Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144

Beste moment is toch dat Pogacar daar even komt meekijken en wat smalltalk verkoopt tegen de vriendin xD
Wat een kerel toch xD
Het is niet dat Pogacar Philipsen zijn vriendin niet kent... die gaan soms met zen 4en op reis.

Ooit al zelf op een fiets gezeten?
Wat voor opmerking is dat? Wat heeft het feit dat Van Aert wordt afgesneden door Philipsen te maken met het feit of ik ooit op een fiets heb gezeten? Uiteraard, maar niet zo goed als die mannen, want anders reed ik daar mee:sarcastic:

Wat voor opmerking is dat? Wat heeft het feit dat Van Aert wordt afgesneden door Philipsen te maken met het feit of ik ooit op een fiets heb gezeten? Uiteraard, maar niet zo goed als die mannen, want anders reed ik daar mee:sarcastic:
Ja, zorg er eerst eens voor dat je de Tour gereden hebt, alvorens hier je mening te komen uiten!

Laatst bewerkt:
Misschien toch ook eens denken aan dubbele boarding, met een meter tussen zodat de mensen wat verder van de renners staan.
Als je ziet hoeveel debielen daar weer te zwaaien of filmen over de boarding.

God damn, ook nog eens VLV opgezet.

Iemand zou Karl er eens op mogen wijzen dat zijn "mopjes", die hij zelf vast bescheurmateriaal vindt, thuishoren op een schoolplein.

Raffinement nihil, :puke:

Een van die gasten dacht dat het Philipsen (ipv Jakobsen) was die daar toen zwaar gevallen was in Polen een paar jaar terug.

Waarom worden dergelijke figuren uitgenodigd? Als je zo'n dingen al nog niet eens fatsoenlijk weet...

Als je die beelden bekijkt en de weg in de gaten houdt en niet de boarding hoe kun je dan in godsnaam zeggen dat Philippsen fout is in de spurt :lol: .

Ik ben absoluut tegen kamikazespurters maar dit was een zuivere spurt.

Ik heb onwaarschijnlijk veel respect voor Jakobsen en de manier waarop hij is teruggekomen na quasi dood te zijn geweest maar wat een onzin heeft die vandaag uitgekraamd na de streep seg.

That said die parcoursbouwers zijn hopelijk vanuit een beschutte werkplaats geplukt want hoe iemand met een normaal intellect nadars zo kan zetten in een etappe waar een massaspurt verwacht wordt, beats me.

Als je die beelden bekijkt en de weg in de gaten houdt en niet de boarding hoe kun je dan in godsnaam zeggen dat Philippsen fout is in de spurt :laugh: .

Ik ben absoluut tegen kamikazespurters maar dit was een zuivere spurt.

Ik heb onwaarschijnlijk veel respect voor Jakobsen en de manier waarop hij is teruggekomen na quasi dood te zijn geweest maar wat een onzin heeft die vandaag uitgekraamd na de streep seg.

That said die parcoursbouwers zijn hopelijk vanuit een beschutte werkplaats geplukt want hoe iemand met een normaal intellect nadars zo kan zetten in een etappe waar een massaspurt verwacht wordt, beats me.
Sloeg ook nergens op die reactie, maar die is wss biased door zijn voorval vrees ik.

Op Sporza stond trouwens ook iets van dat Van Aert 'zijn bedenkingen' oid had bij de sprint van Jasper, die heeft dus letterlijk niks negatiefs gezegd daarover. :laugh: Kutjournalistiek.

Zoals Bert Pitschon voor de rit van gisteren.

- Dit is een etappe die je wel moet liggen Wout, en dan ligt de gele trui voor het oprapen
- Ik sta op 22 seconden dus ik denk het niet.

Dat niveau man, hou je toch niet voor mogelijk.

Laatst bewerkt:
Als je die beelden bekijkt en de weg in de gaten houdt en niet de boarding hoe kun je dan in godsnaam zeggen dat Philippsen fout is in de spurt :laugh: .
Maar het is net naar de boarding dat je moet kijken en net niet naar de wegmarkering. Als je op de fiets zit kijk je vooruit, dan zie je zelf ook wel waar de boarding staat, hoe ver je er af zit.

De wegmarkering trekt dat beeld scheef maar dat is omdat wij een soort eagle vision krijgen die een renner die eerder tunnel vision zal hebben niet heeft. Onze focus wordt door die hoek getrokken naar de witte lijnen als referentie maar die renner in tunnel vision kijkt vooral naar de boarding (en eventueel concurrentie) als referentie.

Hét probleem vandaag is dat de boarding gewoon niet recht stond.

Jackobsen zei:
Als je op anderhalve meter van de boarding begint, denk ik niet dat je de deur zo dicht moet doen.

Hij geeft wel toe dat het parcours dat enigszins in de hand werkte. "We hebben hier kilometerslang rechte wegen, maar dan dat slingeren van links naar rechts op het einde. Als je zorgt dat die laatste 400 meter rechtdoor is, krijg je dit soort ellende niet."
Daar zegt hij toch eerlijk gezegd weinig verkeerd mee?

Die andere Nederlander begon in Polen ook anderhalve meter van de boarding om er tegen te eindigen. Daar was de weg wel recht maar de parallel is wel snel getrokken voor zo´n Jackobsen.

Het is niet dat Pogacar Philipsen zijn vriendin niet kent... die gaan soms met zen 4en op reis.
Ja dat weet ik :P
Het zou anders maar erg zijn ook :P Zit je in twijfel of je de overwinning krijgt, komt er zo een gladde Sloveen even uw vriendin wat binnendoen :P

Die spontane momenten van Pogacar zijn toch echt om te smullen. Heerlijk renner en persoon.

Maar het is net naar de boarding dat je moet kijken en net niet naar de wegmarkering. Als je op de fiets zit kijk je vooruit, dan zie je zelf ook wel waar de boarding staat, hoe ver je er af zit.

De wegmarkering trekt dat beeld scheef maar dat is omdat wij een soort eagle vision krijgen die een renner die eerder tunnel vision zal hebben niet heeft. Onze focus wordt door die hoek getrokken naar de witte lijnen als referentie maar die renner in tunnel vision kijkt vooral naar de boarding (en eventueel concurrentie) als referentie.

Hét probleem vandaag is dat de boarding gewoon niet recht stond.

Daar zegt hij toch eerlijk gezegd weinig verkeerd mee?

Die andere Nederlander begon in Polen ook anderhalve meter van de boarding om er tegen te eindigen. Daar was de weg wel recht maar de parallel is wel snel getrokken voor zo´n Jackobsen.
Eerst en vooral Jakobsen zei meer dan jou stukje dat je quote he. Dingen als maakt overwinning minder mooi voor hemzelf. Vind ik niet ok omdat wat ik zie een zuivere spurt is. Tenzij je dat interpreteert als door het verkeerd zetten van nadars wordt zijn overwinning minder mooi. Dat Jakobsen extra nadruk wil leggen op veilig spurten is absoluut normaal maar dan moet je niet zeggen dat het een minder mooie overwinning is als iemand zuiver spurt imo.

Op jou eerste deel, ik weet het niet. Ik zie iig een spurter die nagenoeg rechtdoor blijft rijden. Dat is waar ik een spurter op afrekenen. De parallel trekken met Groenwegen is imo dan ook helemaal fout want Groenwegen rijdt daar wel een vuile spurt inclusief kwak geven. Van Jakobsen kan ik nog iets of wat snappen dat die daaraan terugdenkt maar dat maakt het niet minder fout. Groenewegen was zeer vuil. Philippsen proper.

Vanwaar komen eigenlijk die steken van Pogacar richting WVA? Ik vind het wat kinderachtig.
ik vind dat fameus opgeklopt door de media.
Pogi is wat aan het dollen met een teamgenoot.
Alsof er bij andere ploegen geen grapjes de ronde doen over de concurrentie.

Terug
Bovenaan