Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens jullie is bv een Jan-Willem Van Schip dan ook geen prof, want die rijdt ook bij een CT team.

De waarheid zal ergens in het midden liggen. De meeste van die jonge renners werken niet, leven als prof maar worden niet of slechts deeltijds betaalt.
Het is niet omdat er ene een prof is dat dat een professioneel team is.
Amateurvoetbal zijn er ook veel profs maar daarom is dat nog geen profvoetbal

Als je ziet welke categorie dat is, dat zijn vooral opleidingsploegen of renners die niet goed genoeg waren voor bij echte profploegen

Volgens jullie is bv een Jan-Willem Van Schip dan ook geen prof, want die rijdt ook bij een CT team.

De waarheid zal ergens in het midden liggen. De meeste van die jonge renners werken niet, leven als prof maar worden niet of slechts deeltijds betaalt.
De lijn is nochtans vrij duidelijk imo. Hagens Berman Axeon bv is een beloftenploeg, die rijden zelfs pro continentaal, maar het grootste deel van het jaar rijden die mannen gewoon beloftenkoersen aangevuld met kleinere wedstrijden en links en rechts een Ronde van Utah of Californië vermoed ik. Je kan moeilijk 10 prof koersen winnen als je er maar 4 rijdt op een jaar natuurlijk.

Je kan dus moeilijk gaan beweren dat 2017 & 2018 voor Pogacar al bij de grote jongens is. Het grootste deel van het jaar reed die daar beloftenwedstrijden om dan eens een shotje te wagen in bv de Ronde van Slovenië. Totaal niet te vergelijken met als jonge renner in een vrije rol te mogen rondrijden in één van de beste WT teams en AL je wedstrijden in profkoersen te rijden...

Als je met een beetje ratio naar de situatie kijkt was 2019 voor beiden hun debuutseizoen bij de grote jongens.

Wat denken jullie, morgen kans voor Wout ?
Normaal zou het sprint moeten zijn morgen ja, net als donderdag en vrijdag.
Donderdag dan mss eerder ploegen van Colbrelli/Sagan/Matthews die proberen controleren al heb ik uit goede bron vernomen dat iemand gisteren goed getraind heeft om donderdag all-in te gaan omdat hij verwacht dat het voor de vluchters wordt

Remco vs Tadej? Tadej is 1 jaar ouder en staat pakken verder als complete ronde renner dan Remco. Als Remco dit volgend jaar kan verwezenlijken dikke chapeau maar ik vrees er verre van voor.

Tadej 26wins: https://www.procyclingstats.com/rider/tadej-pogacar/statistics/wins
Remco: 16wins https://www.procyclingstats.com/rider/remco-evenepoel/statistics/wins

Laten we niet vergeten dat Tadej al dit jaar L-B-L won, dus ik denk op gebied van klassieke eendagswedstrijden dat ze elkaar min of meer waard kunnen zijn. Maar in het Ronde werk zal Remco naar mijn mening nog heel veel boterhammen moeten eten.

En als je mij vraagt wie het grootste talent is op dit moment? Zonder twijfel Tadej. Zowel op fysiek, technisch als mentaal vlak steekt hij op alle gebied er boven uit. Wat de toekomst zal geven weet niemand natuurlijk.
Waarom dat vergelijken steeds.. :sarcastic: Pogacar is momenteel outstanding in het rondewerk zonder enige discussie.. vraag mij zelfs af of een top Bernal deftig zou kunnen concurreren momenteel..

Wat Remco betreft is het momenteel koffiedik kijken.. de toekomst zal uitwijzen op welk niveau zijn capaciteiten in de GT zullen liggen. Helaas is hij door die doodsmak in de ravijn ongeveer een jaar kwijt. Het zal hierdoor ook wat meer tijd vragen om bepaalde vragen beantwoord te zien..

Normaal zou het sprint moeten zijn morgen ja, net als donderdag en vrijdag.
Donderdag dan mss eerder ploegen van Colbrelli/Sagan/Matthews die proberen controleren al heb ik uit goede bron vernomen dat iemand gisteren goed getraind heeft om donderdag all-in te gaan omdat hij verwacht dat het voor de vluchters wordt
De Gendt - Van Avermaet? :)

Ik volg de resultaten van de jeugd niet op, maar de naam Pogacar rinkelde toch wel heel hard in het jaar voor hij prof werd... Daar werd enorm naar uitgekeken en werd als een echt monstertalent aangekondigd door de volgers van het jeugdwielrennen... Dat was voor hij tekende bij UAE...
Maargoed, bij Gianetti en Matxin moet je inderdaad wel altijd de nodige kanttekeningen durven maken. daarmee ben ik akkoord.
Hij kreeg in z'n bijzonder debuutjaar bij UAE géén vermelding in het wielerjaaroverzicht van de VRT. Waar Remco Evenepoel bij Karl aan tafel zat. Toen vond ik dat al opmerkelijk, en als je nu de evolutie bekijkt van Tadej compleet gestoord eigenlijk 😁

Hij kreeg in z'n bijzonder debuutjaar bij UAE géén vermelding in het wielerjaaroverzicht van de VRT. Waar Remco Evenepoel bij Karl aan tafel zat. Toen vond ik dat al opmerkelijk, en als je nu de evolutie bekijkt van Tadej compleet gestoord eigenlijk 😁
Is dat ook niet omdat het een belg is? RE kreeg massa aandacht van bij de juniors toch? Itt tot een BL, ik had daar ook grote verwachtingen van :(

En RE in GT's, kmoet het nog altijd zien. Talent dat is waar maar toch een atypische atleet? Kort gedrongen maar dikkere pootjes dan de colombianen. Tegen zo'n machine ala Pogieboy & Bernal. Hopelijk kan hij herstellen en goed verbeteren tegen volgend jaar en kan hij weer mooie dingen laten zien.

Pogieboy geen tegenstand deze Tour ( zal ook wel eens een slechte dag hebben zeker? )

Vind het wel vrij ergerlijk momenteel.
Door die uitspraken van De Gendt (die dan natuurlijk uitvergroot worden) gaat het nu enkel terug over al dan niet massaal dopinggebruik in het peloton.
En dan liefst door mensen die amper tot geen koers kijken (in mijn omgeving toch).
Ik steek ook voor niemand mijn hand in het vuur, maar probeer er toch van te genieten.
Wat is er nu leuk aan als je bij elke prestatie meteen vraagtekens moet zetten.

En straks kijken we zonder één onvertogen woord naar de Olympische Spelen. Waar op de 10.000m de Afrikanen als een groep gazellen dartelen over de tartanpiste, geholpen door een spartaanse trainingsregime en een uitgekiemd dieet van maniok met maniok. Massaal duiken ze onder de 27 minuten, vlotjes 22 per uur lopen, niemand ziet er graten in. Bashir Abdi druipt ontgoochelt af met een tijd van 27'40". "En dat terwijl ik van bij de start mijn beste 10' power loop, ik begrijp het niet meer."

Wat Remco betreft is het momenteel koffiedik kijken.. de toekomst zal uitwijzen op welk niveau zijn capaciteiten in de GT zullen liggen. Helaas is hij door die doodsmak in de ravijn ongeveer een jaar kwijt. Het zal hierdoor ook wat meer tijd vragen om bepaalde vragen beantwoord te zien..
Niet mee eens. Hij is naar mijn mening zeker twee jaar kwijt hoor. Minimaal. Worst case wordt hij zelfs nooit meer de oude. Die breuk is één van de moeilijkste breuken om volledig van te herstellen.

PS. Als je 35+ bent en je hebt deze breuk voor dan is je carriere gewoon voorbij.

Nog geen 40% had hem aangevinkt als winnaar van deze Tour. Zegt toch ook wel iets :unsure:
Ik heb uit opportunisme als fanboy op Carapaz gestemd, goed wetende dat het normaal tussen Roglic en Pogacar zou gaan, en ik vermoed dat ik niet de enige ben. :p Ik vermoed dat we de stemmen op Valverde, Nibali en Alaphilippe ook wel met een korreltje zout mogen nemen.

En straks kijken we zonder één onvertogen woord naar de Olympische Spelen. Waar op de 10.000m de Afrikanen als een groep gazellen dartelen over de tartanpiste, geholpen door een spartaanse trainingsregime en een uitgekiemd dieet van maniok met maniok. Massaal duiken ze onder de 27 minuten, vlotjes 22 per uur lopen, niemand ziet er graten in. Bashir Abdi druipt ontgoochelt af met een tijd van 27'40". "En dat terwijl ik van bij de start mijn beste 10' power loop, ik begrijp het niet meer."
Abdi is op voorhand al afgedropen en loopt enkel de marathon :]

Vind het wel vrij ergerlijk momenteel.
Door die uitspraken van De Gendt (die dan natuurlijk uitvergroot worden) gaat het nu enkel terug over al dan niet massaal dopinggebruik in het peloton.
En dan liefst door mensen die amper tot geen koers kijken (in mijn omgeving toch).
Ik steek ook voor niemand mijn hand in het vuur, maar probeer er toch van te genieten.
Wat is er nu leuk aan als je bij elke prestatie meteen vraagtekens moet zetten.

er is een nieuw wondermiddel in omloop, dat is duidelijk.

sorry dat je dat niet doorhebt.

en ja, de lange afstands lopers uit Oeganda en Kenya hebben in de lockdowns ook ongestoord hun bloed enorm kunnen aanrijken.

controles waren en zijn momenteel onmogelijk.

er is een nieuw wondermiddel in omloop, dat is duidelijk.

sorry dat je dat niet doorhebt.

De klimtijden zijn snel , maar toch niet uitzonderlijk snel.
Het feit dat Colbrelli en stuyven zich goed kunnen positioneren in een bergrit zegt genoeg.

Er wordt gewoon enorm geknald om in de vroege vlucht te raken.
Er is een hele grote kans dat iemand van lange vlucht standhoud , want geen enkele ploeg gaat UAE zomaar naar de voet van de berg brengen.
(dan winnen ze de rit sowieso niet).

Dus iedere ploeg probeert meer dan ooit om in die lange vlucht te raken, vroeger was dat gewoon minder het geval mss 1-2 keer over een volledige tour. Nu is iedere rit met iets of wat helling een succes geweest voor de lange vlucht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan