Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb de rit van vandaag niet kunnen zien, wat is er met Roglic?

Weggezakt of gevallen ?
Hij is in één van de vorige ritten zwaar gevallen. Hij had niets gebroken maar hij lag volledig open.
Hij hoopte voldoende te herstellen voor de bergritten eraan kwamen, maar dat bleek jammer genoeg ijdele hoop.

Hij zag er vandaag conditioneel wel goed uit, maar hij kreeg zijn verzet niet voldoende rond en moest de favorietengroep laten gaan.
Hij verloor ruim 4 minuten. En wat SomeDude zegt.

Roglic moet morgen en zondag in de laatste bus aankomen. Maximaal herstel voor zijn lichaam en ruimte creeren om de latere bergritten in de aanval te gaan.
Dan kan je beter afstappen, herstellen en "fris" naar de OS trekken en nadien vol de Vuelta rijden... die volgt namelijk héél vroeg in augustus.

Voor Jumbo: gewoon iedereen "zijn goesting" laten doen. Van Aert voor geel misschien, Vingegaard GC, Kuss en Krijswijck voor een rit...

Dan kan je beter afstappen, herstellen en "fris" naar de OS trekken en nadien vol de Vuelta rijden... die volgt namelijk héél vroeg in augustus.

Voor Jumbo: gewoon iedereen "zijn goesting" laten doen. Van Aert voor geel misschien, Vingegaard GC, Kuss en Krijswijck voor een rit...
En Tony best achteraan zodat hem weer niet half het peloton laat vallen door een kartonnen bordje.

-91367.jpg

Zou zo een topper niet vrij fris uit een grote ronde komen als hij gewoon moet meerijden. Gene stress, ritjes uitpikken en de andere dagen de bus in.

Is het realistisch dat Primoz Roglic de Tour gaat uitrijden?

“De dokter geeft aan dat het verantwoord is dat hij doorrijdt. Primoz moet echter wel iets te doen hebben in deze Tour. Zomaar meerijden, dat gaan we met hem zeker niet doen. Er zal een verbetering moeten optreden, zodat hij voelt dat de energie in zijn lichaam terugkeert. Hij moet zelf het idee hebben dat hij nog voor een etappezege kan gaan. Als dat niet lukt, dan moeten we een nieuw plan voor hem maken.”

Is het niet verstandiger om hem met het oog op de Olympische Spelen in Tokyo eerder te laten afstappen?

“Dat speelt zeker door ons hoofd. Daarna komt ook nog de Vuelta a España, dat kan ook opnieuw een doel worden. Nogmaals Primoz gaat niet naar Parijs om alleen de Tour uit te rijden. Hij blijft alleen hier wanneer hij nog iets kan winnen. Wanneer dat niet het geval is, moeten we de koppen bij elkaar steken en een ander plan maken. De komende twee dagen in de Alpen weten we meer. Misschien moet hij het een dag laten lopen om te kijken of zijn lichaam daar enigszins van herstelt. Als hij de hoop krijgt dat herstel mogelijk is, dan is het de moeite waard om verder te gaan.”

Ploegleider Jumbo

Lol 22% van de kijkers van sporza stemt op WVA als grootste uitdager van Pogacar.
Ik miste de optie 'niemand'. Carapaz is een topper en hij eindigt zeker op het podium in Parijs maar ik zie hem geen duimbreedte in de weg van Pogacar leggen.

Hopelijk verrast hij ons maar ik vrees er voor.

Jammer dat Wout niet 100% is, met huidige situatie is een dagje geel nog steeds niet uitgesloten.

VDP heel diep moeten gaan vandaag amai!
Carapaz zie ik graag rijden, zal Pogacar wel nog veel bestoken in de bergen, volgende week 2 keer de Ventoux, hij kan de 1ste beklimming er al invliegen!

Volgens mij omdat Movistar een ontzettende kutploeg is op dat vlak. Die hebben al vaker mannen op kop van het peloton gezet om iemand terug te pakken. (Terugpakken als in kloten.)

Ik vermoed (maar is puur speculatie) dat ze het kut vinden dat ze Landa hebben laten gaan en Carapaz hebben gehouden (het was 1 van de 2 die moest gaan) om dan die laatste het jaar erna alsnog te zien vertrekken naar de grootste concurrent.

Volgens mij omdat Movistar een ontzettende kutploeg is op dat vlak. Die hebben al vaker mannen op kop van het peloton gezet om iemand terug te pakken. (Terugpakken als in kloten.)

Ik vermoed (maar is puur speculatie) dat ze het kut vinden dat ze Landa hebben laten gaan en Carapaz hebben gehouden (het was 1 van de 2 die moest gaan) om dan die laatste het jaar erna alsnog te zien vertrekken naar de grootste concurrent.
Is dat niet hoe koers werkt?
Allez je mag toch niet zo een wrok koesteren als een renner zou doen wat elke renner in zijn schoenen zou doen?

In de Netflix serie over Movistar komt dit aan bod.
Hij is weggegaan terwijl zij hem nog wouden houden.

Ja want Landa is een renner die elk team lang aan boord wil en kan houden 😁.

Carapaz zou al een soort voor contract getekend hebben bij Movistar. Remember dat hij zonder medeweten van Movistar een na tour criterium ging rijden in Nederland, daar op zijn gezicht ging en verstek moest laten voor de Vuelta. Waar ze hem notabene als kopman gingen uitspelen.
Carapaz heeft bij deze duidelijk boter op zijn hoofd.

In de Netflix serie over Movistar komt dit aan bod.
Hij is weggegaan terwijl zij hem nog wouden houden.
De man had net de Giro gewonnen, wie wilt zo iemand niet in de ploeg?
Zou zo een topper niet vrij fris uit een grote ronde komen als hij gewoon moet meerijden. Gene stress, ritjes uitpikken en de andere dagen de bus in.
Uw huid is het grootste orgaan van u lichaam... als je ziet hoe Roglic deze week ingepakt was dan kan dat gewoon niet goed zijn.

Je zit met een pak schaafwonden die je constant zit te pekelen in het zout van je eigen zweet. Daarnaast ga je sowieso al irritatie hebben van de wrijving tussen die wonden en de kledij of gewoon van de bewegingen op zich al.

Zelfs voor een topper is zo'n rittenkoers een ferme streep op de carroserie. Zelfs als je echt nergens een trap geeft wat gewoon niet echt kan dan nog rijdt je gewoon elke dag een duurtraining van 180km... ik denk niet dat er profs zijn doe dat elke dag doen.

Beter afstappen na een week en dit beschouwen als de Dauphiné naar je Vuelta.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan