Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Ja Vingegaard gaat voor de eindzege, ja de ploeg ook, maar je wint de Tour niet op je eentje he, enkel met je ploeg en in een ploegsport telt elke ploegmaat en niet maar eentje.

Langs de andere kant zijn we natuurlijk verwend door een renners als Pogacar, die heeft nergens schrik van en die overal tussen zit, ik vraag me af wanneer hij eens aan een massa spurt mee doet. Wanneer er dan eens een renner berekender te werk gaat, is het kot te klein natuurlijk. Ik heb ook de indruk dat de Wout vs Jonas situatie in het buiteland niet eens ter discussie staat, Vingegaard is kopman dus is zijn gebrek aan actie gerechtvaardigd.

Het is vooral jammer voor de koers op zich, had hier een zeer mooi verhaal kunnen zijn met bloemen en kransen voor TJV. Bijkomstig wordt een mooie overwinning van Lafay wat overschaduwt door de polemiek. Al vermoed ik dat de chauvinistische fransman hem geen bal aan trekt van dit :D

hij had wel al redelijk wat energie moeten steken achter bvb Bilbao en Skjelmose
Ja klopt maar vroeger was Van Aert bijna even snel als de beste sprinters terwijl hij nu gewoon snel is aan de meet. Vorig jaar heeft hij veel meegesprint maar moest hij het altijd afleggen tegen de rassprinters. In het algemeen is hij minder explosief geworden. Langs de andere kant klimt hij nu gewoon heel goed.

Langs de andere kant zijn we natuurlijk verwend door een renners als Pogacar, die heeft nergens schrik van en die overal tussen zit, ik vraag me af wanneer hij eens aan een massa spurt mee doet. Wanneer er dan eens een renner berekender te werk gaat, is het kot te klein natuurlijk. Ik heb ook de indruk dat de Wout vs Jonas situatie in het buiteland niet eens ter discussie staat, Vingegaard is kopman dus is zijn gebrek aan actie gerechtvaardigd.

Het is vooral jammer voor de koers op zich, had hier een zeer mooi verhaal kunnen zijn met bloemen en kransen voor TJV. Bijkomstig wordt een mooie overwinning van Lafay wat overschaduwt door de polemiek. Al vermoed ik dat de chauvinistische fransman hem geen bal aan trekt van dit :D
Tuurlijk, voor de Fransen maakt het niks uit en laat ons inderdaad niet vergeten dat wat Lafay gisteren doet gewoon heel mooi is. Zoals ik zeg vind ik het vooral van de TJV ploegleiding niet echt slim.

Gisteren ook even gekeken - mss had WVA gewoon zelf moeten aanvallen - wie zou hem teruggehaald hebben?
Pogacar :biglaugh:.

In zowat elke krant in Vlaanderen, staat hetgeen ik zeg bijna overal op de hoofdpagina, dus het is niet alleen beyondgaming dat in overdrive gegaan is. ;)
Hoe kan het ook anders? De Cauwer heeft gisteren na de aankomst nog een half uur zitten zeiken.
De uiteenzetting van Jan Backelants gistereavond was iets genuanceerder. Vingegaard had eventueel op Skjellmose kunnen springen toen die ging, dat zou een kleine moeite geweest zijn, maar dat had uiteindelijk het verschil niet gemaakt. Maar als kopman eigenlijk echt zijn job niet.

Het andere scenario dat Backelants en Herrogodts aanhaalden: Vingegaard meerijden met Pogacar en stoppen met rijden op ne kilometer of 4-5 lijkt mooi in theorie maar wie gaat er in praktijk rijden daarachter? Buiten Jumbo zaten daar enkel nog wat koppeltjes en veel van die mannen waren gedeeld kopman. Ciccone gaat hier bv toch niet voor Skjellmose rijden, gaat Bernal rijden voor Pidcock? En Haig, Bilbao, Landa waren nu ook niet meteen de mannen met veel reden om alles terug te brengen. Je hebt daar weer hetzelfde dat @dadash al een aantal keer aanhaalt. Pogacar/Vingegaard trekken zich van de rest niks aan, zij weten dat ze de rest op 5+ minuten zetten tegen Parijs. Die mannen weten dat omgekeerd ook. Hindley gaat hier Buchman niet speciaal achter Vingegaard/Pogacar laten rijden, hij weet ook dat hij voor de 3de plaats rijdt in Parijs.
Gisteren ook even gekeken - mss had WVA gewoon zelf moeten aanvallen - wie zou hem teruggehaald hebben?
Iedereen denk ik: Pidcock ging op dat laatste knikje > iedereen kijkt > VA springt > letterlijk iedereen mee, Pogacar direct op het wiel van VA.

Op de site van letour geven ze VA aan als favoriet vandaag maar de finale lijkt toch niet echt lastig?

Het is toch een lichte heuvelachtige finale (5 kleine klimmetjes in de laatste 20km (1.5-0.4 km - van 4 tot 5%) , zal voor sprinters zijn, maar zij die beetje meer overschot hebben. Dus Philipsen , Pedersen , WVA ,...

Jakobsen kan natuurlijk ook altijd (zuivere snelheid nog altijd de snelste) , het is te zien hoe hard ze daarover knallen, positionering,...

Ik zou er als Vingegaard ook niet mee kunnen lachen dat mijn helpers wat liggen te klooien voor niks.

Weet toch ook niet goed wat ik hiervan moeten denken: https://sporza.be/nl/2023/07/02/bek...en-gefrustreerde-wout-van-aert~1688317943758/

Een beetje de draak steken met mekaar, moet kunnen. Maar met die woorden erbij komt dit toch niet erg sympathiek over.
Topcoureur Pogacar maar zeer laag bij de grond die reactie tov Wout.. Maakt hem gewoonweg belachelijk Zegt veel over Pogacar zelf. Hij is alvast een stuk in mijn achting gedaald als mens.

En dan zitten er op social media "mensen" te zeiken dat bv. Remco niet sympathiek is, dikke nek heeft en arrogant is.. :thinking: :sarcastic:

verdoemme vergeten ploeg aan te passen voor vandaag, foert diee tourmanager kan er aanhangen

Laatst bewerkt:
verdoemme vergeten ploeg aan te passen voor vandaag, foert diee tourmanager kan er aanhangen.
Haha, mijn kans om na 2 dagen op de tweede plek eindelijk de leiding te nemen? (highly unlikely met Philipsen als enige sprinter)
Gaat ook duren tot ik dan vergeet mijn klimmers van de bank te halen in de eerstvolgende bergrit :unsure:

Hebben jullie dan een sterke bank? Ik heb daar gewoon een hoop van de goedkoopste renners op zitten. Had geen budget meer.

Terug
Bovenaan