Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Die discussie is nog wel eens naar boven gekomen. Meermaals misschien (o.a. met Renshaw <-> Cavendish weet niet meer?)

Ze zullen er niet wakker van liggen bij Alpecin. Maar ik denk dat dat niet eenvoudig in reglementering te gieten valt... want waar stop je met de 'kopman' te straffen voor iets wat de 'knecht' gedaan heeft... ?

Maar volgens mij kunnen ze Philipsen helemaal niet eens straffen voor de actries van VDP met de huidige reglementering?
Zou kunnen maar dan moeten ze dat eens dringend aanpassen. Want bij Alpecin zal er niemand wakker liggen van deze straf. En uit de Tour halen zou wat overdreven zijn. Maar laat Girmay daar vallen en men denkt er misschien toch anders over.

Zou kunnen maar dan moeten ze dat eens dringend aanpassen. Want bij Alpecin zal er niemand wakker liggen van deze straf. En uit de Tour halen zou wat overdreven zijn. Maar laat Girmay daar vallen en men denkt er misschien toch anders over.
Tenzij de ploeg zoiets op voorhand besproken heeft en Philipsen hier op voorhand weet van heeft ..

Als hij van niks afweet (wat hier duidelijk het geval is, VDP zoekt gewoon het gaatje, maar zoiets spreek je toch niet op voorhand af?), dan bestraf je wel in feite een onschuldig iemand.

Dat is dubbel ja, maar Philipsen heeft niks misdaan he.

Ik zou dit ook zwaar bestraft willen zien, maar de vraag is toch wel: Hoe ??

Echt prachtig om zien hoe een topper zoals MVDP zich gewoon smijt en alles geeft voor zijn sprinter. Zonder verpinken.
Als je ziet met wat voor snelheid hij maakt en hoe hij ruimte maakt, topklasse gewoon!

Maar de vele valpartijen ontsieren echt wel deze finale. Combinatie van snelheid en kleine foutjes.
Ja, maar hij duwt hiervoor eerst wel Girmay volledig opzij met een terechte deklassering tot gevolg..

Die discussie is nog wel eens naar boven gekomen. Meermaals misschien (o.a. met Renshaw <-> Cavendish weet niet meer?)

Ze zullen er niet wakker van liggen bij Alpecin. Maar ik denk dat dat niet eenvoudig in reglementering te gieten valt... want waar stop je met de 'kopman' te straffen voor iets wat de 'knecht' gedaan heeft... ?
Je zou een soort van "gele kaart/waarschuwing" als extra kunnen geven aan de kopman in zulke gevallen en als het dan nog eens zou voorvallen wordt de kopman (of afmaker van dienst) ook gedeclasseerd?

Ze zullen toch iets moeten verzinnen imo, want anders schept dit misschien wel een gevaarlijk precedent. Stel je voor dat in de volgende sprint Laporte enkele beuken verkoopt waardoor al de rest wordt gehinderd of valt en Van Aert vervolgens kan freewheelen naar winst, om maar iets te zeggen.

Nu was het niet afgesproken dat VDP zou duwen ofzo.
Je kan inderdaad Philipsen niet straffen.
Maar door alleen de lead out te straffen kan je ook het idee dat je als lead out zulke dingen nog meer kan doen, want "je wordt toch maar DSQ'ed" en je spurter blijft buiten schot.

Nuja, ik denk niet dat deze situatie iemand op ideeën brengt.

Laatst bewerkt:
Het is gewoon de jury die een statement wilt maken natuurljk.

Op een gegeven moment moet je ergens plaats maken zodat je door kan, dat is sprinten. En dat is een lead-out geven.
Hij zet zijn lichaam en creëert wat ruimte. Maar het is niet dat hij Girmay echt vol duwt. Hij raakt hem ook niet of nauwelijks.
En het is iets wat vaak voorkomt. Gewoon forceren om iets meer naar links te gaan.
Girmay komt ook niet en maakt geen snelheid, en maakt geen plaats. Hij kan vriendelijk vragen of hij opzij gaat natuurlijk, of hij kan een gaatje maken.
We moeten er ook niet meer van maken dan het is.

Laatst bewerkt:
Ironisch genoeg vond ik vandaag meer op t randje van VDP bv itt gisteren waarin niks fout gebeurd. Hij vindt daar een gaatje maar Girmay wordt daar wel voor opzij gezet, professioneel? Het kan. Maar t was wel zeker de grens opzoeken imo.
Kittel zegt exact hetzelfde iig in de avondetappe. Over rit van vandaag.

Declassering valt wel te begrijpen iig. De rest van t peleton moet daar uiteraard niet voor gestraft worden.

Stel je voor dat in de volgende sprint Laporte enkele beuken verkoopt waardoor al de rest wordt gehinderd of valt en Van Aert vervolgens kan freewheelen naar winst, om maar iets te zeggen.

In de F1 waren ze niet vies van zo'n praktijken :biglaugh:

Een mooie voor de vluchters vandaag, veronderstel ik.
De klassementsmannen zullen toch vooral met morgen bezig zijn, denk ik dan.

Jakobsen hangt al de hele rit achter het peloton, heb ik daar iets gemist?

Ik vermoed dat wel, maar vond het precies al zo snel. Zijn amper 10km weg.
Euh ja... dan heeft hij véél last hé :tongue:

Niet verwonderlijk met zo'n serieuze smak. Zal heel moeilijk worden voor hem vandaag, want ze trekken serieus de gashendel open... en het échte werk moet nog komen...

Terug
Bovenaan