Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij zitten jullie twee @arevee & @Reverz gewoon op één lijn? Dat Philipsen hier niks fout heeft gedaan?

Als je zegt dat hij links begonnen is met sprinten om rechts te eindigen dan denk ik niet dat ze op dezelfde lijn zitten.

Wat trouwens totaal overdreven is. Het moment dat hij rechts gaat is het moment dat vdp zich laat uitzakken en vanaf dan gaat hij rechtdoor. Dat die nadars scheef staan moet hij imo geen rekening mee houden en vooral niet aan 70 per uur in een sprint die nog eens niet recht is.

Er zou beter eens iets gedaan worden aan dat achterlijk publiek. Hoeveel keer moeten renners nog armen gaan incasseren in volle sprint?

ik vind dat fameus opgeklopt door de media.
Pogi is wat aan het dollen met een teamgenoot.
Alsof er bij andere ploegen geen grapjes de ronde doen over de concurrentie.
Goh, hij doet het echt wel bewust voor de camera.
En hij komt ook wel vrij geforceerd over. Denk dat er wel meer achter zit.

Goh, hij doet het echt wel bewust voor de camera.
En hij komt ook wel vrij geforceerd over. Denk dat er wel meer achter zit.
Als er nu ene gast rondloopt in het peloton die spontaan en niet beredeneerd is is het wel Pogacar.

Als er nu ene gast rondloopt in het peloton die spontaan en niet beredeneerd is is het wel Pogacar.
Komaan, hoe opzichtig was dat nu allemaal :D
Ik ben op en top Pogi fan, maar dit was echt wel bewust erom gedaan.
Zeker als het dan nog eens 2 dagen op rij was.

Iets anders: MVDP die de lead out doet. Ik vind het maar onnozel. Voor ne keer oké, maar hij wordt betaald als kopman en is een kopman en gaat hier iedere sprint aantrekken voor de vlam van ham.

In denk dat het toch groter is dan de koers of de Tour De France, Pogacar zit gewoon
in #TeamMathieu is het grote Wout tegen Mathieu debat waardoor hij verplicht is om Wout af te breken.

Iets anders: MVDP die de lead out doet. Ik vind het maar onnozel. Voor ne keer oké, maar hij wordt betaald als kopman en is een kopman en gaat hier iedere sprint aantrekken voor de vlam van ham.
WVA wordt ook betaald als kopman en gaat straks ook elke etappe werken voor Vingegaard.
Vingegaard is ook kopman en werkt af en toe om WVA aan een ritzege te helpen.

Ik zou daar bij Pogacar toch niets achter zoeken hoor, die ziet de koers gewoon als een spelletje. Ik denk dat de sfeer bij UAE ook veel losser is.

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij zitten jullie twee @arevee & @Reverz gewoon op één lijn? Dat Philipsen hier niks fout heeft gedaan?
Niet helemaal. Voor Arevee was dit 100% clean van Philipsen (denk ik), ik vind het eerder lichtgrijze zone: ik zou geen moord en brand schreeuwen bij een DSQ maar ik zou het wel overdreven gevonden hebben. :tongue:

Net even gekeken naar de review van Lanterne Rouge: https://www.youtube.com/clip/Ugkxfn91h9N1BfyB_Zq15sUzOzXERkdMzldY
Met in het achterhoofd dat daar mogelijks een Jumbo bias speelt gezien zijn freelance werk.

Eerlijk, hoe meer ik naar die sprint kijk hoe donkerder het grijs wordt:
Philipsen weet met 100% zekerheid dat Van Aert al naast hem zit. Hij voelt (en ziet) ook wel dat hij eigenlijk te laat aan gaat en dat Van Aert voor de veranderding zijn spurt wel eens op het juiste moment aan zet. Als hij 1 seconde vroeger aanzet met VA nog achter hem dan doet hij wat hij wil, maar eens er een renner naast u komt hoor je je lijn te houden. Dat dat nooit 100% lukt, zeker niet met die bocht, ok. Maar als je van de linker helft van de baan begint en eindigd rechts tegen de barrier dan moet je daar echt niet over beginnen discussieren. Dat @Str8_6 hier komt beweren dat hij totaal niet van zijn lijn af komt is gewoon het licht van de zon ontkennen. Je moet de volledige sprint bekijken van bij het aangaan op ~0:12 in die clip, niet vanaf 0:16 als ze daar al tegen de boarding plakken. Feit is dat Philipsen daar al serieus van zijn lijn af komt, als hij daar de deur al niet 80% dicht doet is er verderop ook geen discussie...
De verklaring op 0:33 is dan weer wel een beetje genant... dat die witte lijn zogezegd de snelste lijn naar de finish is en dan zie je die witte lijn 10 meter verder recht de boarding in lopen :laugh:

Het is natuurlijk geen zwart/wit 100% schandalige sprint wat dit soort zaken ook altijd zo moeilijk maakt maar ik denk eerlijk gezegd dat Philipsen zijn vel hier gered wordt doordat die boarding zo vreselijk slecht stond, veel meer dan de reden dat hij daardoor eerst in de problemen komt.

Eerlijk, hoe meer ik naar die sprint kijk hoe donkerder het grijs wordt:

Ik heb hetzelfde gevoel op basis van de beelden maar ik denk dat het probleem misschien vooral in de beelden zit, de vangrail en strepen op de baan doen meer kwaad dan goed en dan is er nog de licht schuine hoek van de beelden die het lastig maakt om echt goed te zien of er nu al dan niet te veel opgeschoven wordt.

Ik volg Str8_6 toch in ieder geval, die maakt toch nergens een duidelijk zwiep naar rechts of links? Ja die begint vrij ver van de boarding en ja die eindigt vrij dicht bij de boarding, maar dat ligt aan de manier waarop de boarding geplaatst is, niet aan de manier waarop Jasper spurt... .

Ik volg Str8_6 toch in ieder geval, die maakt toch nergens een duidelijk zwiep naar rechts of links? Ja die begint vrij ver van de boarding en ja die eindigt vrij dicht bij de boarding, maar dat ligt aan de manier waarop de boarding geplaatst is, niet aan de manier waarop Jasper spurt... .
De regel is: 3.2.045 A rider starting the sprint outside the sprinters’ lane may not drop into that lane if it is already occupied by his opponent unless there is a clear cycle-length lead.

Een duidelijke zwiep is dan ook geen vereiste. Wat wel heel duidelijk is, is dat er 4-5 lanes zijn rechts van Philipsen bij het aanzetten en dat er 4 seconden later nog 1 over blijft. Dat is 100% ok indien er een "clear cycle-length lead" is, en dat was belange niet het geval. Je kan daar wel argumenteren van "hij heeft toch nog plaats?" maar eigenlijk is dat niet relevant.
Het is uiteindelijk dat initiële foutieve maneuvre dat ook aan de basis ligt van het probleem verderop waar het dan plots wel veel minder zwart/wit wordt... die 1 overblijvende lane wordt op een bepaald punt plots nog 0,85 lane en dan is de vraag, is dat de fout van Philipsen die nog wat verder squeezed of omdat de boarding krommer staat dan een banaan? Daar denk ik het 2de maar daar is het kwaad al lang geschied. Ik verwacht ook niet van een renner die hij tegen 72kph perfect weet hoeveel centimeter hij exact moet laten :tongue:

Maar dat is toch Jasper zijn schuld niet? Moet die dan in plaats van rechtdoor te spurten, extra meters maken en naar links gaan omdat er ineens rechts minder ruimte blijkt te zijn om te passeren? Dat zou toch te zot voor woorden zijn?

Ja Van Aert had in de problemen gekomen als hij door spurt, en ja dat komt omdat er eerst ruimte was en dan niet meer. Maar zolang de andere daar niet de oorzaak van is, zie ik het probleem toch echt niet.

Terug
Bovenaan