Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer voor de Belgen. Precies toch iets te laat losgekomen, mede door de goede lead-out natuurlijk
Van Aert leek mij zelfs iets sneller dan Cav (?), maar mensen die sprinttrein! Inderdaad .. als je zo'n ploeg hebt die volledig ten dienste staat van jou, en je zit perfekt geplaatst is het natuurlijk moeilijk voor de concurrentie om te winnen.

---

In een volgende sprint kan Cavendish Eddy Merckx evenaren met 34 ritzeges in de Tour. De druk op Van Aert wordt zo wat groter.
De Belgische kampioen kon er smakelijk mee lachen: "Speciaal voor Eddy probeer ik het. En ook een beetje voor mezelf." :rofl:

Quasi niets aan te doen als je het allemaal alleen moet doen he. Cav wordt in ne fauteuil afgezet. Uit het boekje.

Van Aert lijkt zoals hij zegt elke dag beter en beter te worden. Hopelijk kan hij toch nog iets meepikken in deze Tour.

Niet mee eens. Hij is naar mijn mening zeker twee jaar kwijt hoor. Minimaal. Worst case wordt hij zelfs nooit meer de oude. Die breuk is één van de moeilijkste breuken om volledig van te herstellen.

PS. Als je 35+ bent en je hebt deze breuk voor dan is je carriere gewoon voorbij.
Waarom direct zo negatief denken? Is nog zeer jong, zeer talentvol en de breuk is volledig geheeld zonder bijkomende operaties. Heeft idd tijd genoeg nodig om op niveau te komen, maar om hem nu al af te schrijven bij wijze van spreken? Ik ben het daar totaal niet mee eens..

Waarom direct zo negatief denken? Is nog zeer jong, zeer talentvol en de breuk is volledig geheeld zonder bijkomende operaties. Heeft idd tijd genoeg nodig om op niveau te komen, maar om hem nu al af te schrijven bij wijze van spreken? Ik ben het daar totaal niet mee eens..
Evenepoel is GEEN 35+ hé ;) + goeie omkadering + goede artsen. Dus zijn breuken zullen wel helen. Maar zowiezo is hij méér dan een jaar kwijt.

Waarom sliepen die eigenlijk in Tignes om vandaag in Albertville te starten :unsure:

Nu ik de spurt opnieuw zie toch fout van de Belgen om te wachten of was er zoveel tegenwind? Als je ziet dat Cavendish pas op 150m van einde op kop zit en dan nog Morkov er naast tot 100m?

Waarom sliepen die eigenlijk in Tignes om vandaag in Albertville te starten :unsure:

Nu ik de spurt opnieuw zie toch fout van de Belgen om te wachten of was er zoveel tegenwind? Als je ziet dat Cavendish pas op 150m van einde op kop zit en dan nog Morkov er naast tot 100m?
Omdat in Tignes plaats genoeg is om heel het circus 2 dagen te huisvesten en daar is toch geen kat buiten het skiseizoen.

Omdat in Tignes plaats genoeg is om heel het circus 2 dagen te huisvesten en daar is toch geen kat buiten het skiseizoen.
Ik denk dat jij onderschat hoeveel mensen er in de zomer naar een bergdorp gaan voor te wandelen/fietsen...

En Albertville was OS winter van 92, zo klein is dat daar dus ook niet neem ik aan

Er was inderdaad een enorme tegenwind, bal op de kop. Zie ook interview met WVA, gaf zelf aan dat hij normaalgezien van veel verder zou zijn aangegaan, maar dat niet haalbaar was door de wind.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan