NemesisBE
Well-known member
1,5% las ikVolgens José was het toch licht oplopend en meer iets voor WVA en Philipsen...

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
1,5% las ikVolgens José was het toch licht oplopend en meer iets voor WVA en Philipsen...

Door het bochtenwerk is het toch onmogelijk om echte massasprint te hebben. Je kan hier nooit van achteruit komen. Cortina en Ballerini ontregelende ook nog de sprint door hun uitval.1,5% las ik![]()
![]()
Gaviria heeft corona gehad en bij Viviani zijn de Spelen het grote doel.Zo snel waren Gaviria en Viviani nu ook weer niet in de Giro..
WVA heeft zijn ritzege beet, die wenste géén risico's te nemen vandaag, en gelijk heeft ie. Dus hij geraakte was ingesloten ..Je moet gewoon een goed treintje hebben. Als WVA Viviani en Ewan klopt is het een epische overwinning. Waar was WVA nu? Maar het is idd een zwakke lichting sprinters in deze tour. Maar als je maar 1 weekje ronde aankan is dat ook Cav zijn fout niet...
Er is maar één trein meer dat scheelt natuurlijk ook. Je ziet dan zo 2 cowboys van DSM in een kamikaze naar voor stormen en plafoneren nog voor de sprint begint...Je moet gewoon een goed treintje hebben. Als WVA Viviani en Ewan klopt is het een epische overwinning. Waar was WVA nu? Maar het is idd een zwakke lichting sprinters in deze tour. Maar als je maar 1 weekje ronde aankan is dat ook Cav zijn fout niet...
Komaan zeg, Viviani rijdt sinds Cofidis geen prijs meer. Reed vorig najaar ook nog onzichtbaar rond in de tour en Giro. Gaviria zijn laatste ritzege in een grote ronde is ook al van 2019 geleden.Gaviria heeft corona gehad en bij Viviani zijn de Spelen het grote doel.
Komaan zeg, Viviani rijdt sinds Cofidis geen prijs meer. Reed vorig najaar ook nog onzichtbaar rond in de tour en Giro. Gaviria zijn laatste ritzege in een grote ronde is ook al van 2019 geleden.
De echte sprinters die we missen zijn Ewan en Groenewegen. Nizzolo had ook nog wel leuk geweest.
Het is ook vooral dat er maar 1 ploeg er in slaagt een trein te maken.
Maar ik zou een 36-jarige Cav zijn prestaties nu niet gaan onderschatten.
Gekker moet het toch niet worden? Het contrast kan echt niet groter zijn. Winnen is winnen maar de manier waarop is toch wel heel verschillend.Christophe Vandegoor zei:"Cavendish sprint zoals in zijn topjaren"
Cru gezegd een beetje hetzelfde als in de hoogdagen van de sprinters treinen (HTC hiroad).Gekker moet het toch niet worden? Het contrast kan echt niet groter zijn. Winnen is winnen maar de manier waarop is toch wel heel verschillend.
Cav wordt nu gewoon perfect afgezet door zijn ploeg en het enige wat hij nog moet doen is op 100-150m zelf even aangaan en dat is voldoende om de rest op afstand te houden. Maar niks meer of niks minder.
Als je dat vergelijkt met zijn absolute piekjaren: als hij toen op 200-250m gebracht werd door Renshaw reed hij al de rest gewoon het scherm af.
Met dat verschil wel dat hij toen de rest vaak gewoon degradeerde bij zijn aanzet, nu is het toch vooral gewoon afhouden.Cru gezegd een beetje hetzelfde als in de hoogdagen van de sprinters treinen (HTC hiroad).
Respect hoor. Ik had er geen geweld op gezet dat hij ooit nog het record ging evenaren. Echt wel een cadeau voor de wielersport dit
Dat lijkt me bewust. Het mes dieper in de wonde duwen, want Wuyts zal hem volgend jaar niet meer kunnen verbeteren en heeft José het rijk voor zich alleen.Ik vind het heerlijk hoe De Cauwer elke keer 'Bissegger' verkeerd uitspreekt en Wuyts hem lichtjes geërgerd moet verbeteren.![]()
Als Cavendish ballen heeft, laat hij Morkov wegrijden (als die kans zich toedient) in etappe 19, tijdens de sprint.Morkov is dan de snelste na Cav volgens mij, maar die mag niet sprinten tegen Cav hé!
.TRUE, maar is dat niet eigen aan het behalen van zoveel overwinningen? Als je 34 overwinning behaalt dan kan dit niet altijd tegen top-tegenstand zijn hé! Je kan wel zeveren en zeggen: Deze 4 overwinningen waren tegen snotpieten / zwakke tegenstanders.Ik gun het Cav echt wel! Zalige kerel duidelijke overwinningen, veelal aan de perfecte lead outs te danken.
Maar zoals hiervoor al gezegd, door het deelnemersveld heb ik nog geen wereldprestaties mogen bewonderen. O wat is het jammer dat Ewan en Merlier al naar huis zijn. Laat hen samen met Van Aert mee doen, met Philipsen en VDP terug als treintje en Cav geraakt nooit aan 4 overwinningen
TRUE, maar is dat niet eigen aan het behalen van zoveel overwinningen? Als je 34 overwinning behaalt dan kan dit niet altijd tegen top-tegenstand zijn hé! Je kan wel zeveren en zeggen: Deze 4 overwinningen waren tegen snotpieten / zwakke tegenstanders.
Maar denk je dat Merckx alle 34 overwinningen tegen sterke beren behaalden? Een deel van die overwinningen waren zeker ook tegen snotpieten.
Maar jaren later kraait daar géén haan meer naar, laat staan dat mensen nog herinneren tegen wie Merckx zijn wedstrijden won.
Wat straks echt telt = Cav steekt Cipollini voorbij als de beste sprinter allertijden en evenaart/breekt Merckx zijn record aantal overwinningen.
(Had Cipollini een beetje moeite gedaan om de bergen over te geraken in de Tour dan had hij misschien die titel nog verdient/gehad, nu vind ik van niet, in de ronde van Italië was hij altijd outstanding ..)