Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Het geen ik voorspeld had is uitgekomen. Pogacar nog niet 100% in de eerste week en Vingegaard die daar direct van profiteert. Ideaal zou zijn dat Jonas tegen zondagavond 2min30 voor staat en dat Tadej er van dan in komt en iedere bergrit wat tijd terugpakt en in de Vogezen de rit starten met 10seconden verschil.
It´s not going to happen. Die Marie Blanque is vintage Pogacar normaal... 20min climbs all day every day.

In de Vogezen gaat ook niet met minuten gegooid worden zonder een tactisch masterplan en super ploeg en die rit naar Col de la Loze zal ook wel vrij gesloten blijven verwacht ik.

Mooie zege van Hindley wel. Had vanuit het peloton wrs in het groepje Pogacar terecht gekomen maar hield toch solo heel goed staan tov die grote groep. Enkel Vingegaard kwam snel dichter.

Lol gisteren zei de ploegbaas van Jumbo Visma dat vandaag Vingegaard heel goed moe(s)t liggen en dat Pogacar te pakken was. (lees: Door zijn blessure had hij niet getraind voor het type rit van vandaag)

Nu dat dit inderdaad gebeurd is, zegt hij dat morgen Vingegaard 'nog beter' moet liggen :laugh:

Het mentale spelletje is aldus begonnen.

Kunnen we eens ophouden met deze zever.

Alsjeblieft zeg
Weer een bijzonder "sterk" staaltje van anti-supporteren inderdaad... .

Ik vraag me af waarom ik het mezelf nog aandoe, zou een beter systeem van block moeten bestaan, nu kun je met één klik nog altijd alles lezen en ik ben duidelijk te zwak om dat niet bijna altijd open te klikken. Eén van de grootste renners van de laatste jaren die als zeer jonge renner al een palmares heeft dat bijna niemand heeft, komt zichzelf wat tegen na een polsblessure. En hopla: KARMA JONGENS KARMA. Want hij heeft ocharme is een paar keer een paar seconden iets gedaan wat mogelijks als niet 100% pro Belg/Wout kan gezien worden.

In plaats van dan als Jumbo/Van Aert supporter blij te zijn met de rit van je ploeg of je favoriet... .

Eens om de zoveel tijd denk ik echt van ik moet de wielerthreads laten voor wat ze zijn hier maar opnieuw komt mijn eigen zwakte dan weer boven I guess.

Alé ben benieuwd naar wie er op deze reactie zal springen en waarom Pogacar effectief de slechtheid in persoon blijkt en Jumbo/Van Aert heiliger dan eender welke heilige blijken te zijn. Succes met de reactie boys, t zal van mijn sterkte of zwakte afhangen of er een reply volgt.

Weer een bijzonder "sterk" staaltje van anti-supporteren inderdaad... .

Ik vraag me af waarom ik het mezelf nog aandoe, zou een beter systeem van block moeten bestaan, nu kun je met één klik nog altijd alles lezen en ik ben duidelijk te zwak om dat niet bijna altijd open te klikken. Eén van de grootste renners van de laatste jaren die als zeer jonge renner al een palmares heeft dat bijna niemand heeft, komt zichzelf wat tegen na een polsblessure. En hopla: KARMA JONGENS KARMA. Want hij heeft ocharme is een paar keer een paar seconden iets gedaan wat mogelijks als niet 100% pro Belg/Wout kan gezien worden.

In plaats van dan als Jumbo/Van Aert supporter blij te zijn met de rit van je ploeg of je favoriet... .

Eens om de zoveel tijd denk ik echt van ik moet de wielerthreads laten voor wat ze zijn hier maar opnieuw komt mijn eigen zwakte dan weer boven I guess.

Alé ben benieuwd naar wie er op deze reactie zal springen en waarom Pogacar effectief de slechtheid in persoon blijkt en Jumbo/Van Aert heiliger dan eender welke heilige blijken te zijn. Succes met de reactie boys, t zal van mijn sterkte of zwakte afhangen of er een reply volgt.
Je begrijpt me niet. Even nuanceren dat ik ook wel degelijk een fan ben van Pogacar.. maar blijkbaar mag er alleen tegen bepaalde renners hun schenen gestampt worden. Twee maten, twee gewichten. En dan heb ik het hier niet over u specifiek.. no worries.

logisch ook he , ik snap niet dat al die analisten Pogacar als de topfavoriet stempelden , Vingegaard is de te kloppen man , en Team Jumbo de te kloppen ploeg .
Je had de polsblessure, maar hoe hij afgelopen weekend sprintte, leek daar niet veel aan.
Qua rust, is het meer dan de voorbije jaren. Toen reed hij nog Slovenië.
Het zal wrs liggen aan niet voluit trainen met die blessure in begin mei, toen zat hij op de machine thuis en dat lijkt me minder voordelig dan buiten trainen.
Pogacar, die gaat nog wel enkele keren serieus uitpakken. Al dan niet met Vingegaard (en Hindley?) in het wiel. De afstand tussen de winnaar en plek 3 / 4 zal door Pogacar hoog oplopen over twee weken, peins en hoop ik.

Je had de polsblessure, maar hoe hij afgelopen weekend sprintte, leek daar niet veel aan.
Qua rust, is het meer dan de voorbije jaren. Toen reed hij nog Slovenië.
Het zal wrs liggen aan niet voluit trainen met die blessure in begin mei, toen zat hij op de machine thuis en dat lijkt me minder voordelig dan buiten trainen.
Pogacar, die gaat nog wel enkele keren serieus uitpakken. Al dan niet met Vingegaard (en Hindley?) in het wiel. De afstand tussen de winnaar en plek 3 / 4 zal door Pogacar hoog oplopen over twee weken, peins en hoop ik.
we zullen zien , Vingegaard lijkt me wel de betere in het hooggebergte. + een betere ploeg met Kuss & Van Aert in steun . (zelfde als vorig jaar eigl ) . Ik vraag me eigl al af of Evenepoel daar een antwoord zal op hebben. Vingegaard niet de meest charismatische renner , maar hij heeft wel koersinzicht. Ik denk niet dat Pogacar de voorjaarsklassiekers rijdt volgend jaar.

En 2 jaar geleden dachten we nog allemaal dat Pogacar 7 jaar lang alles ging kapot rijden in de Tour :tongue:

En 2 jaar geleden dachten we nog allemaal dat Pogacar 7 jaar lang alles ging kapot rijden in de Tour :tongue:
inb4 dat we volgend jaar Vingegaard kunnen afschrijven en in hetzelfde rijtje plaatsen als Bernal - Pogacar, met Ayuso - Evenepoel en wat jonge Fransmannen op de loer liggend om de GT' voor twee-drie jaar te domineren en in 2026 ook plaats moeten ruimen voor de huidige junioren.
Wie weet is de tijd van dominantie in de GT' voorbij? Max 3x de Tour en dan maar toeleggen op de andere twee wegens de jonge concurrentie.
Reuzebenieuwd waar we over twee jaar gaan staan met Vingegaard en Pogacar in de Tour.
Ik vraag me eigl al af of Evenepoel daar een antwoord zal op hebben.
Meegaan en aanvallen in de vallei vanachteren uit.
De regel is toch dat hij niet meer te pakken is als hij demarreert op het vlakke, met niemand in zijn wiel?

Zever? Er moet toch iets achter zitten... Want zeker zijn eerste uitspraak "like a child" was toch gewoon leedvermaak. Dat je dat in de bus doet OK. Maar in beeld...
Ik vind dat Pogi nogal afgerekend wordt op die uitspraaak. Kan het ook niet gewoon zo zijn dat het gewoonweg anders is overgekomen dan dat hij bedoelde ? Niet vergeten dat Engels zijn moedertaal niet is. "Like a child" komt inderdaad nogal kleinerend over. Misschien bedoelde hij gewoon : "Like a kid". En wees eerlijk, het was zoals een kind dat boos is en iets weg smijt ook pure colère. Maar "like a kid" komt imo helemaal niet kleinerend over.
Ik bedoel maar, volgens mij heeft Pogi heel veel respect voor Wout. Was het niet bij de RvV dat ze aan Pogi vroegen wat hij over Wout dacht en dat hij toen vol lof was over Wout ? En vorig jaar, bij die etappe in de TdF waar Wout de hele tijd de kop trok en Pogi het gebaar van "gas geven" deed. Het was toen toch ook heel duidelijk dat hij onder de indruk was van Wout. Hij vergeleek hem met een motorfiets.
Hij heeft nu inderdaad "like a child" gezegd, maar of hij het bedoelde zoals het overkwam weet ik niet. Alles wordt nogal serieus uitvergroot als je het mij vraagt.

En wat dan met "he didnt have the legs"? Was ook een domme uitspraak aangezien het vrij duidelijk was dat WVA moest inhouden. Ik heb het toch nog nooit geweten dat renners dergelijke uitspraken doen over een collega waar ze op het eerste zicht geen conflict mee hebben.

En wat dan met "he didnt have the legs"? Was ook een domme uitspraak aangezien het vrij duidelijk was dat WVA moest inhouden. Ik heb het toch nog nooit geweten dat renners dergelijke uitspraken doen over een collega waar ze op het eerste zicht geen conflict mee hebben.

Dat is gewoon om te zeveren, hij weet ook genoeg dat van aert dat te zien zal krijgen. Is iedereen irl ook direct zo gekwetst als er eens iemand een steek geeft om te lachen?

Amai zeg, dat is dagelijkse kost bij ons op het werk.

Ik vraag me af hoe jullie zouden reageren moesten jullie eens horen wat ze tijdens een basketwedstrijd allemaal zeggen tegen elkaar om te zeveren.

Ik vind dat Pogi nogal afgerekend wordt op die uitspraaak. Kan het ook niet gewoon zo zijn dat het gewoonweg anders is overgekomen dan dat hij bedoelde ? Niet vergeten dat Engels zijn moedertaal niet is. "Like a child" komt inderdaad nogal kleinerend over. Misschien bedoelde hij gewoon : "Like a kid". En wees eerlijk, het was zoals een kind dat boos is en iets weg smijt ook pure colère. Maar "like a kid" komt imo helemaal niet kleinerend over.
Ik bedoel maar, volgens mij heeft Pogi heel veel respect voor Wout. Was het niet bij de RvV dat ze aan Pogi vroegen wat hij over Wout dacht en dat hij toen vol lof was over Wout ? En vorig jaar, bij die etappe in de TdF waar Wout de hele tijd de kop trok en Pogi het gebaar van "gas geven" deed. Het was toen toch ook heel duidelijk dat hij onder de indruk was van Wout. Hij vergeleek hem met een motorfiets.
Hij heeft nu inderdaad "like a child" gezegd, maar of hij het bedoelde zoals het overkwam weet ik niet. Alles wordt nogal serieus uitvergroot als je het mij vraagt.

Ik vond de uitspraak "like a child" in het begin ook maar vreemd of ongepast maar als je er verder over na denkt waar zou in godsnaam die on uit gesproken vete tussen WvA en Pogacar vandaan komen?

Het is niet dat er iets sportiefs gebeurd is tussen beide, in de TdF zijn het ook niet echt concurrenten (hoogstens "team" concurrenten) en Pogacar heeft absoluut geen voorgeschiedenis van onrespectvol te zijn naar collega's. In tegendeel ik denk dat het respect tussen de huidige toppers ongezien is in deze generatie. In het voorjaar zijn ze elkaar een paar keer tegengekomen en dat draaide enkel uit op lof en respect tussen elkaar.

Storm in een glas water, niet meer niet minder.

Ja lap, kan ik een dag niet kijken door werk geeft Vingegaard er al een lel op.
En kunnen we dat Pogi vs WVA verhaal achter ons laten en gewoon genieten van de koers?

Zijn 1e uitspraak vond ik uiterst ongelukkig, zeker als je ziet hoe Pogi zelf reageerde na zijn mislukte sprint in RVV.

Zijn 2e uitspraak leek me vooral om Philipsen een hart onder de riem te steken. Als ze blijkbaar samen op vakantie gaan, en uw maat zit daar zo vol twijfel, dan begrijp ik best je bedoelt: "maak u geen zorgen over uw zege, je hebt geen fout gemaakt, de ander had gewoon de benen niet om erover te komen". Ook al ziet pogi dat dat niet waar is natuurlijk.

Vingegaard had wel gelijk, achteraf gezien, dat hij Wout niet hielp. Hij is hier inderdaad niet om Wout te plezieren. Iedereen van JV is daar zodat V de tour wint. Al de rest is bijzaak.

Terug
Bovenaan