Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zat gewoon kapot, ik denk niet dat je daar veel meer achter moet gaan zoeken. Hij doet zelfs geen poging meer als duidelijk wordt dat Erviti gewoon blijft zitten. Ik denk dat dat stukje bergop een beetje testen was en dan al voelen dat Pollit daar toch wel heel vlot terug naartoe ging.

Wat ik markanter vond aan de tactiek bij Lotto was dat er al verschillende keren gedemarreerd was en dat ze elke keer weer achter de feiten en in de wind reden. Dat ik op den duur dacht van: schuif 1 van de 2 toch gewoon mee elke keer er 2-3 man weg rijdt en laat de rest het maar dicht rijden. Dat is ook wat er uiteindelijk gebeurde maar niet voordat ze eerst 2-3 keer zelf het gat moesten dichtrijden... uiteindelijk zaten ze dan waarschijnlijk ook nog met de verkeerde man vooruit.

Philipsen zijn achterwiel vloog daar serieus weg, heeft hem de zege gekost denk ik.
Edit: of niet. Beelden van helicopter waren duidelijk.
Wat een prestatie van Cav.

Morkov 2e denk ik goed voor groen zeker hehe

Philippsen toch weer gewoon geklopt, Cav duidelijk sneller het zal voor hem eens moeten meezitten

Mooi van Cav alweer. Maar all do respect, dit zijn gewoon veruit de zwakste massasprints die ik ooit gezien heb in de Tour. Ik denk dat Cav nooit zo gemakkelijk ritten heeft gewonnen, zelfs in zijn topjaren niet. Der doen der eigenlijk maar 2 mee en die 2de komt gewoon dui-de-lijk tekort. Wat een bloedarmoede...

Gaat ook gewoon nog freeriden naar groen... dat is hem vroeger maar 1 keer gelukt. Zelfs niet in de Tour waar hij er 6 won...

Mooi van Cav alweer. Maar all do respect, dit zijn gewoon veruit de zwakste massasprints die ik ooit gezien heb in de Tour. Ik denk dat Cav nooit zo gemakkelijk ritten heeft gewonnen, zelfs in zijn topjaren niet. Der doen der eigenlijk maar 2 mee en die 2de komt gewoon dui-de-lijk tekort. Wat een bloedarmoede...

Gaat ook gewoon nog freeriden naar groen... dat is hem vroeger maar 1 keer gelukt. Zelfs niet in de Tour waar hij er 6 won...
Zet de 76-jarige Eddy Merckx met overgewicht in het wiel van Morkov en die wint hier ook 4 ritten. Dit is echt absurd.

Je moet gewoon een goed treintje hebben. Als WVA Viviani en Ewan klopt is het een epische overwinning. Waar was WVA nu? Maar het is idd een zwakke lichting sprinters in deze tour. Maar als je maar 1 weekje ronde aankan is dat ook Cav zijn fout niet...

Ja dat is toch écht een verhaal ze Cavendish, ik ben daar als persoon nu niet eens zo zot van maar dit is prachtig.

Je moet gewoon een goed treintje hebben. Als WVA Viviani en Ewan klopt is het een epische overwinning. Waar was WVA nu? Maar het is idd een zwakke lichting sprinters in deze tour. Maar als je maar 1 weekje ronde aankan is dat ook Cav zijn fout niet...

Nee, dat is Cav zijn probleem niet uiteraard. Zijn naam staat mooi op de erelijst en hij pakt wrs gewoon nog eens groen ook. Niemand ligt daar achteraf nog wakker van dat zijn grootste concurrent Philipsen was. Je moet het ook nog altijd doen natuurlijk.

Maar goed, het mag wel gezegd worden. Dit is een zwak deelnemersveld. Het is niet bepaald boeiend te noemen. We hebben de voorbije 10 jaar toch andere Tours gekend.

Ja deze sprints trekken echt op niks tbh. Als ge ziet dat Garcia Cortina 4e wordt, Aranburu 6e, Laporte 7e en Cort Nielsen 9e :D
Dat zijn eigenlijk allemaal een soort van puncheurs die het moeten hebben van een oplopende strook.

Nee, dat is Cav zijn probleem niet uiteraard. Zijn naam staat mooi op de erelijst en hij pakt wrs gewoon nog eens groen ook. Niemand ligt daar achteraf nog wakker van dat zijn grootste concurrent Philipsen was. Je moet het ook nog altijd doen natuurlijk.

Maar goed, het mag wel gezegd worden. Dit is een zwak deelnemersveld. Het is niet bepaald boeiend te noemen. We hebben de voorbije 10 jaar toch andere Tours gekend.
Klopt geen Gaviria, Viviani, Groenewegen, Jakobsen,.... Eigenlijk heeft Groenewegen zijn move veel invloed gehad op deze tour.

Ja deze sprints trekken echt op niks tbh. Als ge ziet dat Garcia Cortina 4e wordt, Aranburu 6e, Laporte 7e en Cort Nielsen 9e :D
Dat zijn eigenlijk allemaal een soort van puncheurs die het moeten hebben van een oplopende strook.

Volgens José was het toch licht oplopend en meer iets voor WVA en Philipsen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan