Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Begrijp toch echt niet dat MVDP zelfs niets probeert. Gaat die nu echt gewoon een hele tour lang liggen knechten?
Ik heb mij al afgevraagd of vdP hier niet gewoon een Alaphilippeke aan het doen is... een hele Tour geen deuk in een pakje boter rijden maar dan wel onnavolgingbaar wereldkampioen worden. Verschil is wel dat Alaphilippe een paar keer serieus met zijn kop tegen de muur reed in die Tours. Voorlopig zien we dat nog niet.

Het is wel nog even, 80km is nog een heel eindje.
Maar van deze kopgroep denk ik niet dat WVA kan winnen.
Dit is een lastige klim.

tour-de-france-2023-stage-5-climb-n3-f737f9f850.png

We zitten aan rit 5. MVDP heeft wel nog kansen die meer op zijn lijf geschreven zijn.

Begrijp toch echt niet dat MVDP zelfs niets probeert. Gaat die nu echt gewoon een hele tour lang liggen knechten?
Is wel twee keer meegeweest met een poging tot ontsnapping vandaag hoor, wel tweemaal eentje die nooit weg geraakte.

Wel zot hoe superieur Pogi en Vingegaard zich voelen om de 3de grootste favoriet toch een vrij grote vrijgeleide te geven.
Doet me een beetje denken aan Nibali vs Roglic in de Giro van 2019 en dat Carapaz dan uiteindelijk de winnaar werd van de Giro .

Wel zot hoe superieur Pogi en Vingegaard zich voelen om de 3de grootste favoriet toch een vrij grote vrijgeleide te geven.
Doet me een beetje denken aan Nibali vs Roglic in de Giro van 2019 en dat Carapaz dan uiteindelijk de winnaar werd van de Giro .
Met dat verschil dat het daar eerder man tegen man was en Roglic achteraf bekeken waarschijnlijk gewoon niet beter kon. Ik zou het op zich zeker niet verkeerd vinden moest Hindley hier een paar minuten cadeau krijgen. Het kan de Tour alleen maar leuker maken imo.

Met dat verschil dat het daar eerder man tegen man was en Roglic achteraf bekeken waarschijnlijk gewoon niet beter kon. Ik zou het op zich zeker niet verkeerd vinden moest Hindley hier een paar minuten cadeau krijgen. Het kan de Tour alleen maar leuker maken imo.
Ja maar is nog heel lang. Zal op einde al blij mogen zijn met een minuut vrees ik als onze 2 andere helden op de laatste beklimming uit hun pijn gaan komen. Natuurlijk zou het prachtig zijn als hem 4 minuten zou pakken.

VA, Madoaus, Hindley en Ciccone in mijn ploegske kan een mooie dagje worden. Wel Philipsen op de bank gezet terwijl die als groene trui natuurlijk ook 10 punten krijgt stomme noob fout eerste keer dat ik mee doe (Sporza).

EDIT: En heb Haig ook nog. Was die uit het oog verloren met hun witte truitjes ipv rode.

Laatst bewerkt:
Wel Philipsen op de bank gezet terwijl die als groene trui natuurlijk ook 10 punten krijgt stomme noob fout eerste keer dat ik mee doe (Sporza).

Gvd ik heb dat ook gedaan, misschien had ik de regels eens moeten lezen :angry:

Maar Gall staat wel op m'n lijstje dus go go go go

Dus Renaat denkt dat Buchmann de kopman is van Bora ipv Hindley en dat Gall van AG2R voor Buchmann aan het rijden is?
Hannes Tahon zal nogal briefjes mogen schuiven

Gvd ik heb dat ook gedaan, misschien had ik de regels eens moeten lezen :angry:

Maar Gall staat wel op m'n lijstje dus go go go go

Ploegmaten van de ritwinnaar krijgen 5 punten en aangezien Alpecin niemand heeft voor de bergen dacht ik slim te zijn. Maar in mijn poging om ergens 5 punten te scoren met een longshot speel ik dus 10 punten kwijt met een zekerheid.

Terug
Bovenaan