Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
De klimtijden zijn snel , maar toch niet uitzonderlijk snel.
Het feit dat Colbrelli en stuyven zich goed kunnen positioneren in een bergrit zegt genoeg.

Er wordt gewoon enorm geknald om in de vroege vlucht te raken.
Er is een hele grote kans dat iemand van lange vlucht standhoud , want geen enkele ploeg gaat UAE zomaar naar de voet van de berg brengen.
(dan winnen ze de rit sowieso niet).

Dus iedere ploeg probeert meer dan ooit om in die lange vlucht te raken, vroeger was dat gewoon minder het geval mss 1-2 keer over een volledige tour. Nu is iedere rit met iets of wat helling een succes geweest voor de lange vlucht.
Het feit dat Colbrelli en Stuyven ineens bergop met gemak meekunnen met de subtop bewijst toch helemaal niks. Juist het tegendeel, miss een teken dat er echt wel iets aan de hand is in sommige ploegen of bij sommige renners.

Er wordt niet harder gereden er wordt anders gereden ,dat bedoel ik , dan andere jaren.

tactisch gezien heb je op pogacar en sprinters na het meeste kans in de lange vlucht op een etappeoverwinning.

Dit door de overheersing van 1 renner maar waarbij zijn ploeg te zwak is om de vluchters in het gareel te houden (Jumbo en Ineos konden dat wel).

Waar vroeger enkel de Gendt enkel in een lange vlucht wou zitten (bij wijze van spreken) en er 1 etappe was waarbij er zo een oorlog is. Heb je dit nu iedere dag (het was effectief 3 keer oorlog en 3 keer won er iemand uit de lange vlucht) .

Daarom moet de Gendt meer Watt duwen , om in het peleton te blijven.

Er wordt niet harder gereden er wordt anders gereden ,dat bedoel ik , dan andere jaren.

tactisch gezien heb je op pogacar en sprinters na het meeste kans in de lange vlucht op een etappeoverwinning.

Dit door de overheersing van 1 renner maar waarbij zijn ploeg te zwak is om de vluchters in het gareel te houden (Jumbo en Ineos konden dat wel).

Waar vroeger enkel de Gendt enkel in een lange vlucht wou zitten (bij wijze van spreken) en er 1 etappe was waarbij er zo een oorlog is. Heb je dit nu iedere dag (het was effectief 3 keer oorlog en 3 keer won er iemand uit de lange vlucht) .

Daarom moet de Gendt meer Watt duwen , om in het peleton te blijven.
Klopt niet helemaal zoals ik het snap.
Hij duwt 15min lang 400w maar ipv in de vlucht te zitten rijdt hem nu achter het peloton (of toch in de rit van zaterdag).

Maar ook dat zegt op zich weinig. Vroeger was er idd mss 5 man dat meewou en ze lieten ze rijden, nu zijn er meer die proberen.
Maar als hij op 20m van peloton rijdt moet hij alles alleen doen ipv dat hij 1 min bv 500w trapt om dan in peloton te zitten en 340w te trappen (fictieve cijfers)

"Ik weet van niks, dan word ik nerveus":
Professor Peter Van Eeno maakt zich ongerust dat het zo stil blijft op het dopingfront.

Zoals haast steeds in het wielrennen (& bij uitbreiding andere sporttakken): If its too good to be true... (?)

"Ik weet van niks, dan word ik nerveus":
Professor Peter Van Eeno maakt zich ongerust dat het zo stil blijft op het dopingfront.

Zoals haast steeds in het wielrennen (& bij uitbreiding andere sporttakken): If its too good to be true... (?)
Helaas lopen dopingjagers meestal enkele jaren achter ja.
Ik ben ook nog altijd benieuwd wat de goddelijke cocktail bij Sky is/was.

Waarom zou er bij Sky een goddelijke cocktail zijn? Froome trainde een gans jaar voor in 1 wedstrijd uit te pakken. Nu rijden sommigen bijna een jaar op topniveau. En Sky had dan ook nog eens een veel betere ploeg...

De ene is een wonderboy en de andere een dopeur voor Jan met de pet. Je moet gewoon voor genoeg spektakel zorgen en dan zit het goed.

Waarom zou er bij Sky een goddelijke cocktail zijn? Froome trainde een gans jaar voor in 1 wedstrijd uit te pakken. Nu rijden sommigen bijna een jaar op topniveau. En Sky had dan ook nog eens een veel betere ploeg...

De ene is een wonderboy en de andere een dopeur voor Jan met de pet. Je moet gewoon voor genoeg spektakel zorgen en dan zit het goed.
Nu werkt hun goddelijke cocktail inderdaad niet meer zoals het zou moeten. Maar goed 8-10 jaar geleden waren zij toch overheersend in alle segmenten van de sport. En maakten ze van een zwalpende Britse Keniaan een meervoudig groterondewinnaar.
En dat gaat toch echt niet enkel aan de ketonen gelegen hebben hoor :D is het niet, dr Freeman?

Nu werkt hun goddelijke cocktail inderdaad niet meer zoals het zou moeten. Maar goed 8-10 jaar geleden waren zij toch overheersend in alle segmenten van de sport. En maakten ze van een zwalpende Britse Keniaan een meervoudig groterondewinnaar.
En dat gaat toch echt niet enkel aan de ketonen gelegen hebben hoor :D is het niet, dr Freeman?

aja nee dat kwam ook door de "marginal gains" ;) Dat was toch één van de argumenten toen Jumbo sterk presteerde in de tour.

Bij de ene renner/ploeg is het talent + wetenschap en de andere zuivere doping :woohoo:

Het zal er vanaf hangen welke supportersbril je opzet.

er is een nieuw wondermiddel in omloop, dat is duidelijk.

sorry dat je dat niet doorhebt.
Vandaar de zin dat ik voor niemand mijn hand in het vuur steek .
Mijn ergernis sloeg meer op mensen uit mijn omgeving die nooit omkijken naar koers behalve als er mogelijk doping in het spel komt. Dan zijn ze daar.
Je hoeft je daarom niet zo te verexcuseren mijn beste Charon. In tegenstelling tot wat je denkt ben ik er niet blind voor.

Die interviews met Cav altijd, die mens is oprecht diep gelukkig.

Was dat vroeger ook zo? Kan me dat precies niet herinneren. Ik lig wel elke keer in een deuk.

Aan alle doping insinuaties doe ik niet mee, zolang er geen concrete sporen gevonden worden, zijnde doping zelf of onrechtstreekse boodschappenlijstje met broden en bijen, is iedereen clean in mijn ogen.

Ik vond Nys heel goed meevallen deze Tour, maar Pauwels is écht wel een hele goede co-commentator/expert.

Oh man balen voor Colbrelli.
Edit: dat ging snel. Peloton gaf de poging tot waaier ook snel op.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan