Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat ze bewust gingen afstappen van het meegaan in de vluchten zonder succes op slagen... Nu ze WT statuut hebben gingen ze enkel nog zeges najagen en niet meer focussen op enkel publiciteit
Ik dacht dat ze dit verkondigd hadden bij de ploegvoorstelling aan het begin van het seizoen...
Goh in de Giro hebben ze toch met volle lust aangevallen..

Mja, volledig onzichtbaar deze Tour. Zou die nog altijd last hebben van die val met Ewan?
Stond gisteren nog te lezen dat hij nog last heeft van de knie.

Ochja, Sagen zijn tijd is voorbij. Lang genoeg top geweest, die is volgens mij volledig op. Zeker mentaal. Heeft geen winnaarsmentaliteit meer. Nog paar jaar goed bij Total gaan cashen en niets presteren waarschijnlijk.

Overdrijven is ook een kunst :p
Dat is dus allesbehalve zo maar bon. Ja je hebt ritten die echt wel zot zijn, die gewoon equivalent zijn van een klassieker. Zoals de rit in Bretagne die VDP wint en deze die Wout wint. Gewoon puur door de prestatie en de wil van anderen om echt deftig te koersen.
Maar in een grote ronde zijn veel ritten op lagere kracht uitgevoerd, net omdat je drie weken moet rijden. Dus ofwel hou je u in omdat je nog vermoeider gaat worden, ofwel ben je al vermoeid.
Dat is niet te vergelijken met alles geven op zondag en dan rusten tot donderdag.
Dan heb je het over de buitenwereld? Mensen die de koers de rest van het jaar niet volgen? Of de sponsors? Die met een ritzege in de Tour uiteraard veel meer return krijgen als godbetert Dwars door Vlaanderen.
Ik bedoel niet de inspanning van een klassieker uiteraard. Ik weet ook dat die mannen in een vlakke rit bij wijze van spreken 2 keer trappen en gedaan. Maar naar exposure, commerciële belangen en prestige naar de buitenwereld toe is er echt niet veel dat boven een Tour rit gaat.

Wel cru hoe letterlijk alles vol staat van Van Aert zijn winst gisteren terwijl er Teuns eigenlijk maar een voetnoot was en zeker zo epische etappe. Ik overdrijf maar de aandacht was toch véél minder.

Amai, als ge vandaag uwen slechten dag hebt... 160km aan dit tempo zou wel eens vies kunnen gaan tegenvallen.

Laatst bewerkt:
Man man, wat een bende slepers bij die achtervolgers :tongue:

De Fluppe zich nog wa proberen weg steken achter Van Moer:rofl:

Je zou toch bijna compassie krijgen met Theuns...

Geen BK omdat hij sprint in een verkeerde versnelling. En nu verloren door "de hardrijders". Het schijt krijg ik van dat soort coureurkes. Altijd maar uitvluchten zoeken...

Geen BK omdat hij sprint in een verkeerde versnelling. En nu verloren door "de hardrijders". Het schijt krijg ik van dat soort coureurkes. Altijd maar uitvluchten zoeken...
Hij stond wel serieus onder druk hé. T'was al kantje boordje dat hij de Tour mocht rijden voor zijn team. Nu moet hij zich stevig bewijzen en faalt hij voorlopig. En wat heeft hij dit jaar al gepresteerd? Mmm zeg jij het mij eens? Zilver op het BK en ???

Ik ken zijn huidige contract niet, maar als dit eind dit jaar afloopt en je moet presteren of ...

Maar inderdaad, beter goed presteren en minder zagen dan véél zagen en .. :tongue:

Tcho, die uitspraak van "ik denk dat ik de beste was van de achtervolgers" dat hoeft niet inderdaad maar voor de rest weet je dat het altijd minstens deels een loterij is met zo'n groep.

Ze rijden nooit met heel dat pak naar de streep en als ze op het vlakke demareren moet je soms ook geluk hebben dat je op het juiste moment mee springt, je kan niet op alles springen.

Iemand iets gehoord van Sweeny zijn tacktiek vond het wat vreemd?
Goeie aanval bergop , waarop Imanol de rol bijna moet lossen.

Wat later zet pollit aan op de uitloper en blijft sweeny lijk wachten tot imanol iets doet.
Terwijl je dan toch gewoon zo snel mogelijk moet proberen te reageren op pollitt omdat imanol al bijna gekraakt is.

Nu vanachter het scherm is het makkelijk praten ;) , misschien zat hij er volledig door na zijn aanval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan