Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Ironisch genoeg vond ik vandaag meer op t randje van VDP bv itt gisteren waarin niks fout gebeurd. Hij vindt daar een gaatje maar Girmay wordt daar wel voor opzij gezet, professioneel? Het kan. Maar t was wel zeker de grens opzoeken imo.

Ironisch genoeg vond ik vandaag meer op t randje van VDP bv itt gisteren waarin niks fout gebeurd. Hij vindt daar een gaatje maar Girmay wordt daar wel voor opzij gezet, professioneel? Het kan. Maar t was wel zeker de grens opzoeken imo.

Het was zeker stevig. Girmay gaat nog gedwee opzij, doet hij dat niet, zien we een andere afloop.

Dat gezegd is het wel heerlijk gereden.

Het was zeker stevig. Girmay gaat nog gedwee opzij, doet hij dat niet, zien we een andere afloop.

Dat gezegd is het wel heerlijk gereden.
Heerlijk gereden... dat was gewoon een gevaarlijk maneuvre dat echt niet op zijn plaats was, en dan vragen mensen zich hier af waarom er 3-4 keer gevallen wordt op dat parcours. Dit soort maneuvres is dus de reden...

Een declassering voor vdP was hier echt wel op zijn plaats geweest. Dat veranderd niks aan de daguitslag maar het zend minstens een signaal.

Wie denken jullie dat het podium gaat vervolledigen nu misschien wel de 2 belangrijkste contenders al uitgeschakeld zijn??
Yates? Hindley? Landa? O'Connor? Gaudu? Bernal?
2 belangrijkste contenders is nogal subjectief denk ik. Gezien Carapaz zijn seizoen had ik hem eerlijk gezegd niet bij de podiumkandidaten gerekend. En Mas was in de Dauphiné zo ondermaats dat ik ook daar toch wel aan twijfelde.

Ik rekende vooral op Hindley en A. Yates voor die 3de plaats en dat is toch niet echt veranderd. Gaudu gaf ik zaterdag weinig kansen maar voorlopig houdt die toch ook goed stand, groot contrast met zijn vorm van de Dauphiné.
Landa die komt altijd wel nog iets tegen, O'Connor kwam al 2x tekort dit weekend, Bernal is nog te vroeg hoewel daar toch ook tekenen van beterschap zichtbaar zijn. Maar voor Bernal zou een top 10 al een enorm succes zijn denk ik.

Morgen verwacht ik nog niks, overmorgen eerder met de rit over de Tourmalet en daarna aankomst bergop.
Nuja , soms als je niks van een rit verwacht, wordt er dan toch gekoerst bij de toppers.
Als je ziet wat UAE zondag heeft gedaan verwacht ik morgen toch wel een gelijkaardig scenario tbh. Is ook weer een nieuwe kans om Jumbo onder druk te zetten die morgen hoogstwaarschijnlijk opnieuw op ritwinst mikken met Van Aert. Als UAE die Marie Blanque echt vol gaat oprijden wordt het wel moeilijk voor VA denk ik, had zondag toch ook een moeilijk moment op de Jaizkibel op een 3-tal kilometer van de top en de Marie Blanque is steiler naar de top toe: https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/col-de-marie-blanque-escot .

Laatst bewerkt:
Een declassering voor vdP was hier echt wel op zijn plaats geweest. Dat veranderd niks aan de daguitslag maar het zend minstens een signaal.
Volgens wielerflits zou hij gedeclasseerd zijn. Bauhaus krijgt volgens datzelfde artikel ook 50 punten aftrek

Morgen verwacht ik nog niks, overmorgen eerder met de rit over de Tourmalet en daarna aankomst bergop.
Nuja , soms als je niks van een rit verwacht, wordt er dan toch gekoerst bij de toppers.

Ja ik verwacht morgen ook eerder een overgangs-ettappe, mss een type Cicone in de vlucht

Deze valpartijen hebben toch niks met dat circuit te maken? Gewoon pure onkunde hoor.
Op een circuit ligt meestal een dunne laag rubber (zeker na een race), in combinatie met regen is dit heel gladdig. Je zag dat het circuit wat vochtig lag dus dit kan mede de oorzaak zijn.

