Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Euh ja... dan heeft hij véél last hé :tongue:

Niet verwonderlijk met zo'n serieuze smak. Zal heel moeilijk worden voor hem vandaag, want ze trekken serieus de gashendel open... en het échte werk moet nog komen...
Ik weet ook niet of het echt meteen gaat stil vallen zo... dit is toch wel een méga groep die hier weg rijdt, wie gaat dit controleren en vooral hoe?
Ik denk niet dat bv UAE onverdeeld gelukkig is met dit scenario, ondanks het feit dat ze 2 of 3man meehebben. Het probleem is ook dat het nog 35-40km vlak is voor ze beginnen klimmen.

Zijn dat nu vandaag weeral zoveel valpartijen? Na skjelmose maakt Simmons hier precies ook al een dikke smak.

Pedersen ziet er al goed gekookt uit :unsure:

Hindley is blijkbaar mee in die grote groep... toch niet onbelangrijk. Niet niveau Pogacar/Vingegaard maar die zou ik nu precies toch ook niet zomaar 2 minuten geven vandaag oid. De aankomst is nog ver maar toch...

Hindley is blijkbaar mee in die grote groep... toch niet onbelangrijk. Niet niveau Pogacar/Vingegaard maar die zou ik nu precies toch ook niet zomaar 2 minuten geven vandaag oid. De aankomst is nog ver maar toch...

Beetje moeilijk voor Jumbo ook, ze zijn goed vertegenwoordigd in de kopgroep maar er is een relatieve concurrent voor het geel mee. Moet UAE dan aan de bak of hebben ze er vertrouwen in dat Jai sowieso geen kans maakt.

Idd Hindley 'zomaar' laten meegaan in vroege vlucht vind ik ook bijzonder. Schone groep wel!

amai ik kom thuis en zie Hindley gewoon mee in de ontsnapping. Nochtans voor mij misschien wel de grootste concurrent voor dat 3e plekje op het podium. Vingegaard en Pogacar moeten er misschien niet zo'n schrik van hebben de rest die ambitie heeft voor het podium moet hem toch geen gratis minuten geven.

Beetje moeilijk voor Jumbo ook, ze zijn goed vertegenwoordigd in de kopgroep maar er is een relatieve concurrent voor het geel mee. Moet UAE dan aan de bak of hebben ze er vertrouwen in dat Jai sowieso geen kans maakt.
True, maar ik denk niet dat Jumbo hier gaat helpen. UAE wil die boni's op de Marie Blanque meer dan zij EN Jumbo zou vooral graag Van Aert die rit zien winnen en eventueel geel pakken vandaag denk ik.

Als het straks echt de spuigaten uit loopt zullen ze in de achtergrond wel rijden denk ik maar het voordeel voor het peloton is dat de 'kopgroep' té groot is om goed rond te draaien. Als ze over ~15km beginnen klimmen gaat daar een hele hoop balast over boord en dan zouden we wel eens een andere situatie kunnen krijgen met een kleinere kopgroep die veel beter gaat rondrijden.

Van Aert is weer bezig :tongue:

Benieuwd naar het beeld op de col BC, voorlopig is de voorsprong nog wel onder controle.

de voorsprong smelt snel. En Ciccone, Hindley en nog wat coureurs zijn nog wel straffere klimmers dan Wout natuurlijk.

Begrijp toch echt niet dat MVDP zelfs niets probeert. Gaat die nu echt gewoon een hele tour lang liggen knechten?

Hier op 01:58 zie je toch vrij duidelijk dat Philipsen het duwtje geeft waardoor die renner van Wanty moet uitwijken en Jakobsen valt :p

de voorsprong smelt snel. En Ciccone, Hindley en nog wat coureurs zijn nog wel straffere klimmers dan Wout natuurlijk.

Ja beetje vreemd van VA om daar zo te gaan voorrijden met nog 2 ploegmaats erbij. Hindley is natuurlijk beetje een probleem je kan moeilijk Benoot en Laporte op kop zetten en Hindley wat gratis tijd geven. Het wordt moeilijk.

Terug
Bovenaan