Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Ook wel grappig als Pogi lacht met Wout die zijn drinkbus weg smijt met de woorden dat het een kind is dat ze allemaal op hun achterpoten staan.
Maar als Remco zulke dingen doet dat ze dan net hetzelfde en nog veel ergere dingen zeggen.

Terwijl van aert de laatste 2 jaar toch ook wel vaak van die streken heeft. Waarmee ik het niet onbegrijpelijk vind aangezien het winnaars zijn. Maar die 2 maten en gewichten mogen ook wel eens stoppen.

Benieuwd waar VDP wel zijn duivels gaat ontbinden dan, niet onder de indruk van de eerste dagen.
Volgende zaterdag - als de vluchters niet teveel tijd pakken - lijkt me gesneden koek te zijn voor hem.
Heuveltjes van 1km aan ong. 5%.
Net genoeg om sprinters zoals Jakobsen eraf te krijgen, als ze de volle gas opendraaien. Met wat chance is Philipsen mee en pakt niemand over achter VDP, want Philipsen zit dan in een zetel.
Of een verrassingsaanval morgen op het einde en de benen wat losrijden op z'n eentje.

Ook wel grappig als Pogi lacht met Wout die zijn drinkbus weg smijt met de woorden dat het een kind is dat ze allemaal op hun achterpoten staan.
Maar als Remco zulke dingen doet dat ze dan net hetzelfde en nog veel ergere dingen zeggen.

Terwijl van aert de laatste 2 jaar toch ook wel vaak van die streken heeft. Waarmee ik het niet onbegrijpelijk vind aangezien het winnaars zijn. Maar die 2 maten en gewichten mogen ook wel eens stoppen.
Er is nog steeds een verschil tussen 5 seconden na de aankomst een bidon op de grond gooien en pakweg een mecanicien staan uitkafferen en dan 20 minuten later (lang na het uitwerken van die adrenaline rush) ook nog eens neus aan neus te gaan staan met een andere renner aan de aankomst (los van de reputatie van Vermeersch).
Er is ook nog een verschil tussen u frustratie botvieren op een drinkbus of uit frustratie constant op andere renners te zitten zagen terwijl die mannen tussen hun kader hangen. Laat ons aub niet doen alsof al die zaken hetzelfde zijn. En laat ons wel wezen: de frequentiegraad bij Van Aert is een pak lager dan bij Remco.

Ik snap ergens dat er hier zeggen dat Vingegaard enkel aan de eindzege denkt en daarom hier niet rijdt, maar hij had hier vandaag mee kunnen zorgen dat 1 van zijn beste knechten de rest van de Tour met een goed gevoel rijdt en er 0,0 uit maakt om vol mee voor hem te rijden. Daarnaast verliest hij op de meet nu evengoed nog wat seconden op Pogacar.

Ja hoe vroeger Van Aert een ritje binnen heeft, hoe beter voor Vingegaard zelf en de positieve flow in de ploeg. Dat zou de ploegleiding toch ook moeten beseffen als Vingegaard dat zelf niet doet.

Ik snap ergens dat er hier zeggen dat Vingegaard enkel aan de eindzege denkt en daarom hier niet rijdt, maar hij had hier vandaag mee kunnen zorgen dat 1 van zijn beste knechten de rest van de Tour met een goed gevoel rijdt en er 0,0 uit maakt om vol mee voor hem te rijden. Daarnaast verliest hij op de meet nu evengoed nog wat seconden op Pogacar.
Je liep altijd het risico dat VA vroeger naar huis moe(s)t omdat vrouwlief straks gaat bevallen.
Anderzijds loop je nu het risico dat als het erop aankomt, dat VA zegt: Ik moet naar huis, naar vrouwlief, trek uwe plan.
En de ploeg gaat dit niet kunnen tegenhouden of hem bekritiseren. Dan krijgt VA in de media en de publieke opinie gewoon 'gelijk' in dit scenario.

En dat is toch gewoon een (belangrijk) pionnetje minder dat je dan hebt om de boel te controleren.

"Traumatisme périnéal" is Frans voor "perineaal trauma". Het perineum is het gebied tussen de anus en de geslachtsorganen, bij zowel mannen als vrouwen. Perineaal trauma verwijst naar elke verwonding of schade die in dit gebied optreedt.
aka de "ABC" ofte ass balls connector

Anderzijds loop je nu het risico dat als het erop aankomt, dat VA zegt: Ik moet naar huis, naar vrouwlief, trek uwe plan.
En de ploeg gaat dit niet kunnen tegenhouden of hem bekritiseren. Dan krijgt VA in de media en de publieke opinie gewoon 'gelijk' in dit scenario.

En dat is toch gewoon een (belangrijk) pionnetje minder dat je dan hebt om de boel te controleren.
WVA is Courtois niet

Je liep altijd het risico dat VA vroeger naar huis moe(s)t omdat vrouwlief straks gaat bevallen.

Het zou toch raar zijn moest VA bvb. een week voor de geboorte al naar huis vertrekken :)

Op de site van letour geven ze VA aan als favoriet vandaag maar de finale lijkt toch niet echt lastig?

Niet kunnen tegenhouden of bekritiseren? :D Er zijn er hier wel serieus in overdrive aan het gaan omdat de grote Wout Van Aert geen mannetje extra kreeg zeg. Dat uw absolute kopman wordt beschermd en geen kopbeurt doet in volle finale, sinds wanneer is dat rechtvaardig genoeg om daarvoor een team in de steek te laten?

Ik had de reacties hier wel willen lezen als pakweg Jacobssen een ritetappe verloor omdat Remco daar niet had meegedraaid, de nuance hier weer ver zoek.

Op de site van letour geven ze VA aan als favoriet vandaag maar de finale lijkt toch niet echt lastig?

Nee is normaal iets voor de sprinters genre Jakobsen, Groenewegen en Philipsen. Maar daar vlak achter komt natuurlijk VA dus die kan winnen vandaag maar is voor mij niet de favoriet.

Als Vingegaard nu mee had gereden met Pogacar toen ze beiden weg waren dan was er geen sprake geweest van dit drama (en dan nog het excuus gebruiken dat hij niet mee reed vanweg Van Aert :crazy: , die gaat er echt niet van wakker liggen als Vin en Pogacar de concurrentie al tijdverlies konden aansmeren).

Begrijp nog steeds niet waarom Vingegaard niet doorrijd, hij kon de concurrentie hier al pijn doen en alleen nog maar rekening houden met Pogacar de volgende bergritten. Vingegaard rijd veel te berekend :shutup: daarom zie ik Pogacar tien keer liever rijden.

Nee is normaal iets voor de sprinters genre Jakobsen, Groenewegen en Philipsen. Maar daar vlak achter komt natuurlijk VA dus die kan winnen vandaag maar is voor mij niet de favoriet.
VA zijn sprint lijkt me ook ieder jaar wat te verminderen, gisteren stak hij er nu ook niet zo bovenuit.

Als Vingegaard nu mee had gereden met Pogacar toen ze beiden weg waren dan was er geen sprake geweest van dit drama (en dan nog het excuus gebruiken dat hij niet mee reed vanweg Van Aert :crazy: , die gaat er echt niet van wakker liggen als Vin en Pogacar de concurrentie al tijdverlies konden aansmeren).

Begrijp nog steeds niet waarom Vingegaard niet doorrijd, hij kon de concurrentie hier al pijn doen en alleen nog maar rekening houden met Pogacar de volgende bergritten. Vingegaard rijd veel te berekend :shutup: daarom zie ik Pogacar tien keer liever rijden.
Als je de TDF wil winnen tegen Pogacar moet je wel berekend rijden, er is geen enkele renner in het peloton die zo kan woekeren met zijn krachten als Pogacar. In de Dauphiné reed Vingegaard ook veel aanvallender maar daar was de concurrentie ook minder. En het was gisteren Vingegaard die eerst aanzette op de Jaizkibel.

Heb ik hier gisteren al gepost. Vingegaard houdt geen rekening met de rest. De rest doet niet mee die spelen in een andere klasse. Hij hoeft geen tijd te nemen op de anderen gewoon geen tijd verliezen op Pogacar. Het niveau verschil tussen de groten is gewoon te groot. Vingegaard deed wat hij wou met zijn tegenstanders in Baskenland en Dauphine. Er is helemaal geen concurrentie voor de grote twee.

Niet kunnen tegenhouden of bekritiseren? :D Er zijn er hier wel serieus in overdrive aan het gaan omdat de grote Wout Van Aert geen mannetje extra kreeg zeg. Dat uw absolute kopman wordt beschermd en geen kopbeurt doet in volle finale, sinds wanneer is dat rechtvaardig genoeg om daarvoor een team in de steek te laten?
In zowat elke krant in Vlaanderen, staat hetgeen ik zeg bijna overal op de hoofdpagina, dus het is niet alleen beyondgaming dat in overdrive gegaan is. ;) En wees maar zeker, als VA de ploeg in de steek laat, dat de Vlaamse media en de fans hem 100% steunen hoor.
(Ook al noem je dit onzin, toch gaat dit gewoon zo zijn)

Zijn de reacties over Vingegaard overdreven? Ja een beetje he
Is het terecht dat ze VA dan gaan steunen als hij het zou afbollen? Neen.

Maar toch zal het gewoon zo zijn hoor.

Dat VA echt de ploeg in de steek zal laten? Neen waarschijnlijk niet. Er zal een hard woordje gepraat zijn tijdens de vergadering met de ploeg en dit zal wel als volwassen mensen grotendeels uitgepraat zijn denk ik dan?

Ik had de reacties hier wel willen lezen als pakweg Jacobssen een ritetappe verloor omdat Remco daar niet had meegedraaid, de nuance hier weer ver zoek.
Gaat helemaal niet over "De grote Wout Van Aert", het gaat over 0 inzicht van de ploegleiding. Dat Vingegaard dat zelf niet ziet, daar wil ik in meegaan, maar dat de ploegleiding niet slimmer is door hier Vingegaard 150 meter kop te laten doen en de sfeer voor de komende 3 weken direct volledig goed te zetten, nee dat snap ik echt niet.
Ja Vingegaard gaat voor de eindzege, ja de ploeg ook, maar je wint de Tour niet op je eentje he, enkel met je ploeg en in een ploegsport telt elke ploegmaat en niet maar eentje.
VA zijn sprint lijkt me ook ieder jaar wat te verminderen, gisteren stak hij er nu ook niet zo bovenuit.

hij had wel al redelijk wat energie moeten steken achter bvb Bilbao en Skjelmose
Dit.

Terug
Bovenaan