Lekker nuttig zo'n declassering voor een lead-out...

En wat heeft Bauhaus mispeuterd dan?
Volgens de press release : obstructie van een andere renner op 1,8km van de finish. Maar de bestraffing zou enkel puntenaftrek zijn.

Declassering van MVDP wordt daar ook bevestigd , Waerenskjold komt er vanaf met een waarschuwing.

Guarnieri en Mezgec zouden met vrees voor sleutelbeenbreuk naar het ziekenhuis zijn overgebracht. Bij Guarnieri is het al bevestigd en hij zou ook een gebroken rib hebben opgelopen.

Lekker nuttig zo'n declassering voor een lead-out...

En wat heeft Bauhaus mispeuterd dan?
Als je nu niks doet en Mathieu doet dit volgende week opnieuw en je zet hem uit koers (ik zeg maar iets) dan schreeuwt iedereen moord, brand en schande. Nu zend het wel een zeer duidelijk signaal uit dat dit gedrag niet door de beugel kan EN het is een opstapje naar een zwaardere sanctie bij recidieven.

Ook in het kader van consequentie is dit toch belangrijk. Als pakweg Jackobsen volgende sprint ergens zijn ellenboog zet en die wordt dan uitgesloten dan zit iedereen weer te roepen dat van der Poel minstens even erg deed en er mee weg kwam...

Als je nu niks doet en Mathieu doet dit volgende week opnieuw en je zet hem uit koers (ik zeg maar iets) dan schreeuwt iedereen moord, brand en schande. Nu zend het wel een zeer duidelijk signaal uit dat dit gedrag niet door de beugel kan EN het is een opstapje naar een zwaardere sanctie bij recidieven.

Ook in het kader van consequentie is dit toch belangrijk. Als pakweg Jackobsen volgende sprint ergens zijn ellenboog zet en die wordt dan uitgesloten dan zit iedereen weer te roepen dat van der Poel minstens even erg deed en er mee weg kwam...
Ja, akkoord ergens hè, maar ik vind het toch dubbel. Zoals @belvedere86 zegt: nu profiteert Philipsen wel optimaal van dat 'illegaal' manoeuvre, terwijl Ewan anders wellicht had gewonnen.

Het is wel duidelijk dat ze een pak strenger aan het toekijken zijn blijkbaar.

Volgens de press release : obstructie van een andere renner op 1,8km van de finish. Maar de bestraffing zou enkel puntenaftrek zijn.

Declassering van MVDP wordt daar ook bevestigd , Waerenskjold komt er vanaf met een waarschuwing.

Guarnieri en Mezgec zouden met vrees voor sleutelbeenbreuk naar het ziekenhuis zijn overgebracht. Bij Guarnieri is het al bevestigd en hij zou ook een gebroken rib hebben opgelopen.
Sanctie: 500 Zwitserse frank boete, -50 punten in het puntenklassement en 30 seconden straftijd in het algemene klassement. Hij mag wel zijn 3e plaats houden.

'Hij mag wel zijn 3e plaats houden' :rofl: Is ie vet mee natuurlijk.

Iemand daar beelden van toevallig? -50 punten is namelijk wel stevig. Als die nog een kleine hoop had op groen mag die dat nu wel opbergen.

Terechte deklassering wel, ook wel ironisch dat volgende titel dan gewoon ernaast staat. Toch een beetje het failliet van de arbitrage:

In datzelfde juryrapport hebben ze wel vergeten dat MVDP gedeclasseerd is want hij staat nog op plaats 22 in de uitslag en hebben ze de verkeerde renner gezet in het medisch rapport. Het is Luis Leon Sanchez die naar het ziekenhuis moest en zijn sleutelbeen heeft gebroken en niet Mezgec die top 10 reed.

Degene die het juryrapport heeft gemaakt zal ook die van die scheve finish van gisteren zijn.

Terug
Bovenaan