Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Pogacar is volgens mij eentje in lange tijd die echt alles kan winnen. Alle grote rondes maar ook alle monumenten. De Ronde moet hem zeker lukken, en hardrijden kan hij al dus nog leren over kasseien vlammen met wat extra kilootjes erbij en dan wint ie Roubaix ook.

Oei oei... @Obi Wan Kenobi spraken wij hier een paar dagen terug niet over 1m30 over beide tijdritten voor Carapaz? Als deze trend zich doorzet wordt het 1m30 vandaag alleen al :unsure:

Jammer maar helaas (vond geen enkele Ineos renner top eigenlijk) , alleen is het gelukkig op die wonderboy. Nu hopelijk geeft Carapaz het niet op en doen ze zot in de bergen.

Pogacar is volgens mij eentje in lange tijd die echt alles kan winnen. Alle grote rondes maar ook alle monumenten. De Ronde moet hem zeker lukken, en hardrijden kan hij al dus nog leren over kasseien vlammen met wat extra kilootjes erbij en dan wint ie Roubaix ook.
Roubaix lijkt me toch wat vergezocht tbh. Dan moet er toch al een serieuze crash op 10 km van de meet zijn

Nu ook niet overdrijven.
Ja Pogacar is een talent die veel in zijn mars heeft. Maar hij is ook geen superman. Hij heeft ook zijn grenzen. En je kan niet in het voorjaar de body hebben om monumenten te winnen en dan in de zomer even de tour gaan domineren. Fysiologisch kan je daar geen match in vinden. Het zal altijd een of verhaal zijn. En zelfs dan nog is het niet gezegd dat hij de nodige body kan krijgen om de ronde of god verbied het Roubaix te winnen.

En daar is niks mis mee voor alle duidelijkheid. Als je en alle grote rondes kan winnen. En alle kleine, en daarbovenop nog klimklassiekers en gewoon wedstrijden kan winnen. Ja dan ben je gewoon een magnifiek renner, een renner voor in de wielerhistorie te schrijven. Je moet niet heel de waaier winnen om dat te bereiken hoor.

Ik ga mezelf nog eens herhalen. De allergrootste factor in tijdrijden is wattage per eenheid van weerstand (of dat nu zwaartekracht, wrijving of luchtweerstand is) genereren. Van van der Poel is geweten dat die over inspanningen tot meer dan een uur bij de allerbesten in het peloton hoort. Daarbij voelt die zich op elke bolide op twee wielen meteen in zijn sas. Moeten we het echt zo ongelofelijk vinden dat die hier in mogelijk betere omstandigheden dan alle favorieten en in een strijd om de gele trui bij de vijf besten zat qua wattage per weerstand vandaag?

Op dit parcours dan nog? Dit was jezelf continu herlanceren. Dat kan hij al helemaal als geen ander.

Ik weet niet of anderen die kleine slipper van hem op een vluchtheuvel gezien hebben? Hij bleef gewoon in de beugel en in positie. Dat is gewoon omdat hij net als Pidcock vergroeid is met de fiets.

Ander voorbeeld: vonden we het ooit zo bizar dat Sagan in een ploegentijdrit zijn ploeg op sleeptouw nam met 50% kopwerk en als meest frisse over de meet kwam? Nee.

En een ploegentijdrit is nog net iets anders dan een tijdrit, want dat is interval en geen continue egale inspanning, maar hoe die daarin rijdt, is/was ook buitenaards)

Nu ook niet overdrijven.
Ja Pogacar is een talent die veel in zijn mars heeft. Maar hij is ook geen superman. Hij heeft ook zijn grenzen. En je kan niet in het voorjaar de body hebben om monumenten te winnen en dan in de zomer even de tour gaan domineren.
Pogacar kan tot zijn dertigste zich focussen op de GT' / kleine rondes en de klimklassiekers en de jaren daarna zich omscholen (voor de lol en waarom niet, zeker als hij alles al heeft gewonnen in meervoud) naar een coureur met meer body en zodoende de Ronde en P-R pogen te winnen. Het zou een omgekeerde G Thomas-reconversie zijn.
Wat ben je nu met (in het beste geval) +15 GT-winst en 6x L-B-L / +4 RvL? Dan sta je boven Merckx, maar heb je die kasseikoersen nog niet.
Hopelijk mikt hij op de GOAT-status, ALS alles goed gaat de komende jaren (en vaak loopt er wel iets mis in een voorbereiding).
Stel u voor... Een periode van wielerwaanzin zoals in de jaren zestig - zeventig :love:.

We kunnen nu wel vaststellen dat Pogacar de reïncarnatie is van Anquetil na deze TT.
Alé, voorlopig alleszins.
In 2050 spreken we misschien over 'de legende van Pogacar, de grootste aller tijden'.
Anderzijds, de Tour eindigt pas in Parijs :smile:.

Maar als hem dikker is dan gaat die winstkans niet stijgen imo.

Die staat gewoon naast de grote 3, niet bij Greg en co

Dat moet hij nog altijd bewijzen natuurlijk. Misschien iets voor 2022?
Al zou ik het vel van de beer nog niet verkopen hoor.

En dan hebben we nog ons eigen toptalent zoals bv. een Remco Evenepoel en Cyan Uytedebroeks (wordt prof in 2022) dat uiteraard alles nog moet bewijzen in de grote ronden maar er komen nog leuke wielerjaren aan..

