Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij de sporza tourmanager dacht ik ... Demare kopman en niet Cav ... Draaide wat fout uit. FDJ reed goed maar dan haalt Demare zelfs top 40 niet.

Hoedje af voor Van Moer.

Marc fucking Cavendish!!! Nooit een grote fan geweest maar wat hij nu laat zien is toch echt fenomenaal, prachtig om te zien, vorig jaar stond hij na een wedstrijd te huilen als een kind omdat hij waarschijnlijk geen ploeg meer kon vinden en nu meet hij zich gewoon op het hoogste niveau, niets dan respect!

Één ding weet ik nu wel mijne tour manager is volledig naar de vaantjes.

8 maand geleden:

Wat een comeback/sprookje/droomverhaal.

Edit: nu ik die video nog eens zie, heef toch wel een fysieke metamorfose ondergaan ook... Heeft duidelijk keihard gewerkt om hier te raken.
Ik zie géén verschil? 8 maanden geleden? Een wenende Cavendish. Vandaag? Wéér een wenende Cavendish. :tongue:

Zoek de 8 verschillen!

Nu al denk ik.

1 keer Cavendish >>>>>>>>>>> 6 keer Bennet kwa commercial exposure.
Ik geloof wel niet dat Cavendish aan het minimumsalaris naar de Tour gegaan is (al was dit last minute beslist). Hij zal wel een bonus verkregen hebben en een extra bonus bij ritwinst. Desnoods heeft Patrickje wat van zijn eigen centen in't zwart in Cavendish zijn zakken gestopt. :tongue:

Het is toch algemeen geweten dat Cavendish op een prestatiecontract rond rijdt.. Daarbij denk ik dat Cav echt geen zeik geeft om het geld, dit seizoen is puur allemaal voor revanche en zichzelf willen bewijzen tegenover de wielerwereld.

Onlangs kwam er toch nog in de pers dat Cav het niet zag zitten om aan zijn toenmalige salaris de Tour te rijden.
Dus toen duidelijk werd dat Bennett de Tour niet ging rijden, zullen ze Cav zijn contract wel hebben aangepast zeker? Al dan niet met prestatiegerichte bonussen.

Knappe rit van de Cav. ( de rest van de rit wel niet gezien), medisch bulletin wel gelezen, toch al een paar serieuze slachtoffers.
Extra stress door publiek of eigen schuld? ( buiten omi en opi )

Het is toch algemeen geweten dat Cavendish op een prestatiecontract rond rijdt.. Daarbij denk ik dat Cav echt geen zeik geeft om het geld, dit seizoen is puur allemaal voor revanche en zichzelf willen bewijzen tegenover de wielerwereld.
Neen Cav geeft niet om de centen maar gewoon om een statement te maken, zou hij nooit aanvaard hebben de Tour te rijden, zonder extra centjes te krijgen .. (Prestatiecontract of niet)

Maar inderdaad het belangrijke voor Cav is de 'eer'. Laten zien dat hij het nog kan en anderen hun ongelijk te bewijzen hé ;)

Cav rijdt toch gewoon met een privésponsor?

Iedereen geeft om geld voor :P
Maar dat Cav dit in de eerste plek om de eer doet is wel duidelijk.

Hij zal voor de tour wel één of andere overeenkomst gesloten hebben met Patje. Voor de eer rijden is allemaal leuk maar de tour gaan rijden zonder dat Patje je een euro betaalt, die vlieger gaat ook niet op natuurlijk.

De privésponsor betaalt het minimumsalaris voor Cav dacht ik? Dwz dat het Patrick oorspronkelijk geen rotte cent kostte toen hij Cav in de ploeg opnam (Hij zal misschien wel één of ander prestatiecontract getekend hebben?), hij nam dus eigenlijk géén enkel risico hé.

Nu dat Cav presteert, zal het Patrick natuurlijk wel een beetje geld kosten (zoals Airjinx zegt, ook al is het Cav in eerste instantie om de eer te doen). Maar dat neemt Patrick er met alle plezier bij.
Cav is en blijft een groot uitgangbord en goeie reclame voor de ploeg. Toch op de manier zoals hij rondrijdt dit jaar.

Tuurlijk zal hij die verdedigen. Een gele trui geef je niet zomaar af, en al zeker niet als je VDP heet.

EDIT: Al is de kans klein dat hij de trui nog zal dragen in de 6e etappe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan