Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Philipsen krijgt hem gelukkig. Zou echt ongelofelijk belachelijk geweest zijn.

Alé pas op, dat is zuur voor Wout hé, maar dat is gewoon logisch dat Philipsen een beetje naar rechts gaat.

Hij wijkt zo goed als niet af van zijn lijn. Nadars staan volledig scheef met hier en daar 1 die dan nog eens volledig uit steekt.

Hij gaat natuurlijk ook niet naar links opschuiven zodat WVA makkelijk kan passeren, dat lijkt me nogal logisch. Als hij het zelfs al door had, want op zo een moment zie je enkel nog de streep die voor je ligt.

Hij zal Wout toch wel gezien hebben, ik vond het echt gevaarlijk gezien wat er in het verleden is gebeurd.
Dat gezicht als hij met vriendinnetje naar de smartphone keek sprak boekdelen.

Hij gaat wel van het midden naar volledig rechts natuurlijk maar dat doen ze allemaal in die situatie.
Ik denk dat Philipsen zich eigenlijk een beetje liet verrassen. Op het moment dat hij echt aanzet zit Wout er meteen naast en dan moet hij eigenlijk zijn lijn houden en niet "de kortste weg naar de finish".
Hij gaat eigenlijk al bij zijn aanzet serieus op wandel met VA en doet dan iets verder professioneel de deur dicht. DSQ had zeker gekund maar het zou wel licht geweest zijn

Philipsen niet 100% vrijuit maar het is eigenlijk vooral die onnozele bocht en dan ook nog eens die nadar die ze precies van ver daar gegooid hebben.

Hij wijkt zo goed als niet af van zijn lijn. Nadars staan volledig scheef met hier en daar 1 die dan nog eens volledig uit steekt.

Hij gaat natuurlijk ook niet naar links opschuiven zodat WVA makkelijk kan passeren, dat lijkt me nogal logisch. Als hij het zelfs al door had, want op zo een moment zie je enkel nog de streep die voor je ligt.
Hij start op de linker helft van de baan en eindigd rechts tegen de nadar... en wees maar zeker dat hij voelt dat daar iemand zit.

Beste moment is toch dat Pogacar daar even komt meekijken en wat smalltalk verkoopt tegen de vriendin xD
Wat een kerel toch xD

Philipsen heeft dat goed gespeeld, maar die finish was toch gewoon dikke brol?
Voor hetzelfde geld had er iemand gevallen en lagen ze daar op ne hoop.

Ik snap niet hoe je in 2023 als organisatie van de Tour er nog kan inslagen om hekken te zetten die scheef staan. Om nog te zwijgen over het aantal ronde punten in de laatste 5km

Het verbaast me eigenlijk wel dat Vannieuwkerke nog geen t-shirt heeft laten maken van WVA die met die bidon gooit als je ziet waarvan hij wel al 1 liet maken

Philipsen heeft dat goed gespeeld, maar die finish was toch gewoon dikke brol?
Voor hetzelfde geld had er iemand gevallen en lagen ze daar op ne hoop.
Inderdaad klopt.. kunnen ze nu echt niet een laatste rechte lijn maken die meer dan lang genoeg is. Wout houdt volgens mij in omdat hij gewoonweg risico niet wil lopen om in decor te vliegen. Gelijk heeft hij.

Ik snap niet hoe je in 2023 als organisatie van de Tour er nog kan inslagen om hekken te zetten die scheef staan. Om nog te zwijgen over het aantal ronde punten in de laatste 5km

Het verbaast me eigenlijk wel dat Vannieuwkerke nog geen t-shirt heeft laten maken van WVA die met die bidon gooit als je ziet waarvan hij wel al 1 liet maken

Die ronde punten waren goed, hielden alles op een lint veel veiliger dan lange brede wegen. Het is die slotkilometer met al dat slingeren die erover was. Je moet toch gewoon proberen je laatste 250-300m of zo rechtdoor te houden.

Ronde punten zoals vandaag waren niet slecht , dan wordt alles op een lint getrokken is minder gevaarlijk.

Toch wat op het randje van Jasper, maar wat verwacht je idd met zo'n finish...

Vooral goed dat er niemand gevallen is...

Philipsen doet bij zijn aanzet een beweging naar rechts omdat hij WVA ziet komen, maar stopt net op tijd om geen DSQ te krijgen… op dat moment is er nog ruimte voldoende voor Wout om te passeren. Vanaf dat moment sprint hij zo goed als rechtdoor, kan je zien aan de wegmarkeringslijn die meeloopt met zijn sprintlijn…. Het is duidelijk de nadar die plots dichter bij die wegmarkering komt, en VA zat daardoor opgesloten.
Alé Hansen zal weer wat meetingskes mogen gaan beleggen… niet dat het veel uitmaakt precies. ASO doet toch zn goesting

Terug
Bovenaan