Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
In de Giro was het wel volledig op tegen de rustdag voor Merlier. Die had in zijn carrière nog nooit zolang koers gereden na mekaar gereden. Wil wel eens zien hoe dat in deze tour gaan zijn.
Misschien daarmee dat ze op Phillipsen inzetten? Als er 1 van die twee groen kan pakken is het Phillipsen wel. Kan ook beter in een overgangsrit nog een tussensprint meepakken volgens mij.

Puur op snelheid lijkt Merlier me wel beter.

Als je met Philipsen groen wil pakken waarom pak je dan Merlier mee? Om toch zeker een rit te winnen? Daarvoor heb je toch VDP? En dat is ook niet meteen een uiting van vertrouwen in Philipsen als je zegt wij gaan voor jouw met groen maar we nemen wel Merlier mee om eerst een rit me hem te winnen want zoveel vertrouwen dat jouw dat lukt hebben we niet.

Vreemde en ook onhoudbare situatie natuurlijk.

Beetje overdreven sé, Philipsen is nog maar 23 jaar hé en nog niet op zijn sterkste. Hij gaat (ooit) nog ritten winnen in de Tour. En t'is nog altijd tegen Cav de beste sprinter allertijden hé! ;)
Op 90% van zijn vroegere snelheid, klopt hij nog altijd alle huidige sprinters. (buiten misschien Ewan maar die is er niet meer bij)
Ik geloof niet dat er bij Philipsen nog veel rek op zit, dat wordt gezegd ja maar waarop is dat gebaseerd? De Cauwer insinueert dat vaak maar De Cauwer is wel een fanboy van Philipsen.
Gaat Philipsen nog Tour rit(ten) winnen (ooit)? Hoogstwaarschijnlijk wel. Maar Alexander Kristof heeft ook Tour ritten gewonnen... 4... op 8 jaar tijd. Ok, leuk enzo... maar een échte topsprinter moet gewoon minstens een rit kunnen winnen in elke grote ronde die hij rijdt imo en liefst van al een gemiddelde boven de 1. Een sprinter die je mee neemt naar een grote ronde en waarvan je weet, in de 4 of 5 gegarandeerde kansen die hij krijgt maakt hij er sowieso minstens 1 af, en als die eerste snel komt dan misschien wel 2 of 3. Bij Merlier heb ik altijd het gevoel dat waar hij ook start, dat hij een realistische kans heeft om te winnen in de sprint. Dat gevoel heb ik bij Philipsen op geen enkel moment, niet vorig jaar in de Vuelta, waar hij eigenlijk enkel concurrentie had van Bennett en niet in deze Tour, waar hij eigenlijk enkel nog concurrentie heeft van een Cavendish op pensioenleeftijd.

Je geeft zelf ook al aan dat Cavendish hier misschien aan 90% van deze Cavendish rond rijdt en het overgrote deel komt inderdaad niet aan zijn enkels maar dat buiten Ewan niemand hem kan kloppen daar geloof ik niks van. Alleen Merlier krijgt gewoon de kans niet en dat is pijnlijk.

In ieder geval: Cavendish op weg naar 34-35 stuks en groen imo in deze Tour. Er zijn nog 4 clear cut chances en omdat de puntenstructuur in die eindsprint zo top heavy is en Sagan en Matthews moeite hebben om zich zelfs in de top 5 te hijsen zie ik niet in hoe ze hem van die trui gaan houden. Tenzij Alpecin gewoon all-in blijft spelen op Philipsen en die ook de tussenspurts gaat regelen waar Cavendish niet aan kan.

't gaat Lefevre echt nog geld gaan kosten!
Hij gaat ze met de glimlach betalen denk ik, ongelofelijke publiciteit!

Ik ben wel ne sucker voor comebacks, fantastisch wat Marc hier doet.

Merlier vs Philipsen is inderdaad een vreemde situatie, dan kom je toch echt niet naar de Tour met een plan?

Vreemde gedachte mischien, maar: ik vind Sven Nys tijdens de TV - Radio cross overs een veel aangenamere mens dan als pure commentator. Het zal de spontaniteit zijn misschien.
Valt mij ook wel mee ivm Sven Nys.. hij kan enkel zijn adoratie voor Vdp niet echt verbergen, is er soms wat over.. maar voor de rest doet hij dat niet slecht.

Evenepoel valt nog altijd af te wachten. Hij heeft uiteindelijk nog niet (kunnen) bewijzen/bewezen dat hij effectief capabel is om voor de eindoverwinning in een grote ronde te strijden, laat staan de Tour. We gaan daar collectief wel vanuit en de tekenen gingen zeker die richting uit maar het is ook allerminst duidelijk of de opgelopen blessure geen onuitwisbare streep op de carrosserie heeft gezet.

Pogacar daarentegen acteert al vanaf zijn profdebuut onafgebroken op hoog niveau en gaat zonder zware ongelukken ook hier zonder problemen naar de eindzege rijden. Pogacar zou trouwens veel kans ook al 2 keer Luik gewonnen hebben waren het niet voor de fluppe zijn onnozelheid vorig jaar.

Als er momenteel één erfgenaam van Merckx rond rijdt is het een Sloveen.
De Sloveen overheerst momenteel meer dan duidelijk.. Volgens mij heeft Remco meer tijd nodig dan deze alleskunner --> rijdt uiteindelijk nog altijd maar 4 jaar koersen en pakweg 1 jaar "tijd verloren" door zijn zware val. De toekomst zal uitwijzen of hij zal kunnen concurreren met Pogacar en Bernal maar schrijf hem best nog niet af ..

Trouwens qua VO2max en wattages komt hij volledig in de buurt van Pogacar mss zelfs nog iets beter.. cijfers uiteraard maar toch..

Hij gaat ze met de glimlach betalen denk ik, ongelofelijke publiciteit!

Ik ben wel ne sucker voor comebacks, fantastisch wat Marc hier doet.

Merlier vs Philipsen is inderdaad een vreemde situatie, dan kom je toch echt niet naar de Tour met een plan?
Het plan is wrs met zowel Merlier als Philipsen een rit pakken en de kerk in het midden houden.

Philipsen heeft als voorwaarde om te tekenen waarschijnlijk ge-eist dat hij de man was voor de Tour en Roodhooft wou die er maar wat graag bij... die zag wrs vooral veel extra UCI punten om de Europe Tour weer te winnen. Nochtans had hij dit al kunnen zien aankomen...
En wrs is dat volgend jaar dus van ´t hetzelfde. Philipsen zal moeten en Merlier zal ook niet tevreden zijn zonder Tour.

En dan wil Mathieu dit jaar nog niet voor groen gaan, dat kan nog leuk worden volgend jaar :unsure:

En ineens komt de 34 wel in zicht. Nooit verwacht na de laatste 2 jaar eigenlijk. Maar het zou one hell of a come back zijn mocht ie het toch ineens voor elkaar krijgen.

Ik begin zowaar in Froome zijn kansen te geloven voor een 5e touroverwinning volgendjaar 😄

Het begint al willen niet meer praten met de pers.
Gerommel in de ploeg?

Nys heeft wel een punt, twee keer tweede is een goed resultaat dus waarom die stilte?

En ineens komt de 34 wel in zicht. Nooit verwacht na de laatste 2 jaar eigenlijk. Maar het zou one hell of a come back zijn mocht ie het toch ineens voor elkaar krijgen.

Ik begin zowaar in Froome zijn kansen te geloven voor een 5e touroverwinning volgendjaar 😄
Ik geloof best dat Froome nog méér kan verbeteren en volgend jaar ergens een superdag heeft en nog een ritje kan winnen in een ontsnapping of zo.
Maar de tour nog winnen? No way.

Sven Nys moeten ze NU weghalen bij de VRT.
De koning onder de nietszeggende grijze muizen komt hier wat de grote jan uithangen in het wegwielrennen alsof hij jarenlang heeft rondgereden in het peloton en bakken ervaring heeft.
Moest die nu nog enigszins welbespraakt zijn dan zou ik nog een oogje kunnen toeknijpen maar die vent heeft niets.
Geen kennis, geen charisma, geen taalgevoel, geen ervaring. Niets nada noppes.

De prins van de platitude is zo'n afstotelijk figuur dat mijn goesting in de koers direct gedaan is.

Het is hier al meermaals aangekaart, maar de tweede zege van Cavendish is toch echt prachtig op te zien (de eerste was uiteraard nog mooier). Je zou het toch echt niet beter kunnen uitwerken als je een scenario moest verzinnen, wat een sprookje…

Laatst bewerkt door een moderator:
De koning onder de nietszeggende grijze muizen komt hier wat de grote jan uithangen in het wegwielrennen alsof hij jarenlang heeft rondgereden in het peloton en bakken ervaring heeft.
Moest die nu nog enigszins welbespraakt zijn dan zou ik nog een oogje kunnen toeknijpen maar die vent heeft niets.

De prins van de platitude is zo'n afstotelijk figuur dat mijn goesting in de koers direct gedaan is.
Hij heeft jarenlang in het peloton rondgereden.
Hij heeft bakken ervaring

Mss niet in de grote wedstrijden en al zeker niet in de rondes maar dat hoeft ook helemaal niet als co-commentator.

Dat je hem niet afkunt ok, maar de rest is zever.

Is er geen HLN post waar je kan gaan reageren? Hier proberen we het niveau iets hoger te houden.

Soit terug naar de Tour, lijkt me een pittige rit te worden vandaag. Iets voor Alaphilippe denk ik dan of moeten we het op basis van van de successen van Cav gaan zoeken bij de oude rotten zoals Valverde? :unsure:

Zal er wat van afhangen hoe groot de vlucht is.
Rap half dagske verlof genomen, ze geven goed weer en heb geen hele fietsen dus zet ik mij op de rollen met de koers op voor een duurtraining :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan