit de tour durven halen na 1 of 2 weken. Geen idee of en hoe een lichaam dat 4 weken heeft stilgelegen plots een grote ronde verteert.

Wat Mathieu hier doet is belachelijk gewoon. Ofwel iedereen voorgelogen ofwel zit er een jetpack in die fiets want dit is gewoonweg onzin.
4 weken? :lol:

Dat VA niet top is, vind ik niet abnormaal. Hij heeft inderdaad 4 weken stilgelegen hé. In topvorm had hij rond de tijd van Pogacar gezeten.

Roglic is niet slecht (die valpartij zit er ook nog voor iets tussen), maar wat vorig jaar al duidelijk was: Poga kan een stukje tijdrijden en dat heeft hij in de slottijdrit vorig jaar ontdekt. (!)
(Daarvoor was hij ook niet slecht, maar toen werd het echt duidelijk hoe goed hij wel is in die discipline)

VDP heeft mist gespoten en duidelijk getraind in het tijdrijden, anders kan dit echt niet. :)
Niet dat ik het hem niet gun, maar no way dat hij zonder te trainen deze tijd kon rijden ..

Hoe doet die MVDP het toch elke keer, kerel heeft volgens mij nietneens een tijdrit fiets en komt hier eventjes op de 5de plek binnen ..

Het feit dat vdp met een custom made TThelm op baan was (zonder reclame/logos/etc...) wil toch al iets zeggen... is er zeker mee bezig geweest. Hoogstwaarschijnlijk in de windtunnel gezeten ook dan...

@al die 'dit gaat een saaie Tour worden'-quotes: zijn we vorig jaar al vergeten?
Bwa, dat was toch een andere situatie vind ik. Toen zat je natuurlijk met een Jumbo dat overduidelijk de sterktste ploeg was én topfavoriet Roglic in de rangen had. Maar Pogacar was toen nog een beetje een vraagteken. Kon hij in zijn 1ste Tour meteen dat niveau al 3 weken aan? Beetje bij beetje werd duidelijk van wel en dan gebeurt er in de laatste tijdrit iets dat je misschien maar één keer in de 10-20 jaar ziet.

Ik moet toegeven dat mijn interesse voor deze Tour (vooral voor het klassement dan) toch ook al meteen gefnuikt is na amper een halve week. Deze Pogacar gaat gewoon door op het elan van vorig jaar, zoals we eigenlijk het hele jaar ook al zien. Een Roglic kan deze Pogacar alleen maar kloppen als hij zelf in topvorm is én geen tegenslag kent. Als je dan na 3 dagen al tegen de vlakte gaat en tijd verliest + averij oploopt dan weet je dat het moeilijk is...

Nu ja, het is Pogacar gegund hoor, maar zonder tegenslag zie ik niet in wat er nog kan misgaan. Een beetje hetzelfde gevoel als in het Armstrong-tijdperk na bergrit 1.

Gelukkig gebeuren er voor de rest nog interessante dingen genoeg, zoals deze topprestatie van MVDP :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan