Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gilbert of Van der Sande vanuit een vroege vlucht kan ook nog wel lukken. Het moeten wel vrijbuiters worden ja. Vanuit het peloton gaan die niet winnen. Misschien juist een paar top 5 noteringen voor De Buyst als het mee zit...

Er zou een actie van de renners komen vandaag. 50km rijden met het blok erop en dan een “staking” van de wedstrijd voor enkele minuten. Daarna nog 100km koers.

Maar dit is toch ook maar een zwaktebod…?
Gaat weinig indruk maken op ASO. Een echte actie zou zijn om de laatste 50km niet te koersen… ipv de eerste 50km

Er zou een actie van de renners komen vandaag. 50km rijden met het blok erop en dan een “staking” van de wedstrijd voor enkele minuten. Daarna nog 100km koers.

Maar dit is toch ook maar een zwaktebod…?
Gaat weinig indruk maken op ASO. Een echte actie zou zijn om de laatste 50km niet te koersen… ipv de eerste 50km
ASO voelt zich al jaar en dag ver boven alles en iedereen verheven helaas.. zo een "staking" gaat niet veel uithalen.

Lotto gaat nu toch ook serieus zijn geweer van schouder mogen veranderen... Hadden de ploeg volledig rond Ewan gebouwd, dus niemand mee die een klassement kan rijden, dus dat wordt dagelijks mee bikkelen om in de vroege vlucht te zitten. Degent is toch al een heel jaar op zoek naar zijn goeie benen vind ik (buiten die ene dag in Catalunya), dus denk dat Vanmoer hun beste kans is op een mooie ettapezegen
Er zijn nog ploegen die geen klassementsman mee hebben... zo van die ploegen die zo'n man bij hebben die volledig voor een top 15 rijdt: dat is geen klassement hé. Dan ben je beter met 8 vrijbuiters.

ASO voelt zich al jaar en dag ver boven alles en iedereen verheven helaas.. zo een "staking" gaat niet veel uithalen.
bwah, bijvoorbeeld gewoon eens een rit niet finishen, en met het hele peleton de deviatie van de wagens volgen aan de aankomst... Dus dat er officieel niemand over de meet is gekomen. Dat zou wel een signaal sturen, en die rit zou dan wel voor eeuwig in de boeken staan met een * er naast. Zou toch minsten een echt signaal sturen naar de ASO. Wat ze nu gaan doen is gewoon nutteloos... Volgende week is die actie vergeten en worden er terug 5 renners met de ambulance afgevoerd.

Maar zo een actie komt er natuurlijk niet, er zijn altijd ploegen of renners die toch die rit gaan willen pakken. Belangen zijn te groot...

Man, die zit zo diep in de kont van ASO... niet normaal.

Ja natuurlijk is er nervositeit en druk in het peleton. Het is de Tour. Iedereen wil winnen. Anticipeer daar dan op en zorg ervoor dat de finale zo veilig mogelijk is voor de renners. En zeker in de eerste week.

Man, die zit zo diep in de kont van ASO... niet normaal.

Ja natuurlijk is er nervositeit en druk in het peleton. Het is de Tour. Iedereen wil winnen. Anticipeer daar dan op en zorg ervoor dat de finale zo veilig mogelijk is voor de renners. En zeker in de eerste week.
Die reactie was volledig te verwachten... want, leuk feitje, Pontivy is Lappartient zijn geboortedorp... :sop:

Dus hij zal wel meer dan 1 vinger in de pap gehad hebben in het feit dat we daar zijn aangekomen. Dus is niet alleen ASO in bescherming nemen, maar ook een eventuele weerslag op hem persoonlijk meteen de kop indrukken.

Maar UCI is inderdaad gewoon de b*tch van ASO als het er op aankomt

Alpecin vandaag blijkbaar voor Philipsen vreemde move aangezien Merlier gewoon sneller is en dus meer kans op winst heeft.

Mja, dat loopt daar al langer scheef bij Alpecin tussen Merlier en Philipsen. Dat zagen we al na de Scheldeprijs.

Allemaal vreemd. Eerst was enkel Philipsen voorzien voor de Tour volgens mij en nu komt Merlier er toch ineens bij. Je zit met twee haantjes die allebei willen meedoen met elke massasprint (en dat lijkt me ook logisch).

Het interview van Philipsen gisteren zei ook veel. De ontgoocheling overheerste duidelijk bij hem, want hij had hier duidelijk ook kunnen winnen.

WTF.

Michél Wuyts die de valpartijen probeert te steken op de jongere renners die het gewoon zijn van computerspelletjes te spelen en elkaar daarin ook neer te kogelen :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Misschien toch wel tijd voor zijn pensioen ja...

Mja, dat loopt daar al langer scheef bij Alpecin tussen Merlier en Philipsen. Dat zagen we al na de Scheldeprijs.

Allemaal vreemd. Eerst was enkel Philipsen voorzien voor de Tour volgens mij en nu komt Merlier er toch ineens bij. Je zit met twee haantjes die allebei willen meedoen met elke massasprint (en dat lijkt me ook logisch).

Het interview van Philipsen gisteren zei ook veel. De ontgoocheling overheerste duidelijk bij hem, want hij had hier duidelijk ook kunnen winnen.

Omdat Philipsen de belofte heeft gekregen bij het ondertekenen van zijn contract dat hij kansen ging krijgen in de Tour. Logisch dat dat dan stoort aangezien Merlier de Tour normaal niet ging rijden. Philipsen heeft vorig jaar indruk gemaakt in de Tour voor UAE, die is nu niet naar Alpecin gegaan om ook daar vooral in dienst te rijden.

op de jongere renners die het gewoon zijn van computerspelletjes te spelen en elkaar daarin ook neer te kogelen
Patch 1.25.2 van Zwift/Wahoo: "Wahoo is proud to announce the Kickr Kick. If you touch someone in Zwift, a spring-actuated weight will topple over your smarttrainer, and you'll hit the deck of your living room, hard!".

Dan is dat toch niet zo'n goed management van Alpecin. Merlier is gewoon sneller logisch dat ze die dan ook uitspelen in de grootste wedstrijd van het jaar.

Omdat Philipsen de belofte heeft gekregen bij het ondertekenen van zijn contract dat hij kansen ging krijgen in de Tour. Logisch dat dat dan stoort aangezien Merlier de Tour normaal niet ging rijden. Philipsen heeft vorig jaar indruk gemaakt in de Tour voor UAE, die is nu niet naar Alpecin gegaan om ook daar vooral in dienst te rijden.
Ja, ik kan ze beiden begrijpen. Ik vind dan ook vooral dat de leiding er een rommeltje van maakt.

Merlier was vorig jaar toch ook al een topsprinter hé, het was kwestie van tijd voor hij de grote ritten ging winnen. Een beetje vreemd dan dat je een Philipsen aantrekt met de belofte dat hij No.1 is in de Tour, om daar dan later ook nog eens op terug te komen...

Ik heb het hier een tijd geleden al eens gezegd, maar op vlak van leiding komt Alpecin mij toch nog altijd vrij amateuristisch over.

WTF.

Michél Wuyts die de valpartijen probeert te steken op de jongere renners die het gewoon zijn van computerspelletjes te spelen en elkaar daarin ook neer te kogelen :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Misschien toch wel tijd voor zijn pensioen ja...
Niet de eerste keer dat hij die onzin verkondigt. Bij momenten snap je toch waarom de VRT top hem met pensioen wil.

BS natuurlijk de ronde van Limburg liep ook op en daar sprinte hij ook iedereen naar huis. Alsof Philipsen daar zoveel beter in is.

BS natuurlijk de ronde van Limburg liep ook op en daar sprinte hij ook iedereen naar huis. Alsof Philipsen daar zoveel beter in is.
Ronde van Limburg is natuurlijk nog iets anders dan de Tour (geen enkele andere topsprinter aanwezig). Niveau is hier wel een stukje hoger. Philipsen heeft al bewezen bij een sprint licht bergop tot de allerbeste te behoren (zie ook zijn zege in de Vuelta).

Waarmee ik mij dus niet uitlaat of het terecht is of niet dat ze mssn gaan opteren voor Philipsen 🤓

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan