Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is toch al een ferme etappe vandaag. 2e categorie klim op het einde.

Schelling zal wel weer in de aanval gaan 😬.

Dat is toch al een ferme etappe vandaag. 2e categorie klim op het einde.

Schelling zal wel weer in de aanval gaan 😬.

Ik denk dat vandaag den helft van het peleton in de aanval wil gaan. Als de juiste man van quickstep en/of alpecin mee zit blijft de ontsnapping zeker weg. De andere ploegen gaan niet willen rijden om Allaphil of VDP in een zetel naar de overwinnning te brengen.

Gohja, maar al die andere ploegen hebben nog geen overwinning. Als een Sagan en/of Colbrelli zich goed voelen vandaag zie ik hun teams nog wel werken.

Net ook eens het parcours bekeken van vandaag en dan vraag je u af waarom Greg gisteren zo'n aanval doet. Het is toch in dit soort ritten waar hij het moet voor doen in een grote ronde 🤔

Ik denk dat vandaag den helft van het peleton in de aanval wil gaan. Als de juiste man van quickstep en/of alpecin mee zit blijft de ontsnapping zeker weg. De andere ploegen gaan niet willen rijden om Allaphil of VDP in een zetel naar de overwinnning te brengen.
Er zijn toch wel meer mannen dan alleen Alaphilippe of van der Poel die vandaag kans maken. Ik kijk eerder richting Colbrelli, Sagan, Matthews, Van Aert en ook Philipsen zou dit toch moeten kunnen overleven. Ploegen genoeg die er baat bij gaat hebben dat de vlucht niet te ver weg rijdt. Zeker Matthews en Philipsen hebben er baat bij dat ze dat er nog zoveel mogelijk punten klaar liggen aan de streep als ze serieus voor groen willen gaan.

Tenzij bv Bora het over een andere boeg gooit en Sagan van bij het begin mee schuift. Ik verwacht om eerlijk te zijn gewoon een sprint vandaag. Alpecin gaat dat geel niet zomaar willen afgeven en als je de vlucht dan toch aan een korte lijn moet houden dan kan je er in de finale ook evengoed ineens naartoe rijden.

We moeten die hellingen nu ook weer niet overdrijven. Die 2de van 3de categorie (Croix de la Liberation) ziet er wat een vervelende helling uit met een dalend stukje erin en piekjes tot 11-13% maar niet onoverkomelijk op 30km van de finish. De Signal d'Uchon (cat 2) heeft een langer stuk tegen de 10% aan maar vlakt naar de top toe ook sterk af, de laatste van 4de is een mooi loper aan 5-6%.

Moest deze rit aan het eind van de 2de week/begin 3de week liggen dan had ik ook eerder op de vlucht ingezet, maar op dit moment zijn er nog zoveel belangen die tegen de vlucht inwerken dat ik de kans niet zo heel groot acht dat de vlucht weg blijft, tenzij er een paar mannen als Sagan & Matthews mee schuiven met de vlucht. Het is echter niet de eerste keer dat ik fout zou zijn deze Tour :unsure:

Leuk begin van de rit. Grote groep weg met o.a. Van Aert en Van der Poel. UAE doet er alles aan om het gat toe te krijgen maar ze komen voorlopig niet dichter. Nibali enige klassementsrenner mee, al lijkt het niet dat die anno 2021 nog een groot gevaar is.
EDIT: ook Simon Yates mee, al zegt die enkel voor ritoverwinningen te gaan. Staat ook al op grote afstand in het klassement.

Laatst bewerkt:
Een groep met twee wereldkampioenen, grote rondewinnaars, monumentenwinnaars (2 dit jaar), heeft al 1'40. 😂 Dit wordt een veldslag.

Tot zover alle voorspellingen, prachtige koers tot nu. :clap:

Als er geen extra ploegen komen helpen zal de winnaar voorraan zitten denk ik.

Jammer dat ik geen halve dag congé kan nemen. Het wordt zo'n rit waar ze binnen 5 jaar nog zullen over spreken lijkt me!

Carl Berteele zei:
Ik denk dat Pogacar vandaag toch een jasje zal uitdoen. Roglic kan daar alleen maar tevreden mee zijn.
I don't get it :confused: Ik zou van der Poel nu misschien geen 5, 6, 7 minuten geven aan de finish maar of Pogacar voor deze situatie nu echt zijn slaap moeten laten? :unsure:

Jammer dat Schelling niet mee zit... dat waren gemakkelijke punten in de Tourmanager :tongue:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan