Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Maar dat is toch Jasper zijn schuld niet? Moet die dan in plaats van rechtdoor te spurten, extra meters maken en naar links gaan omdat er ineens rechts minder ruimte blijkt te zijn om te passeren? Dat zou toch te zot voor woorden zijn?

Ja Van Aert had in de problemen gekomen als hij door spurt, en ja dat komt omdat er eerst ruimte was en dan niet meer. Maar zolang de andere daar niet de oorzaak van is, zie ik het probleem toch echt niet.
Philipsen is toch deels de oorzaak? Hij komt 3-4 'lanes' naar rechts op een moment dat hij dat eigenlijk niet meer mag volgens de regel. Dat hij niet 100% zijn lane houdt en die bocht een klein beetje afsnijdt cava maar het is wel redelijk flagrant hier.
Hij moet niet naar links gaan, hij moet gewoon links blijven, hij moet dus effectief wat extra meters maken. De enige manier om dat te vermijden is om ervoor te zorgen dat je eerst aanzet, dan heb je dus wel die duidelijke fietslengte en dan rijdt je waar je zelf wil.

Philipsen is toch deels de oorzaak? Hij komt 3-4 'lanes' naar rechts op een moment dat hij dat eigenlijk niet meer mag volgens de regel. Dat hij niet 100% zijn lane houdt en die bocht een klein beetje afsnijdt cava maar het is wel redelijk flagrant hier.
Hij moet niet naar links gaan, hij moet gewoon links blijven, hij moet dus effectief wat extra meters maken. De enige manier om dat te vermijden is om ervoor te zorgen dat je eerst aanzet, dan heb je dus wel die duidelijke fietslengte en dan rijdt je waar je zelf wil.
Ja daar ben ik dus flagrant mee oneens met dat vetgedrukte, een spurter die recht spurt die moet nooit extra meters gaan maken voor een ander. Zelfs al zou het in de regels zo staan, dan zijn de regels onnozel. Ik zie ook echt geen drie-vier lanes naar rechts tbh, als je de markeringen op de weg volgt zie ik nauwelijks een afwijken. Hij moet niet naar links maar wel links blijven dat klopt in deze aankomst niet he, wil hij evenver links van de boarding blijven dan moet hij wél naar links gaan, dat is de schuld van de aankomst/boarding.

Maar bon het zij zo, ieder zijn mening of idee (kan nog best zijn dat ik fout ben volgens de officiële regels dat strijd ik zeker niet af).

Het is gewoon een moeilijke beslissing.
Iedereen zal het anders interpreteren, gewoon door die stomme bocht.

Ik vermoed dat Philipsen zich ook baseerd voor een deel op de lijnen van de weg om zijn baan te houden.
Maar dat mocht deze sprint niet. (op het einde ligt hij zelf in de barriere door die witte lijn te volgen in mijn ogen).

Het is geen Clear error, daarom wordt hij in mijn ogen niet DSQ.
Mocht dezelfde sprint gebeuren in een rechte lijn gebeuren en of Wout was 2de geworden.
Was er een hele grote kans dat Philipsen vermoed ik wel DSQ geworden. (maar dat is allemaal suggestief).

@Reverz ik snap ook uw mening, technisch gezien moet Ewan dan ook DSQ worden een beetje , gaat van binnekant bocht naar buiten.
zonder een zuivere fietslengte voorsprong te hebben op groenewegen.

vandaag een hele mooie finishlijn

F0ILIIEXsAUsbYb

Dat ze eerst eens de etappe in een rechte lijn laten aankomen, dan zou het ook veel duidelijker zijn en minder discussie achteraf. Zijn er dan geen regels waaraan een aankomst van een vlakke etappe moet voldoen? De UCI zou daar dringend moeten werk van maken: in de laatste 300m van de meet bijvoorbeeld geen bochten meer. De nadars zouden toch ook moeten gelijk staan met de wegmarkering, anders zorgt dat alleen maar voor verwarring.

Ik zou zeggen dat het 90% aan het parcours ligt en 10% bij Philipsen. Initieel wijkt hij daar wel naar rechts uit maar is er plaats genoeg, en daarna was er voor wout plaats maar komen de nadars dichter naar binnen te liggen (volgen ze de wegmarkering niet meer). Waardoor dat Wout dus gevangen zat.

Pogacar over de sprint, over Wout: "he didn't have the legs".
En dan ook dat lachen met MVDP tijdens de ronde. Ge krijgt bijna de indruk dat Pogacar nog altijd wakker ligt van die rit naar de Hautacam vorig jaar :lol:

Wat een spelletjes zeg!

Gouvenou die beweert dat de Boplan naders een slecht idee zijn omdat ze geleverd worden met 6 á 7 vrachtwagens extra en bijgevolg een grotere voetafdruk nalaten. Tsja, dan leef je in een andere dimensie met de Tourkaravaan in gedachte.

Ja daar ben ik dus flagrant mee oneens met dat vetgedrukte, een spurter die recht spurt die moet nooit extra meters gaan maken voor een ander. Zelfs al zou het in de regels zo staan, dan zijn de regels onnozel. Ik zie ook echt geen drie-vier lanes naar rechts tbh, als je de markeringen op de weg volgt zie ik nauwelijks een afwijken. Hij moet niet naar links maar wel links blijven dat klopt in deze aankomst niet he, wil hij evenver links van de boarding blijven dan moet hij wél naar links gaan, dat is de schuld van de aankomst/boarding.

Maar bon het zij zo, ieder zijn mening of idee (kan nog best zijn dat ik fout ben volgens de officiële regels dat strijd ik zeker niet af).
Is toch irrelevant waar jij het mee eens bent of niet. Het enige relevante zijn de regels.

Allé, de laatste rechte lijn ziet er wel goed uit vandaag :)

En als sterke ploeg kan je het de kilometer ervoor ook wel goed op een lint trekken zo te zien.

Gouvenou die beweert dat de Boplan naders een slecht idee zijn omdat ze geleverd worden met 6 á 7 vrachtwagens extra en bijgevolg een grotere voetafdruk nalaten. Tsja, dan leef je in een andere dimensie met de Tourkaravaan in gedachte.
Gouvenou merkt ook fijntjes op: "Ze zijn gisteren ook helemaal niet gevallen, wat toch vrij zeldzaam is voor een eerste massasprint in de Tour." :rofl:

Als je Cav in de plaats van VA zet rijdt die recht de boarding in en zat Philipsen gisteravond op de vlieger naar Brussel.

Exact wat Bakelants gisteren in Vive Le Vélo zei dus: men reageert altijd pas als er gevallen wordt. Dat was ongeveer rond het moment dat die andere gast dacht dat Philipsen die horrorval deed in Polen en dat Roxanne dacht dat ze ook niet hadden gedeclasseerd als Bauhaus ne Fransman was en dat ze "geloofde in de mensen" (of iets in die trend). :rofl:Helaas denk ik dat ze het beiden ook écht meenden. :unsure:

🇧🇪 Wout van Aert

🗣 "Stage four is a new chance. Which stages I have my eyes on this week? All of them."
(Nieuwsblad)
:devilish:

🇩🇰 Jonas Vingegaard

🗣 "Which stages am I going to help Wout? None of them.":oi22:

Is toch irrelevant waar jij het mee eens bent of niet. Het enige relevante zijn de regels.
Dan leer ik bij :). Ik dacht dat het, op zijn minst, hier, ook toegestaan was om een mening te vormen die mogelijks afwijkt van de regels.

Excuses dat ik het oneens durf zijn met de regels (het lef!)

Zoals ik zeg, als dat de regels zijn (wat me nog steeds zou verbazen overigens zie ook zijn niet diskwalificatie), graag per definitie veranderen want dat is ronduit achterlijk. Een spurter MOET rechtdoor mogen rijden, simpeler kan ik het zelf niet zeggen. Ik snap ook niet of moeilijk dat mensen dat niet zouden begrijpen. Officiële regel of niet, voor mij is dit een loepzuivere spurt en NOOIT diskwalificatie, nooit, ook niet bv moest Van Aert of eender wie zwaar gevallen zijn a la Jakobsen. In dat geval zou de organisatie overigens wel zware straffen verdienen.

Maar ik zal vanaf nu mijn mening voor mij houden als ze niet strookt met wat de regels zijn. Zal aanzienlijk minder discussie opleveren maar het zij zo.

Laatst bewerkt:
Wat voor opmerking is dat? Wat heeft het feit dat Van Aert wordt afgesneden door Philipsen te maken met het feit of ik ooit op een fiets heb gezeten? Uiteraard, maar niet zo goed als die mannen, want anders reed ik daar mee:sarcastic:
Dat kaarsrecht rechtdoor sprinten heel moeilijk is
En het feit dat de aankomst zelfs tegen UCI regels was

Dat de aankomst niet ideaal was is duidelijk. Maar aan de andere kant, het zijn professionele wielrenners..., er zit een hele ploeg ganse dagen zo een rit te analyseren. Ze weten dit toch allemaal op voorhand hoe de aankomst eruit zal zien...
De boarding is niet flexibel of plooibaar, soms laat de situatie het gewoon niet toe om het veiliger of beter te maken. Het zijn de mensen die met het geld zwaaien die beslissen waar de aankomst zal zijn en niet op basis van het meest veilige.

Jasper wint in mijn ogen doordat hun ploeg hierop het meest voorbereid was, einde.

Desondanks ik al een fijne TdF gezien hebben mag het wel eens gaan stoppen met het opkloppen van al die situaties. De media heeft duidelijk naar TdF Unchained gekeken want ze zoeken bewust naar een narratief dat er volgens mij echt niet is.

Goh, ik denk dat Van Aert zoiets ook wel voelt en als er niks was gewoon had gezegd dat er niks aan de hand was.
Denk dat het hem ook wel wat prikkelt, hopelijk positief.

Goh, ik denk dat Van Aert zoiets ook wel voelt en als er niks was gewoon had gezegd dat er niks aan de hand was.
Denk dat het hem ook wel wat prikkelt, hopelijk positief.
Zou zeker knap zijn moest hij nu kunnen winnen, dan zal dat vermoed ik toch idd voor een stuk uit gramschap zijn. Ik gun het hem wel!

Ook al gaat Jasper de te kloppen man zijn opnieuw als de lead out in de buurt komt van die van gisteren.

Gisteren was de finish nog licht bergop, vandaag is het plat. Ik vermoed Philipsen of Jacobsen als winnaar.

Morgen al een serieuze berg op 19km voor de finish, hopelijk al een mooie strijd tussen Vingegaard en Pogacar :)

Terug
Bovenaan