Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een prestatie! :love:

Bewonderenswaardig hoe hij zich kan blijven opladen! Gisteren er dicht bij in een sprint en nu effen een bergritje winnen!
Stel je voor dat hij ook gisteren had gewonnen: massasprint na biljartvlakke rit en dag nadien zware bergrit :unsure:

Wout alleszins dik dik dik in orde ondertussen. Je ziet ook een gigantisch verschil tussen die eerste week tot die tijdrit en dan de Van Aert vanaf die marathon rit... hier gaan ze in Tokio zonder ongelukken een vette kluif aan hebben denk ik.

Stel je voor dat hij ook gisteren had gewonnen: massasprint na biljartvlakke rit en dag nadien zware bergrit :unsure:

Wout alleszins dik dik dik in orde ondertussen. Je ziet ook een gigantisch verschil tussen die eerste week tot die tijdrit en dan de Van Aert vanaf die marathon rit... hier gaan ze in Tokio zonder ongelukken een vette kluif aan hebben denk ik.
Enige verschil: Matthieu doet niet meer mee!

(Graptje)
Zijn "gelos" was haast een Razzie Award waard, zó doorzichtig.
'tadej vandaag los je en trek je grimas ok?'

Wat een topdag voor Michel trouwens! En dat is zijn laatste TDF! Die mens kan nu rustig afscheid nemen...

Enige verschil: Matthieu doet niet meer mee!

(Graptje)
Mathieu doet in Tokio ook niet mee 1+1=2 ??? :unsure:
Tja, als Alpe d'Huez de berg der Nederlanders is dan is de Ventoux DE berg van de Belgen/Vlamingen. De Ventoux is toch veruit de meest iconische wielerberg hier. Ik denk niet dat Van Aert hier overdrijft als hij zegt dat dit misschien wel zijn allemooiste/grootste is toe hiertoe.

Kijk naar Thomas De Gendt, die wint op de Stelvio en haalt het eindpodium in de Giro maar dat is altijd een voetnoot bij die overwinning op de Ventoux. Een rit in de Tour = een klassieker. Een grote klassieker, niet zo'n halve als pakweg Dwars door Vlaanderen om de Omloop.

Ik denk niet dat Van Aert hier overdrijft als hij zegt dat dit misschien wel zijn allemooiste/grootste is toe hiertoe.

alleszins eentje om trots op te zijn en in te kaderen.

Zoals Reverz ook zegt, we zien een andere Wout dan de eerste dagen… ik denk dat hij nu volledig los is ook van het negatieve dat rond hem en de ploeg hangt. De kans is volgens mij groot dat hij bij de eerstvolgende sprint aan het langste eind trekt.

Mathieu doet in Tokio ook niet mee 1+1=2 ??? :unsure:

Tja, als Alpe d'Huez de berg der Nederlanders is dan is de Ventoux DE berg van de Belgen/Vlamingen. De Ventoux is toch veruit de meest iconische wielerberg hier. Ik denk niet dat Van Aert hier overdrijft als hij zegt dat dit misschien wel zijn allemooiste/grootste is toe hiertoe.

Kijk naar Thomas De Gendt, die wint op de Stelvio en haalt het eindpodium in de Giro maar dat is altijd een voetnoot bij die overwinning op de Ventoux. Een rit in de Tour = een klassieker. Een grote klassieker, niet zo'n halve als pakweg Dwars door Vlaanderen om de Omloop.
Zonder afbreuk te willen doen aan de overwinningen van De Gendt of Van Aert, maar bij beide lag de finish niet boven op de top. Dat had het toch nog iets mooier gemaakt. Allez, da's mijn mening, hé! Hoe dan ook, straffe stoot vandaag!

Knap van WVA. Wss gaat hij er geen doel van maken maar hij staat momenteel wel 2de in het bergklassement op 6 punten van Quintana.

Zonder afbreuk te willen doen aan de overwinningen van De Gendt of Van Aert, maar bij beide lag de finish niet boven op de top. Dat had het toch nog iets mooier gemaakt. Allez, da's mijn mening, hé! Hoe dan ook, straffe stoot vandaag!
Goh, anderzijds is het wel een rit waarbij er 2x de Ventoux beklommen werd (en hij kwam als eerste boven bij de laatste beklimming)

Dus best ook wel mytisch op zijn eigen manier :)

Laatst bewerkt:
Als VDP fan toch met bewondering naar onze Wout gekeken.
Wat een mooie tijden beleven we toch let deze twee toppers. Mensen die de koers willen maken.
Een betere reclame voor deze sport is er niet

Halve dag verlof goed gekozen vandaag 😀

Ik had gene halve dag maar toen Van Aert vertrok, is mijn productiviteit wel gekelderd naar een extreem laag pitje :laugh:

Jammer dat het straks weer een EK Villa Sporza is, ik heb geen nood aan de mening van Boskamp en Vanderelst over wielrennen :cry:

Eerste wat ik dacht, het zal wel weer van Merckx geleden zijn op de Ventoux in de tricolore. Maar hij had toen de gele trui aan. Beter dan Merckx dus!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan