Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Ewan niet slecht. Gisteren ook niet. 20 meter verder hier vandaag en het is voor hem.

Zal hem en Lotto wat moed geven.

VDP creëert daar eigenlijk een onmogelijk gat naast Girmay om Philipsen naar voren te brengen. Moet ongelooflijk zijn om achter zo'n leadout te rijden.

Echt prachtig om zien hoe een topper zoals MVDP zich gewoon smijt en alles geeft voor zijn sprinter. Zonder verpinken.
Als je ziet met wat voor snelheid hij maakt en hoe hij ruimte maakt, topklasse gewoon!

Maar de vele valpartijen ontsieren echt wel deze finale. Combinatie van snelheid en kleine foutjes.

Echt prachtig om zien hoe een topper zoals MVDP zich gewoon smijt en alles geeft voor zijn sprinter. Zonder verpinken.
Als je ziet met wat voor snelheid hij maakt en hoe hij ruimte maakt, topklasse gewoon!

Mathieu heeft inderdaad ferme reclame voor de koers gemaakt. :love:

Philipsen 2 for 2. Houdt als mijn enige sprinter eigenhandig mijn wielermanager ploeg recht :unsure:
Wat een stront finale op dat circuit seg. Nu ja als ze zelfs rechtdoor al beginnen vallen is het toch meer onkunde bij de coureurs
Is eerder gewoon onverantwoord gedrag, soms samenloop van omstandigheden (of renners) dan onkunde. Renners die in gaatjes duiken die er niet zijn, 2 renners die op hetzelfde moment in hetzelfde gaatje willen duiken. Het helpt natuurlijk niet dat ze op 25km van de streep tegen 30kph door het Franse landschap bollen. Die Uno-X man die daar de boarding in gaat wordt volgens mij gewoon geclipt door die man van Cofidis (ik heb het wel niet heel goed gezien om eerlijk te zijn). EDIT: die man van Uno-X moet gewoon voor zich kijken ipv half achterom en zo domweg tegen Coquard te rijden.

Ben ik overigens de enige die vind dat Pogacar met zijn ploeg altijd zéér ver achteraan het pak rijdt in de finales? Gisteren al, vandaag ook weer. Als er daar op 5km van de streep in 20ste positie eentje tegen de grond gaat en er gaan er een paar over verlies je los een halve minuut met een beetje pech...

Laatst bewerkt:
Ben ik overigens de enige die vind dat Pogacar met zijn ploeg altijd zéér ver achteraan het pak rijdt in de finales? Gisteren al, vandaag ook weer. Als er daar op 5km van de streep in 20ste positie eentje tegen de grond gaat en er gaan er een paar over verlies je los een halve minuut met een beetje pech...
Op Sporza Radio viel dit ook op. Is gokken dat ze de nervositeit ontwijken en toch niks verliezen met valpartijen die voorop gebeuren zeker?

Voor de snelste sprinter van het moment en snelste lead out van het moment, zijn de verschillen toch best beperkt. Mooi duel met Ewan gezien.

Wat een voorbeeldige ploegmaat MVDP. Heerlijk.
Wat was eigenlijk het plan van Laporte? Die zat daar perfect top-5 te rijden heel het circuit en vanaf dat er gespurt moet worden laat die zich inzakken terwijl Woutje nergens meer te zien is... 🤔

Wat Van Aert doet (of deed) voor Vingegaard, doet VDP voor Philipsen. Beiden zijn niet echt (super)knechten, maar op zichzelf één van de beste renners ter wereld.
Waarom knechten? Omdat het leuk is om deel te zijn van een winnend team in de TdF. En je krijgt steun/vrijheid voor eigen kansen van het team terug.

Laatst bewerkt:
Wie denken jullie dat het podium gaat vervolledigen nu misschien wel de 2 belangrijkste contenders al uitgeschakeld zijn??
Yates? Hindley? Landa? O'Connor? Gaudu? Bernal?

Terug
Bovenaan