Dinsdag weer vintage Dirk de Wolf in Villa Sporza gezien: "Ik zie Roglic vaak trainen, ahja ik zit vaak op Tenerife", ondertussen nog wat eer opstrijken voor die overwinning van Merlier want "ik heb hem gezegd dat hij wat stouter moest zijn".
Die kan vast en zeker goed opschieten met Karl die ook dacht dat hij DE reden was dat Alpecin in die Poulidor truitjes reed zaterdag. :unsure:

Eddy zijn periode kan je met alle respect niet vergelijken met deze.
Zonder afbreuk te doen aan Merckx natuurlijk.
Dit. De tijd dat iedereen alles reed ligt vér vér achter ons. Maar gelukkig zijn we ook de periode waar renners maar 1 koers reden op een jaar gepasseerd.

We zien de laatste jaren gelukkig wel een evolutie terug naar meer wedstrijden rijden, is er terug wat ingekomen in de jaren van Contador en Froome die toch regelmatig de Vuelta er nog bijnamen en niet per definitie alleen na een mislukte Tour.
Ondertussen rijden de toppers eigenlijk een heel jaar door, lang niet bijna alles zoals in de 70's maar wel mooi verspreid over het jaar. Roglic en Pogacar komen al, op niveau, in actie in Tirreno/Nice/Baskenland... strijden mee in de Waalse klassiekers en trekken dan na de Tour ook nog naar WK en Vuelta (op niveau). Uiteindelijk is dat ook het model waarop de koers op lange termijn aan populariteit moet kunnen winnen... door constant de grote namen tegen elkaar te laten rijden, of op zen minst een aantal van de grote namen.

Vandaag is het terug voor de sprinters? Cavendish voor nummer 32 zeker? Rickaert heeft blijkbaar laten verstaan dat Alpecin nu vooral Philipsen eerst aan een Tour rit wil helpen en dan past is het terug aan Merlier. Komaan, zijn dat profs of kleuters? De mannen van de chiro zijn der niks tegen... die hadden uberhaupt alle drie weinig kans om een massasprint te winnen in de Tour. Merlier is afgetekend de snelste man in dit peloton en die mag gewoon niet sprinten. Lefevere zit ongetwijfeld likkebaardend naar dit debacle te kijken, het enige spijtige voor hem is dat Merlier nog een jaar onder contract ligt.

Vandaag is het een spurt zoals een spurt er in het begin van de tour moet uitzien.
Laatste 5km: 2 bochten en 4 rotondes en de laatste streep is rechtdoor 1.6 km lang.

Zal vooral te maken hebben met contractafspraken die dommigheden bij Alpecin.
Ik had nu toch altijd merlier laten spurten tot de eerste echte bergrit en daarna mss alles voor philipsen.

Het probleem bij Alpecin zit ook vooral dat Merlier geen tour ging rijden. De tour was voor Philipsen. Vooraf gemaakte afspraken dus. Maar door zijn prestaties en vooral vroege exit in de Giro konden ze niet veel anders dan Merlier ook mee te nemen. Dus ik vermoed dat de klepel daar doorslaat en Philipsen veel kansen zal krijgen, zeker nu Merlier al een ritzege op zak heeft.

Ik zou Bouhanni vandaag zeker niet uitsluiten. Er wordt heel weinig over hem gesproken maar finishte al mooi 3e en 2e. Positioneert zich blijkbaar heel goed in het wiel van waar hij moet zitten, want een loods heeft hij niet.

Het probleem bij Alpecin zit ook vooral dat Merlier geen tour ging rijden. De tour was voor Philipsen. Vooraf gemaakte afspraken dus. Maar door zijn prestaties en vooral vroege exit in de Giro konden ze niet veel anders dan Merlier ook mee te nemen. Dus ik vermoed dat de klepel daar doorslaat en Philipsen veel kansen zal krijgen, zeker nu Merlier al een ritzege op zak heeft.

Ik zou Bouhanni vandaag zeker niet uitsluiten. Er wordt heel weinig over hem gesproken maar finishte al mooi 3e en 2e. Positioneert zich blijkbaar heel goed in het wiel van waar hij moet zitten, want een loods heeft hij niet.
Yes, Bokshanni was me ook al opgevallen, is jaren geleden dat die nog zo dicht kon komen in de sprints… er zit duidelijk terug buskruit in de benen… en mist nog altijd een tdf-rit op zn palmares

Dit. En ik denk dat Merlier daar eigenlijk ook géén problemen mee heeft en hier nuchter genoeg voor is om dit een plaats te geven. De ritzege is binnen terwijl hij eigenlijk eerst géén tour ging rijden.

Die ritzege van Merlier, is dus in feite wél ideaal voor de verstandhouding binnen de ploeg. Alles nu op Philipsen en Merlier als joker / backup.

Pogacar kan tot zijn dertigste zich focussen op de GT' / kleine rondes en de klimklassiekers en de jaren daarna zich omscholen (voor de lol en waarom niet, zeker als hij alles al heeft gewonnen in meervoud) naar een coureur met meer body en zodoende de Ronde en P-R pogen te winnen. Het zou een omgekeerde G Thomas-reconversie zijn.
Wat ben je nu met (in het beste geval) +15 GT-winst en 6x L-B-L / +4 RvL? Dan sta je boven Merckx, maar heb je die kasseikoersen nog niet.
Hopelijk mikt hij op de GOAT-status, ALS alles goed gaat de komende jaren (en vaak loopt er wel iets mis in een voorbereiding).
Stel u voor... Een periode van wielerwaanzin zoals in de jaren zestig - zeventig :love:.

We kunnen nu wel vaststellen dat Pogacar de reïncarnatie is van Anquetil na deze TT.
Alé, voorlopig alleszins.
In 2050 spreken we misschien over 'de legende van Pogacar, de grootste aller tijden'.
Anderzijds, de Tour eindigt pas in Parijs :smile:.
Andy Schleck, Nairo Quintana, Egan Bernal en Romain Sicard vinden dit bericht leuk.

Edit: namen zijn even goed inwisselbaar voor Fabio Aru, Jan Ullrich en de zoveel anderen die in dit rijtje passen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan