Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Een openingsuur aan 51.6 km/h in een rit van 250 kilometer met heuvels op het einde. Dit kan bijna niet anders dan slachtoffers maken bij de klassementsmannen.
Bwa als dat vlak in de wielen is valt dat mee voor die mannen
Jammer dat ik geen halve dag congé kan nemen. Het wordt zo'n rit waar ze binnen 5 jaar nog zullen over spreken lijkt me!
Ik wel. En wielen zijn bij FM dus de rollen op ondertussen op het terras. Laatste 100km meefietsen en alle heuvels mee versnellen :love:

Hoe lang is dat al geleden dat de gele trui nog eens in de vroege vlucht geraakt?
Niet zo lang, herinner me zo een gele Greg al bv

Dat was ik al helemaal vergeten!
Deze kopgroep lijkt me natuurlijk wel gevaarlijker. Al weet je dat Van Aert (door Roglic) en VdP (door de spelen) dat geel niet tot in de laatste week gaan proberen vasthouden.

Toch een fout van UAE om dit te laten wegrijden moeten daar veel korter op de bal spelen. Als Asgreen gisteren meeglipt in de vroege vlucht dan rijden de andere sprinters ploegen dat meteen dicht of anders werkt DQS niet meer in het peloton.

Nu zoveel gevaar zit er ook niet in deze groep of wel zijn ze niet goed genoeg in het hooggebergte of wel staan ze al op ruime afstand.

Toch een fout van UAE om dit te laten wegrijden moeten daar veel korter op de bal spelen. Als Asgreen gisteren meeglipt in de vroege vlucht dan rijden de andere sprinters ploegen dat meteen dicht of anders werkt DQS niet meer in het peloton.

Nu zoveel gevaar zit er ook niet in deze groep of wel zijn ze niet goed genoeg in het hooggebergte of wel staan ze al op ruime afstand.
Volgens mij kregen ze het gewoon niet dicht. Toen het gat ne meter of 50 was zijn ze direct beginnen rijden. Zelfs Pogacar heeft een dan geprobeerd om het peleton terug te brengen. Voor de eerste minuut hebben ze echt moeten knokken, met iedereen behalve Pogocar zelf van UAE rond aan het draaien.

ah ok dat is wat anders heb het begin gemist pas terug van werk

geen goed teken wel voor de toekomst zijn ploeg dus zeker te pakken

al was het vandaag vlakke aanloop zeker? dan hebben een hoop mannen de kans om iets te doen als het echte in de bergen is dan kan 1 of 2 mannetjes gewoon tempo maken en dan zitten van de 30 voorop er een dikke 20 door.

Als ze slim zijn gaat géén enkel ploeg straks UAE helpen. Laat ze het zelf maar oplossen.
Enige manier om Pogacar de ronde te laten verliezen is hem isoleren en zijn ploeg al het gewicht te laten dragen.

ah ok dat is wat anders heb het begin gemist pas terug van werk

geen goed teken wel voor de toekomst zijn ploeg dus zeker te pakken

al was het vandaag vlakke aanloop zeker? dan hebben een hoop mannen de kans om iets te doen als het echte in de bergen is dan kan 1 of 2 mannetjes gewoon tempo maken en dan zitten van de 30 voorop er een dikke 20 door.
Geen goed teken? Het was nogal logisch dat ze het gat niet dicht kregen. 29 renners (waaronder hardrijders als VDP, VA, Asgreen, ...) die heel graag weg wouden rijden, tegenover alleen de UAE ploeg. Was een oneerlijke strijd.

Geen goed teken? Het was nogal logisch dat ze het gat niet dicht kregen. 29 renners (waaronder hardrijders als VDP, VA, Asgreen, ...) die heel graag weg wouden rijden, tegenover alleen de UAE ploeg. Was een oneerlijke strijd.
Je mag het nooit een gat laten worden natuurlijk. Ik heb het niet gezien misschien waren ze wat verrast.

1'45 nu al winnaar lijkt meer en meer vooraan te zitten. Zijn toch stevige renners vooraan gaat iets specials vanachter uit moeten komen.

Ik ben benieuwd of Mohoric straks Van Moer kan lossen op de beklimming. Crampenaerts moet er al af.

1'45 nu al winnaar lijkt meer en meer vooraan te zitten. Zijn toch stevige renners vooraan gaat iets specials vanachter uit moeten komen.
Het kan snel gaan hoor als iemand stevig doortrekt. We have to wait and see ..

Ja ze hebben er toch 40" afgekregen maar wie gaat door trekken. Moeten nu nog een minuut dicht rijden.

Uchon is toch 5.7km... als ze die ook van redelijk vroeg door gaan trekken (Yates en of Nibali bv) dan kan het héél snel gaan.

Maar ze moeten willen en vooral durven.

was 1'05 is nu weer 1'25 eens het vlakker loopt kijken ze naar elkaar

ze kwamen nog maar boven VA pakt de kop doet omwenteling en begint al met zijn elleboog niemand wil zijn bord als eerste leegeten

Als ze slim zijn gaat géén enkel ploeg straks UAE helpen. Laat ze het zelf maar oplossen.
Enige manier om Pogacar de ronde te laten verliezen is hem isoleren en zijn ploeg al het gewicht te laten dragen.
Uiteindelijk zijn er altijd wel ploegen die mee gaan helpen om hun top10 plaats in het klassement te vrijwaren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan